וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "זה השער הכי גדול בקריירה שלי"

26.2.2009 / 17:36

"היו לי כבר משחקים טובים יותר", "יונייטד מעל הליגה", "לספרדיות קשה לשחק טקטי", "ג'רארד חסר לנו", "חשוב לי לזכות בתואר עם קבוצה אירופית". יוסי בניון בראיון מיוחד

אם היה משהו מרגש במשחק של יוסי בניון במדי ליברפול, זה היה בדברים הקטנים. בסגירות ההגנתיות, בשותפות הקבוצתית, בחוכמה הטקטית – דברים שלא בזכותם בניון התפרסם. אלא שזהו סוד הצלחתו של בניון, היכולת לגוון ולבגר את המשחק שלו – דבר שמעט שגרירים ישראלים ברמה שלו עשו, שגרירים שיצאו לאירופה כמספרי 10 וחזרו כמספרי 10, בעוד בניון למד להתאים את עצמו לדרישות של ליברפול הגדולה. לא קל להפוך מהכוכב של מכבי חיפה, סנטאנדר ו-ווסטהאם לעוד בורג בליברפול, אבל בניון עשה זאת בצורה שיכולה לעורר השראה בהרבה שחקנים ישראלים שמתקשים להסתגל לדרישות בחו"ל. אתמול הוא שוב בא על שכרו.

"זה משהו שידעתי שאני חייב לעשות כבר כשהגעתי לליברפול", אומר בניון לוואלה! ספורט. "ידעתי שאני חייב לעשות שינוי בראש, אבל האמנתי בעצמי והייתי בטוח שאני יכול להצליח. זה לא אומר שהפכתי לשחקן ספסל. בעונה שעברה שיחקתי 50 משחקים בעונה, בתחילת העונה פתחתי בכל משחק. גם כשלא שיחקתי תמיד הייתי מחליף ראשון או שני, בזמן ששחקנים הרבה יותר גדולים ממני לא היו בסגל או לא נקלטו בליברפול. זה בעיניי סוג של הצלחה".

"יונייטד מעל לליגה"

בניון כבר שיחק בברנבאו עם ראסינג סנטאנדר, אבל גם הוא יודע שמה שקרה אמש היה בלתי נשכח. "זה לא היה המשחק הכי גדול בקריירה שלי, אבל זה כן היה השער הכי גדול שכבשתי אי פעם", אומר בניון לוואלה! ספורט בתום אימון השחרור עם ליברפול. "היו לי כבר משחקים טובים יותר. גם בווסטהאם וגם בליברפול, אבל זה היה השער הכי מיוחד וחשוב, גם בגלל המעמד, וגם בגלל המקום בו נכבש".

- איך אתה מסביר את השליטה של הקבוצות האנגליות עד כה בשלב שמינית הגמר – גם מול האיטלקיות וגם הספרדיות?

"זו לא השנה הראשונה שזה קורה. כבר כמה שנים שהאנגליות שולטות בליגת האלופות. אני באתי מהליגה הספרדית, וקצב כמו שיש באנגליה אין באף ליגה. חוץ מזה, באירופה מבקשים ממך לשחק טקטי במשחקי נוק-אאוט ולוותר על המשחק היפה, וזה קשה לקבוצות הספרדיות. הן רוצות לשחק יותר התקפי ויותר פתוח, והאנגליות מוכנות להגן. אני מקווה שהמגמה הזו תישמר גם בגומלין".

- העובדה שבאתם למשחק במדריד כאשר הליגה כבר חצי ברחה לכם והראש שלכם כבר לא לגמרי בפרמיירליג, עזרה לכם?

"לדעתי אין קשר בין הליגה לאירופה, למרות שאנחנו מאוכזבים שנפתח פער של 7 נקודות בטבלה. פשוט באירופה למדנו לשחק על תוצאה. הרבה יותר קל לנו לשחק טקטי על תוצאה במשחק אחד מאשר בליגה, כי שם לפעמים יש השפעה ממשחק למשחק ולפעמים אתה מרגיש שזה גמור. זה פשוט שני דברים שונים".

- אפרופו ליגה, זהו? ויתרתם? יונייטד הכי טובה?

"אנחנו עדיין מאמינים שזה אפשרי. אין ספק כי המשחקים האחרונים לא עשו לנו טוב בליגה, ואם יונייטד מובילים, סימן שהם באמת מעל הליגה. יש עוד 12 משחקים, והשנה הוכחנו בגרות להראות שדברים אפשריים".

"לא חשוב לי להיות הגדול מכולם"

כשבבתי הקפה בישראל ובתחנות הברברת דנו האם בניון הוא מהיום הגדול מכולם, קשר ליברפול כבר רץ במתקן האימונים של הקבוצה אחרי לילה מפרך. גם לפי סגנון המשחק שלו, נדמה כי הדיון הישראלי הזה ממש לא מעניין אותו. "אף פעם לא רציתי להיות הגדול מכולם, זה לא עניין אותי. תמיד התעצבנתי כששאלו אותי את זה, אלו שאלות טפלות בעיניי. אני לא מבין מה זה משנה, ולמה אי אפשר לתת את אותו כבוד לכולם. תמיד ידעתי שהיו שחקנים טובים יותר ממני ויהיו שחקנים טובים יותר ממני".

- לפני פתיחת חלון ההעברות רמזת שאולי תעזוב את ליברפול. מה השתנה?

"בארץ אוהבים לנפח דברים. בסך הכל שאלו אותי מה יהיה אם לא אשחק, אז עניתי מה שעניתי. באתי לליברפול במטרה לזכות בתארים, מה שלא יכולתי לעשות עם הקבוצות הקודמות בהן שיחקתי. אנחנו עדיין רוצים לזכות באליפות ובליגת האלופות".

- וזה שג'רארד חוזר אמור לשנות משהו במעמד שלך?

"ג'רארד חייב לחזור, אנחנו חייבים אותו. איתו הרבה יותר קל לי ולקבוצה לשחק. לא משנה מי ייצא בשבילו מההרכב, אנחנו חייבים אותו כדי לחזור לשחק טוב ולהיאבק על התארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully