וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שהגמלאים נשארו בחוץ?

9.3.2009 / 15:00

אינזאגי מפציץ, זה רוברטו מלהטט, די ואיו חוזר וסונק מרגש. נבחרת המחזור עושה כבוד לוותיקי אירופה, שכמו יין טוב, רק משתבחים עם השנים

נבחרת המחזור של אירופה עושה כבוד לוותיקים. חמישה שחקנים שחצו את גיל 30 מככבים בהרכב הכולל את מצטייני מחזור סוף השבוע בספרד, איטליה, גרמניה וצרפת וכן ממשחקי הגביע האנגלי. לצד שוער צרפתי בן 35, בלם בלגי בן 31 וקשר ברזילאי בן 34, מצאו עצמם בנבחרת שני חלוצים איטלקים נפלאים שפשוט מסרבים להיגמר. מנגד, הופעות נפלאות של קרלוס טבז ממנצ'סטר יונייטד ואינייסטה, שעזר לברצלונה לחזור לנצח, לא הספיקו השבוע בכדי להיכנס ל-11. ובהשראת הכבוד לוותיקים, גם הכוכב האורח של השבוע, שמגיע מבלגיה, הוא אחד שימיו הגדולים כבר מאחוריו.

שוער

גרגורי מליקי – ליל

בשבע העונות האחרונות היה מליקי השוער המחליף בליל, בכל אחת מהן הוא שיחק פחות מעשרה משחקים בעונה. גם בקיץ האחרון ליל חיפשה שוער ראשון בכיר, ואפילו ניסתה לצרף את דודו אוואט, אך בסופו של דבר הוחלט ללכת על מליקי, שהקבוצות היחידות בהן שימש כאופציה הראשונה היו בליגת המשנה. בשבת הצרפתי בן ה-35 היה גיבור הניצחון על ליון. הוא מנע בגופו ארבעה שערים בטוחים, כולל עצירה נפלאה מבעיטה של אדרסון בדקות הסיום. בעיטת שוער שלו סידרה את השער השני של מישל בסטוס והפכה את מליקי לגיבור היום, כשליל רשמה ניצחון כפול, בליגה ובגביע, על מאמנה לשעבר, קלוד פואל.

הגנה

מגן ימני: לסאנה דיארה – ריאל מדריד

הפתרון היצירתי של חואנדה ראמוס להיעדרו של פפה היה הצבתו של דיארה כמגן ימני, כשסרחיו ראמוס פתח בעמדת הבלם. למרות העמדה הזרה, דיארה עשה עבודה נפלאה באגף הימני עם דריבלים טובים ועבודת הגנה איכותית. הוא רק הלך והשתפר בעמדתו המקורית בקישור, עם כניסתו של מיצ'ל סלגאדו הקשיש למגרש. דיארה, שעלה לבלאנקוס 20 מיליון יורו בינואר, מתגלה כאחת ההחתמות המוצלחות של העונה, אך אם ריאל תודח כצפוי מהצ'מפיונס ולא תזכה באליפות, אף אחד לא יזכור לראמוס את הקאמבק ורצף הניצחונות, והעונה תוגדר ככישלון טוטאלי.

בלם: פיליפ דאמס – בורוסיה מנשנגלדבאך

קבוצה מוזרה, בורוסיה מנשנגלדבאך. לצד הפסדים מביכים, היא הצליחה העונה לסיים בתיקו ביתי עם באיירן מינכן (2:2) והופנהיים (1:1) ולנצח את ברמן (2:3). עכשיו גם יש לה ניצחון ענק על המבורג, שרק לפני שבועיים הוליכה את הבונדסליגה. דאמס, הבלם הבלגי הוותיק, רשם הופעה מרשימה ונדירה, הוסיף בישול והיה אחד המצטיינים בשדה, כשהקבוצה שלו סיפקה את הפתעת המחזור בגרמניה. בכלל, לא פשוט לבחור שחקן הגנה מהקבוצה שספגה הכי הרבה שערים בבונדסליגה. כדי להישאר שם, ההצגה של דאמס וחבריו לחלק האחורי תצטרך לחזור על עצמה במיוחד בשלושת משחקי התחתית הקרובים.

בלם: ז'וליאן לסקוט – אברטון

כשפאביו קאפלו חושב הגנה, הוא מורה לנהג שלו לקחת אותו לגודיסון פארק. פיל ג'אגיילקה (שחקן חודש פברואר בפרמיירליג) ולייטון ביינס כבר כיכבו בנבחרת, והשבוע מגיע תורו של לסקוט. הבלם בן ה-26 היה בטוב במגרש כשהטופיז גברו 1:2 על מידלסברו בדרך לחצי גמר הגביע האנגלי. כשהמקום הרביעי רחוק מהישג יד, באברטון מפנטזים על הגביע: "יש לנו רצון ותשוקה לזכות בתואר. להעניק לאוהדים שלנו רגע מיוחד", אמר לסקוט, שרק לאחרונה השלים עוד הישג נדיר – 129 משחקים רצופים בהם פתח בהרכב.

מגן שמאלי: קרלוס בוקנגרה – ראן

בסוף העונה יסכמו בראן עונה מוצלחת, אבל ככל הנראה יישאר טעם מסוים של אכזבה. הקבוצה של גי לאקומב הפסידה העונה רק שלוש פעמים, אבל 13 תוצאות תיקו מנעו ממנה להיות מועמדת אמיתית לאליפות. ביום ראשון ראן דווקא ניצחה. המגן האמריקאי היה זה שנגח את הראשון פנימה ב-0:2 על אוקזר. בוקנגרה, שהגיע בקיץ מפולהאם, חווה עונה מופלאה בצרפת, ומעבר לשער, שהיה השני שלו העונה, הוא פתח בכל המשחקים ומהווה חלק מקבוצת ההגנה הטובה בצרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קישור

אלכסנדר סונג – ארסנל

אם וכאשר ארסנל תעבור את האל סיטי ותעפיל לחצי גמר הגביע האנגלי, היא תשלים שני חצאי גמר מרתקים בוומבלי שיכללו גם את צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ואברטון, בעונה שמחזירה את היוקרה שאבדה למפעל העתיק בעולם. התותחנים אמנם עדיין בתמונת הצ'מפיונס וחזק במאבק על המקום הרביעי, אבל כדי להציל את העונה, ארסן ונגר יודע שהוא צריך לספק תואר אמיתי לאוהדים. בשמינית הגמר, מול ברנלי, הקשר הקמרוני, הפייבוריט החדש של ונגר, להטט במרכז השדה עם יכולת טכנית מופלאה ואחראי על שני בישולים מבריקים. הידינק וצ'לסי מחכים בוומבלי.

אקילה אמאנה – בטיס

מקמרוני לקמרוני. אקילה אמאנה היה אחד השמות החמים בחלון ההעברות בקיץ. ווסטהאם וניוקאסל התעניינו, כמו גם ליון, מארסיי וסביליה, אבל קשר טולוז לשעבר בחר להמשיך את הקריירה שלו בבטיס, שם נהנים מכל רגע. אמאנה הוא השחקן הכי טוב של בטיס העונה ומשחקים מול מאיורקה מוציאים ממנו את המיטב. בסיבוב הראשון הוא כבש מולה את שער הבכורה שלו בספרד, וביום ראשון בישל שלוש פעמים לחברים. לצערו של אמאנה, בטיס איבדה יתרון במשחק החוץ באיים הבלריים יתרון 3:0, סיימה ב-3:3 ותמשיך להיאבק בתחתית.

זה רוברטו – באיירן מינכן

בדקה ה-15 של המשחק הביתי מול האנובר נפלו פניו של יורגן קלינסמן. באיירן ספגה, והמאמן, שעמד השבוע תחת מכבש ביקורות וקריאות להתפטר, כבר החל לתכנן את החזרה לחייו השקטים בקליפורניה. אלא שלזה רוברטו והחברים היו תוכניות אחרות בשביל המאמן שלהם. הברזילאי הנפלא בן ה-34 הוביל את המהפך עם שני בישולים בדרך ל-1:5 מרשים. "אנחנו חייבים לזכות באליפות", אמר קלינסמן לאחר המשחק. בהנהלה שלו מיהרו להרים טלפון לברזיל. הסוכן של זה רוברטו יגיע בקרוב לדון בהארכת חוזהו שנגמר בקיץ.

התקפה

אנדריי וורונין – הרטה ברלין

כדי לזכות באליפות, קלינסמן ובאיירן יצטרכו לחלוף על פני הרטה ברלין, שהגדילה את יתרונה בצמרת המשוגעת של הבונדסליגה לארבע נקודות. בכושר הנוכחי של וורונין, זאת בהחלט נראית משימה קשה. החלוץ האוקראיני כבש בחודש האחרון שבעה שערים, שלושה מהם בניצחון החוץ 1:3 על אמרג'י קוטבוס בשבת. בסך הכל במאזנו של וורונין העונה כבר 10 שערים. מעניין מה חושב על זה רפא בניטז, האיש שהחליט לוותר על החלוץ בקיץ, וממשיך לחפש פתרונות לפציעות החוזרות ונשנות של פרננדו טורס.

מרקו די ואיו – בולוניה

שלושת השערים שכבש מרקו די ואיו לרשת סמפדוריה העמידו אותו על 19 כיבושים העונה. 19 זה בדיוק מספר השערים שכבש די ואיו בארבע העונות האחרונות יחד, עת שיחק בולנסיה, מונאקו וגנואה. בקיץ בגנואה חיפשו להיפטר מדי ואיו בכל דרך והשאילו אותו לעולה החדשה, בולוניה. אחרי עונה בינונית מינוס, אף אחד בגנואה לא דמיין מה שומר די ואיו בארסנל. הסיפור של החלוץ מטריף את הסריה A, ובגיל 32 די ואיו נמצא על סף חזרה לנבחרת. "אני יודע שליפי עוקב אחריי", אמר בסיום הניצחון הגדול ביום ראשון. עד שיגיע הטלפון ממאמן האזורי, הגולים של די ואיו יעשו את ההבדל בין הישארות לירידה בבולוניה ובין ליגת האלופות לליגה האירופית בגנואה.

פיליפו אינזאגי – מילאן

לא רק די ואיו ממתין לטלפון מליפי. גם סופר פיפו, אחד שמסרב להיגמר, שלח שלושה איתותים לבוס. קצת היסטוריה: בעונת 1996/7 אינזאגי שיחק במדים הכחולים שחורים של אטאלנטה, כש-24 שערים הכניסו אותו לתודעה וסידרו לו חוזה ביובנטוס. ביום ראשון אינזאגי כבש שלושער מול אותה אטאלנטה והעלה את מאזנו ל-108 שערים במדי הרוסונרי. מילאן הגדילה את יתרונה מהמקום החמישי לשש נקודות והיא מתקרבת לחזרה לצ'מפיונס. באוגוסט יחגוג הילד של הכדורגל האיטלקי יום הולדת 36. פרישה לא נראית באופק. החיוך הכובש של פיפו כאן כדי להישאר. שלא ייגמר לעולם.

כוכב אורח

ווסלי סונק – קלאב ברוז'

בגיל 31 ווסלי סונק ממשיך לעשות חיל. הוא מוביל את התקפת נבחרת בלגיה לפתיחה מוצלחת של קמפיין מוקדמות המונדיאל, וכבש כבר 11 שערים העונה במדי קבוצתו, קלאב ברוז'. סונק חזר לבלגיה בפתיחה העונה שעברה אחרי עונה לא רעה באייאקס ושתי עונות מלאות פציעות במנשנגלדבאך. בשבת הוא ניצח את הדרבי עם צמד בזק במחצית הראשונה, בדרך ל-1:3 של קלאב על סרקל ברוז', השתיק את המבקרים והוכיח שוב שמדובר באחד החלוצים הטובים בליגה הבלגית.

שווים אזכור

מיקאל לנדרו (פאריס סן ז'רמן) - בדרך לריאל מדריד

מלאדן קרסטאיץ' (שאלקה 04) – שמר על המשרה של פרד רוטן

פדרו לאון (ויאדוליד) – שני בישולים ב-2:3 על רקראטיבו

אינייסטה (ברצלונה) – גווארדיולה יכול לנשום לרווחה

ג'ימי בריאן (ראן) – תזכרו את השם

קרלוס טבס (מנצ'סטר יונייטד) – הכי קרוב להרכב

גונזלו קסטרו (מאיורקה) – אחראי לקאמבק של המחזור באירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully