וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לשחקן אין תחרות, למה שיתאמץ?"

1.3.2009 / 12:57

אולי זה המאמן שלא רגיל לנהל סגל ברמה כזו או מעדיף לקדם שחקני רכש שהביא. אולי זו ההנהלה שרוצה למכור שחקנים לאירופה, אבל לשחקני מכבי חיפה ברור כי הבעיות שלהם מתחילות בגלל שאין תחרות אמיתית על ההרכב

ביום שישי האחרון, באסיפת שחקנים שנערכה במתקן האימונים, פנה אלישע לוי לרוני גפני ומשומר ואמר להם: "אתם באים לאימונים ולא עובדים, לא משקיעים, קחו דוגמה משחקנים צעירים שלא משחקים בהרכב ומשקיעים". מאוחר יותר הודיע המאמן כי השניים לא יהיו בסגל למשחק מול קרית שמונה, דבר שלא הפתיע ולא חידש יותר מדי לשחקני מכבי חיפה.

אם תרצו, טוענים שחקנים בקבוצה, יש באירוע הזניח והקטן הזה לא מעט רמזים לבעיות של מכבי חיפה - בעיות שנובעות בין היתר בגלל חוסר תחרות אמיתית על ההרכב. מצד אחד, שחקני ספסל משקיעים פחות כי הם לא מאמינים שיקבלו צ'אנס הוגן, ומצד שני שחקני הרכב לא עושים מספיק כדי להתרומם מהבינוניות שלהם, אולי כי הם מרגישים שאין באמת מישהו שנושף להם בעורף. תחרות בריאה היא הבסיס לקבוצת צמרת, ומעבר לשלל הבעיות של חיפה – חלוץ לא משכנע, הגנה מבולבלת, קישור שתלוי בהברקה של שחקן אחד – למכבי חיפה אין את הבסיס הזה. בסיס שאולי היה יכול לחפות על חלק מהבעיות.

הרכב פוליטי

לטענת שחקנים בקבוצה, יש יותר מדי "שיקולים פוליטיים" בבחירת ההרכב והחילופים. חלק מהטענות מופנות לאלישע לוי וחלק לגורמים אחרים במועדון. "יש כאן שחקני הרכב שלא מגיע להם ללבוש את החולצה. פיטר מסיללה וג'ון קולמה נראים חושך ואף אחד לא מזיז אותם מהעמדה. אם שחקן יודע שאין תחרות בעמדה שלו, למה שהוא יתאמץ?", שאל שחקן הרכב בחיפה.

הדוגמה המושלמת, על פי שחקני מכבי חיפה, היא פיטר מסיללה. המגן הדרום אפריקאי, שהובא לכאן בין היתר כדי למכור אותו בעתיד, פתח ב-20 מתוך 21 משחקי הליגה, למרות שבאף אחד מהם לא הרשים במיוחד. "רוצים למכור את מסיללה לאירופה ובסוף הם לא מקבלים ממנו תוצרת", אומר שחקן בקבוצה. "אם הוא וקולמה יישבו משחק אחד על הספסל לא יקרה כלום. הם מסוג השחקנים שיש להם חסינות מיוחדת, אלה שלא נענשים". יש לציין כי הביקורת על קולמה נשמעת במהלך כל החודש האחרון, אבל שום דבר לא נעשה בנידון.

גם יניב קטן בסיפור הזה, ולמרות שהוא האס של מכבי חיפה העונה, המאמן לא מזיז אותו כמעט מהעמדה שלו. גם כשקטן פחות טוב, ממעטים לגעת בו. שחקנים ציינו לדוגמה את העובדה ששלומי ארבייטמן נכנס כמחליף במשחק בנתניה ושיחק באגף "כי לא רצו להזיז את קטן". יש לציין כי השחקנים מכבדים מאוד את אלישע לוי ורוחשים לו כבוד, אבל טוענים כי ראוי שהמאמן ייתן הזדמנות גם לשחקנים אחרים, אם חלק משחקני הרכש "מזייפים". "את עמרי אפק קברו חצי שנה ביציע ופתאום הוא הפך לשחקן הרכב, אבל אחרי משחק אחד לא טוב מצאו תירוץ כדי לשלב את חרזי. כשחרזי נתן משחק אחד לא טוב מישהו הוציא אותו? בגלל זה שחקנים לא מתאמצים".

בירם כיאל היה היחיד שזכה למחמאות על המשחק שלו בקרית שמונה, אבל זה לא מספק אף אחד. "אפילו יענקל'ה (שחר) לא בא לראות אותנו בשני ההפסדים האחרונים", מסכם שחקן במכבי חיפה. "זו באמת בדיחה. איזה מסר אנחנו צריכים להעביר לאוהדים שלנו? הם לא טיפשים. לומר שהפסדנו בגלל הגשם זה תירוץ טוב, אבל אף אחד לא יזכור את זה אם נפסיד אליפות".

ומי אשם? ברקוביץ'

שחקנים במכבי חיפה טוענים כי הסיבות להרכבים הפוליטיים הן מגוונות: מלחץ של ההנהלה ועד לניהול סגל בסדר גודל כזה של מאמן שלא רגיל לכך, ואולי גם רוצה להצדיק את הרכש שביצע. עכשיו אלישע לוי יהיה חייב לבצע שינויים לקראת המשחק מול הפועל פתח תקוה, וזאת למרות ההיעדרות של מספר שחקני מפתח. דקל קינן יחמיץ את המשחק בפתח תקוה או בגביע מול הפועל תל אביב (הנושא בבדיקה, ככל הנראה הצהוב החמישי היה בקרית שמונה וקינן יחמיץ את משחק הגביע מול הפועל תל אביב), מה שאומר שאנדרסון ווסט עשוי לשבת על הספסל ואילו אלון חרזי עשוי לחזור לעמדת הבלם. אם קינן ישחק בפתח תקוה, ייתכן שחרזי יפתח לצדו בכל זאת ואילו ווסט או קרופניק יישבו על הספסל. ייתכן גם שיניב קטן יפתח כחלוץ רחבה ולא ישחק בעמדה אחורית יותר, בגלל ההרחקה של ת'מבינקוסי פנטאני. אייל משומר או עמרי אפק יפתחו כמגנים במקום חרזי, וגוסטבו בוקולי ישחק בעמדה אחורית יותר בעקבות ההיעדרות של קולמה.

כל זה לא מבטיח פתרון לבעיית החלוץ במכבי חיפה, עמדה בה היתרון של הפועל תל אביב הוא בולט למרחוק. בחיפה באים בטענות גם לת'מבינקוסי פנטאני ושלומי ארבייטמן. "אם היה לנו חלוץ אחד שמסוגל לתת גול, אולי הבעיה הזאת הייתה נפתרת. עד שפנטאני מגיע למצב הוא בועט בשלולית. אין ספק שהוא במשבר". נראה כי במועדון מתחילים להתחרט על החתמת הבלם ווסט אנדרסון, לא בגלל היכולת שהפגין אחרי משחק אחד, אלא בעיקר בגלל העובדה שאין מחץ בהתקפה. גורם במועדון הודה בכך כשאמר: "לא יכולנו לדעת שזה מה שנקבל מווסט. אין ספק שאם היינו יודעים שזה מה שנקבל ממנו, היום היה משחק חלוץ זר ליד פנטאני". ייתכן שלוי ייזום עם הדרום אפריקאי שיחה בארבע עיניים. על ארבייטמן נאמר: "אחר כך הוא בוכה בתקשורת שהוא לא מקבל הזדמנויות. הוא נותן גול ונח כמה חודשים. אולי הוא לא מתאים לרמות האלה".

למשוואה הזאת יש לצרף את אייל גולסה, שכבה באותה מהירות שבה היללו את כישרונו. גולסה לא משחק כבר שני משחקים בעקבות אכזבה מקצועית, ואם זה לא מספיק, אז אנשי מחלקת הנוער של הקבוצה דיברו לאחרונה עם אלישע לוי גם על ירידה בכושר של מוחמד גאדיר. בקבוצה מבינים כי לצעירים קשה לסחוב את הקבוצה, ובעיקר תוקפים בנושא את ליאור רפאלוב שאמור להראות כבר סוג של בגרות במשחק שלו. על ההחמצה של רפאלוב בקרית שמונה אמרו בקבוצה: "לפני עשרה מחזורים הוא היה שם גול כזה בעצימת עיניים, משהו עובר עליו".

אבל העיקר שבחיפה מצאו את מי להאשים - שחקן העבר אייל ברקוביץ'. במועדון הודו במהלך השבוע כי הביקורת של המאמן אלישע לוי ושל גורמים נוספים במערכת, לאחר ההפסד בנתניה, כוונו לפרשן. כבר בשבוע שעבר הפנו בחיפה אצבע מאשימה כלפי שחקן העבר אייל ברקוביץ', בטענה שהוא פוגע בקבוצה. באתר הקבוצה נכתב כי ברקוביץ' לא הזכיר את העובדה ששותף בהפסד המפורסם 5:0 למכבי נתניה ולא תרם הרבה במשחק הזה. תמונתו התנוססה יחד עם התמונה של ראובן עטר ומתחתיה נכתב: " אופס... גם שניהם היו בנתניה. רק הימני (עטר, א"י) שותק ומנסה לקדם את הכדורגל הישראלי". גורם במועדון אמר: "הוא מנסה להתסיס נגדנו בכוונה". ברקוביץ' הגיב הבוקר על הדברים: "אני מסקר כל קבוצה באובייקטיביות המרבית, ומעבר לזה, אני לא מעוניין להתייחס".

דרוש סקורר

"מכבי חיפה הייתה צריכה להביא בפגרה חלוץ", סבור אלון מזרחי, סקורר העבר של הקבוצה. "תראה מה עשתה הפועל תל אביב, הביאה את יבואה שפורץ ועושה הרבה בעיות בהתקפה. פנטאני הוא חלוץ בינוני, לא יותר מזה. ארבייטמן הוא שחקן צעיר ומוכשר שרוצה להתקדם, אבל פעם משחק ופעם לא. קשה מאוד לקבוע את התפוקה שלו, מה שאומר שפנטאני הוא החלוץ היחיד שעליו חיפה מתבססת. ההבדל מהפועל תל אביב הוא שהם השקיעו כסף במלך שערים וחיפה לא. כשפנטאני לא מבקיע, כל הקבוצה בבעיה".

"הביקורת שלי על ההתקפה לא נובעת מההפסדים לנתניה וקריית שמונה, אמרתי גם בתחילת העונה שפנטאני הוא לא הסקורר שיוביל את חיפה לאליפות", ממשיך מזרחי. "מצד שני, גם ההגנה לא הכי חזקה. חיפה לא הייתה אף פעם קבוצה דומיננטית בהגנה, קבוצה שאי אפשר להבקיע לה שער. הגדולה של חיפה הייתה שגם אם היא סופגת היו לה כלים להגיב. במקום זה, היום מחכים להברקה של קטן שיגמור את המשחק. ככה לא מנצחים. מכבי חיפה תרוץ עד סוף העונה לאליפות, יחד עם הפועל ונתניה ואולי בית"ר, אבל עם הכלים האלה יהיה לה קשה. אם יבואה היה חותם בחיפה, היא הייתה היום עם שמונה נקודות יותר, לפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully