וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטור פיני ומיסטר גרשון

1.3.2009 / 8:47

בשיאו, גרשון גורם לקבוצות מוכשרות להיות טובות יותר מסך חלקיהן ולהצליח בגדול. עכשיו, ברור שאותן תכונות גם גורמות לו להתרסק

אנחנו כבר יודעים היטב איך נראית עונה מוצלחת של פיני גרשון. בשיאו, פיני גורם לקבוצות מוכשרות להיות טובות יותר מסך חלקיהן, כשהוא מיישם שיטות משחק חדשניות ומביא אותן לדרגת אמנות. בעונות שבהן הכל מצליח, השחקנים בוגרים דיים כדי להפריד בין יכולותיו המקצועיות הגבוהות לאישיותו הלא בוגרת. עוזרים חרוצים, כמו דייויד בלאט ודן שמיר, מסייעים לו להתגבר על החיסרון הגדול ביותר שלו, מוסר העבודה הנמוך. גם התנשאותו על מאמנים יריבים וקבוצות אחרות (ובעצם, על מרבית האנושות) מהווה יתרון בעונות כאלו, שכן קבוצותיו מגיעות למשחקים מכריעים מלאות ביטחון. לכן, כשגרשון מצליח, הוא עושה זאת בגדול.

עכשיו, אחרי שחזינו מקרוב בקמפיין אירופי כושל שלו, ברור שאותן תכונות שמאפשרות לו לפרוח גם גורמות לו להתרסק. כל מאמן מוביל נופל מפעם לפעם, אבל במקרה של גרשון מספר המקרים שבהם פוטר וכשל גבוה במיוחד. זה קורה בדרך כלל כשהוא מדריך סגל לא מוכשר או לא אינטליגנטי. במקום להתאים את עצמו לשחקנים, גרשון מנסה להנחיל להם שיטת משחק שעבדה היטב בעבר, אך לא בהכרח הולמת את כישוריהם של חניכיו הנוכחיים. הוא דבק בה גם כשמצטברות עדויות שהיא אינה עובדת. כך קרה העונה עם שלל ההגנות האזוריות החביבות על גרשון, שנחשפו במערומיהן בכל משחק מול יריבה עדיפה.

בעונות רעות, ההתנשאות וחוסר הסבלנות של גרשון לבינוניות מנותבת לעבר שחקניו. אולי זו הסיבה לכך שמכבי הגיעה למשחק הקריטי מול ריאל כשהיא חסרת ביטחון ונרפית, בעוד במשחקים מכריעים בקדנציות קודמות נראו שחקניו כמי שנורו מלוע של תותח.

ייתכן שגם אם כל ההחלטות של גרשון היו מושלמות, מכבי לא היתה מעפילה לרבע הגמר, שכן הוא ירש סגל לא מאוזן. עם זאת, היו לו שלוש הזדמנויות להתחזק, כשצירף את אלטון בראון, די בראון וצ'רלס גיינס, וכרגע נראה שכשל בכולן. שגיאותיו ברכש לא מבשרות טובות לקראת הקיץ, אז יצטרך לבנות הרכב חדש.

הנקודה המדאיגה מכל היא שמכבי, שהנהלתה מפולגת ומסוכסכת, זקוקה למבוגר אחראי שישליט סדר לפחות בעמדת המאמן. ספק אם האיש שהקדיש את השבוע שקדם למשחק החשוב ביותר העונה להשתלחות בעיתונאים מסוגל לספק לה את זה. האם פירוש הדבר שגרשון אינו המאמן המתאים למלאכת השיקום של המועדון? לאור הצלחות העבר שלו, ברור שאי אפשר לפסול אותו. גרשון עדיין מוח הכדורסל המבריק ביותר בסביבה, מאמן זר אינו בא בחשבון וכל המאמנים הישראלים נופלים ממנו. אלא שבמקרה שלו, לצד הסיכוי תמיד ישנו סיכון. במקרה של אדם ומאמן כה הפכפך, כישלון הוא אפשרות סבירה בהחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully