וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה שסכנין תחזור לאהוב את הכדורגל היפה"

בגיל 63, ערן קוליק מגיע לליגת העל, מסמן מטרות: "היום הסטיגמות נגמרו", ומבטיח לכולם: "סכנין לא הביאה חתול בשק". ראיון

במהלך עונת 1984/5 קיבל ערן קוליק את ההזדמנות הראשונה שלו בליגה הבכירה, כשמונה לעוזרו של מיכאל גרשוביץ' בבית"ר תל אביב. 24 שנים מאוחר יותר, בגיל 63, שוב מוקפץ קוליק לזירה המרכזית של הכדורגל הישראלי, כשהוא מקבל את המינוי למאמן בני סכנין במקומו של אייל לחמן.

המאמן הוותיק כבר סוגר 35 שנה בכדורגל הישראלי. מהפועל הרצליה בליגה א' בשנות ה-70 עד בני לוד לפני מספר שבועות נדד קוליק כמעט בכל המחלקות של הביצה המקומית. למרות זאת, אף פעם לא הגיע לכותרות.

"אני אף פעם לא חיפשתי את התקשורת", אומר קוליק בראיון לוואלה! ספורט. "אני לא מפורסם כמו מאמנים אחרים, אבל מי שמבין בכדורגל יודע בדיוק מי אני ומה היכולות שלי. אני המאמן היחידי בארץ שקיבל הכשרה למעלה משנה באירופה, ואני מקווה שעם הכישורים שרכשתי לעצמי לאורך השנים אדע להוציא את סכנין מהמצב אליו נקלעה".

כל השנים היית מחוץ לכותרות. מה קרה בגיל 63 שפתאום נזכרו בך?

"אני אחד שאומר שאפשר לקבל דברים בכל שלב בחיים. גם באירופה דברים כאלה קורים. אני נושם כדורגל ומי שזה לא מוצא חן בעיניו, זו בעיה שלו. יש לי הרבה רצון להצליח ואני אמשיך כל עוד יש לי את הכוח במותניים. אני לא מגדיר את עצמי כטוב יותר ממישהו אחר. לכל אחד יש יתרונות ומגרעות. בתור מאמן, אתה צריך לדעת איפה המגרעות שלך ועליהן לעבוד".

איך הגעת לתפקיד הזה דווקא עכשיו?

"האמת, אין לי תשובה. בסכנין מאוד רצו אותי ואני חושב שזה בגלל העבודה הטובה שראו שעשיתי בבני לוד. את השאלה הזאת צריך להפנות לראשי סכנין, אבל אני יכול להבטיח לכולם שסכנין לא הביאה חתול בשק. אני מתכוון להצעיד את הקבוצה לזמנים יפים יותר בתקווה שתהיה המשכיות גם בעונה הבאה".

"אם זה לא תכליתי, זה לא שווה"

אחת המשימות הראשונות של קוליק, מלבד מלחמת ההישרדות כמובן, תהיה להפסיק את העליהום התקשורתי שהלחיץ גם אנשי סכנין, ולמעשה, הוביל באופן ישיר לפיטוריו של לחמן. הביקורת על המשחק האובר אגרסיבי שגובל ב"שבירת רגליים" הכניסה את סכנין לסחרור. קוליק יצטרך להוריד את כולם בחזרה לקרקע.

איפה אתה רואה את הבעיות של סכנין?

"אני רוצה שבסכנין יחזרו קודם כל לאהוב את הכדורגל היפה, וכמובן שיהיה גם תכליתי. אם זה לא תכליתי, זה לא שווה. אני מתכוון לעשות את זה על ידי שיחות קבוצתיות ואישיות. ראיתי את השחקנים בסכנין והם מאוד טובים. אני והשחקנים עדיין קצת בהלם ממה שקרה, ומקווה שנלמד להכיר אחד את השני, וככל שנגיע למשחק הקרוב המצב של הקבוצה ישתפר".

איך אתה מתכוון לעשות את זה?

"קשה אחרי יום אחד לתקן ליקויים בקבוצה ולהבין מה בדיוק לא עובד. אני יכול להעיד על עצמי שאני בן אדם שעובד מאוד קשה ואני עכשיו רק בתחילת דרכי, עדיין בשלב למידה. נכון שיש לי רק 11 מחזורים, אבל אני מאמין שככל שאני אכיר את הקבוצה יותר טוב, כך אדע לתקן את הטעויות שהיו בעבר. לצערי, התוצאות כבר רשומות. מה שהיה עד אליי, אני לא יכול לשנות. אני הולך לנסות ולהרים כל שחקן לרמה גבוהה יותר".

איפה לדעתך לחמן טעה?

"אני מאוד מעריך את לחמן וחושב שהוא מאמן יוצא מן הכלל. דיברתי איתו היום והצטערתי בשבילו. אני לא רוצה להיות אחד שנכנס לאימון וכבר מעביר ביקורת, לכן אני לא מתכוון להתייחס לטעות כזו או אחרת שלחמן עשה".

אתה לא מפחד מהסטיגמה שנוצרה לסכנין?

"יש לי 11 משחקים בכדי להצליח. אני מקווה להביא את הקבוצה ליכולת טובה יותר, אבל עדיין אני אדרוש מהשחקנים לשחק חזק כי כדורגל זה משחק פיזי. מבחינתי ומבחינת הקבוצה אני מקווה שהיום הסטיגמות נגמרו. אמרתי לשחקנים שכל משחק הוא כמו גמר גביע. אני מקווה שיחד איתם נצליח לשנות את המצב".

עם השחקנים שיש היום לסכנין, הקבוצה ראויה למקום גבוה יותר בטבלה?

"מסורת של קבוצה לא קשורה לאיזה שחקנים עזבו ואיזה שחקנים ישנם. סכנין היא נכס מאוד חשוב לליגת העל והיא צריכה להישאר בליגה. אני מאמין בשחקנים שלי ומקווה שהם יהיו יותר טובים ממה שהיו עד היום כדי שכולנו נצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully