וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית שמונה-מכבי חיפה: קרב קצוות צפוני

קשר חיפה בירם כיאל נשמע דרוך, כשאמר לחבריו: "חזרתי, כעת אסור לי לצאת מההרכב. (ש', 17:15, ספ' 1). כהן בונה על איטיות ההגנה החיפאית

במכבי חיפה נזכרים במעידה שלהם בסיבוב הראשון מול עירוני קריית שמונה, ויודעים שמעידה כזאת מחר (שבת, 17:15, ספורט 1) עשויה להכניס את המערכת ללחץ גדול מאוד. כפי שהיה ברור עוד ביום שני, לאחר המשחק בנתניה, המאמן אלישע לוי שתקף אתמול את כלי התקשורת שביקרו אותו בעקבות ההפסד מתכוון לערוך מספר שינויים, שבמסגרתם יירדו הבלם אנדרסון ווסט, המגן עומרי אפק והקשר אוסיי רנספורד לספסל.

לא בטוח שבמכבי חיפה רגועים למרות המהפכה בהרכב. כזכור, בסיבוב הראשון סיימו הקבוצות את ההתמודדות בתוצאת תיקו, 1:1 (רפאלוב ואבידור). ההרכב היה זהה, למעט שינוי אחד בעמדת השוער (אדרי החליף את דוידוביץ' הפצוע). גם אז פתח לוי עם ג'ון קולמה, בירם כיאל, גוסטבו בוקולי יחד בקישור. שני האחרונים הציגו יכולת בינונית והוחלפו בשלב מוקדם יחסית של המחצית השניה.

בקבוצה מצפים שהקשר ליאור רפאלוב יחזור לעצמו, ייזום יותר מהלכים בהתקפה ויחזור לכבוש. "מאז המשחק באורווה מול הפועל פתח תקוה (בחודש נובמבר, עד המשחק הזה כבש חמישה שערים בששה משחקי ליגה, א"י) הוא נעלם מבחינה התקפית. גול אחד יחזיר אותו לעניינים. הוכח פעמיים העונה שכאשר רפאלוב כובש הוא מתעורר גם במשחקים הבאים".

בצוות המקצועי יעקבו בזכוכית מגדלת אחר בירם כיאל, שחזר להרכב ואמור לפתוח גם בשבוע הבא מול הפועל פתח תקוה (קולמה מורחק). באימון אתמול אמר כיאל לחבריו בקבוצה: "קיבלתי הזדמנות לחזור להרכב, עכשיו אסור לי לצאת ממנו". שחקנים בקבוצה החמיאו לכיאל ואמרו: "אין ספק שהוא חזר למקומו הטבעי. הוא לא פחות טוב מקולמה".

אחרי הביקורות הרבות עליו, ליאוניד קרופניק יחזור לעמדת הבלם. מעידה שלו במשחק הקרוב עשויה לגרום ללוי שלא לכלול אותו בסגל לתקופה ארוכה יותר. גם אלון חרזי יחזור להרכב, במקום אפק שיישב על הספסל, וזה אומר שאייל משומר יישב ביציע עם רוני גפני. שלומי ארבייטמן יפתח על הספסל ודווקא ממנו היו מצפים בצוות המקצועי ליותר. ארבייטמן קיבל מספר הזדמנויות במשחקים האחרונים אבל עדיין לא הוכיח שמדובר בחלוץ רחבה אמיתי. במשחק האחרון בנתניה הוא תופקד כשחקן כתף, מה שהעלה תהיות רבות בקרב שחקני הקבוצה.

"אני מצפה מכם שתוכלו לעמוד בלחץ מסביב", אמר לוי לשחקנים באימון המסכם היום. "קריית שמונה קבוצה מסוכנת, אסור לנו להיות שאננים".

הרכב משוער, מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה; בירם כיאל, גוסטבו בוקולי, ג'ון קולמה, ליאור רפאלוב; יניב קטן ת'מבינקוסי פנטאני.

האוהדים לשחקנים: "תחשבו עלינו בכל תנועה"

עם ניצחון אחד וארבע תוצאות תיקו בלבד מתוך 10 משחקי בית, תארח עירוני קרית שמונה את מוליכת ליגת העל, התקווה לחזור למסלול הניצחונות ולאגור נקודות יקרות במאבקי התחתית. בקרית שמונה עשו השבוע כמעט הכול, כולל טיול טרקטורונים על מנת ללכד את שחקני הקבוצה. אפילו אוהדי הקבוצה התגייסו למשימה כשהגיעו לאימון היום וקראו מכתב מרגש לשחקנים: "אתם התקווה שלנו. נמשיך לתמוך בכם, רק תחשבו עלינו בכל תנועה שאתם עושים".

המאמן אלי כהן שם את הדגש השבוע בעיקר על החלק הגנתי. באסיפת הקבוצה ביקש המאמן מהשחקנים להיזהר מהמהירות של התקפת הירוקים. מצד שני, הדגיש כהן את האיטיות של הגנת חיפה וביקש לנצל את המהירות של יובל אבידור מול הבלמים של הירוקים. החלק המרגש באסיפה היה כשכהן החליט להראות לשחקנים את הסרט על רוכב האופניים לאנס אמסטרונג, שהתגבר על מחלת הסרטן והפך לאחד הדמויות המשפיעות בעולם הספורט. "אסור לנו להפסיד עוד משחק", אמר אחד השחקנים. "נעשה הכול על מנת לחלץ נקודות. חיפה מתקשה מול קבוצה שמסתגרת ואני מקווה שנדע לנצל זאת".

בהרכב הקבוצה שוב יערכו שינויים, כמו בכל השבועות האחרונים. כהן יעלה עם מערך הגנתי מהרגיל שיכלול שלושה בלמים, כשיניב לביא, שלא היה שותף בחמשת המשחקים האחרונים, יחזור אל מרכז ההגנה שם ישתף פעולה עם סלאח חסארמה ולואיס גוטיירז. תומר סוויסה, שפתח בשבועיים האחרונים, יחזור אל הספסל. עמיר נוסבאום יחזור להרכב על חשבונו של המגן המוצהב רן קוזו'ך.

הרכב משוער: דני עמוס, דני בונדר, סלאח חסארמה, לאוסי גוטיירז, יניב לביא, עמיר נוסבאום, מיגל סבאסקו, פול קסאני, גיא צרפתי, יובל אבידור, טודור קולב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully