וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי, שש האומות: צרפת מארחת את ווילס

שחר מור

26.2.2009 / 10:06

ה"לה בלה" ינסו לנצח בהרכב ניסיוני את אלופת הטורניר (שישי, 22:00). אנגליה תתארח אצל אירלנד, סקוטלנד תתמודד עם איטליה


במשחק הראשון בסיבוב השלישי של טורניר שש האומות (שישי, 22:00) תארח צרפת את האלופה הנוכחית ווילס. זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות הטורניר שמשחק נערך ביום שישי, וכבר נשמעו תלונות לא מעטות (בעיקר מכיוון צרפת) על זמן ההתאוששות המועט שניתן לשחקנים כתוצאה מכך. רבים מהשחקנים שיחקו בשבת וראשון האחרונים במועדונים שלהם ויש להם רק חמישה או שישה ימים כדי גם להתאושש פיזית וגם להתרגל למסגרת של הנבחרת.

בנוסף, המאמן הצרפתי ליוורמונט ביצע שבעה שינויים להרכב שניצח את סקוטלנד. השינויים הבולטים ביותר הם בעמדות 9 ו-10, שם זו תהיה הקומבינציה התשיעית בשלושה עשר משחקים. את החולצה מספר 10 ילבש בנואה באבי שהוא בכלל "סנטר" במקצועו ומורגן פארה ישחק בעמדה מספר 9 ויהיה הבועט של הצרפתים. עוד הפתעה היא בחירתו של בסטראוד בעמדת ה"סנטר", זו ההופעה הראשונה של בסטראוד במדי הנבחרת והסנטר הענק (111 ק"ג) אמור לספק לצרפת הרבה כוח במרכז המגרש. עוד שינוי עם פרופיל גבוה הוא חזרתו של "איש המערות" סבסטיאן שבאל להרכב.

לעומת זאת, ווילס כמעט שלא מבצעת שינויים לקראת המשחק הזה. השינוי היחיד להרכב הוא חזרתו של שחקן השנה שיין וויליאמס להרכב אחרי פציעה קלה בקרסול. עוד שינוי הוא חזרתו לספסל (בינתיים) של גאווין הנסון. החדשות הגדולות בווילס במהלך השבוע לא סבבו סביב ההרכב, אלא סביב מעלליהם של חלק מהשחקנים במועדון לילה אחרי הניצחון על אנגליה. הנסון וחבריו הגזימו קצת בכמות השתייה ופגעו בכמה לקוחות. במהלך השבוע הייתה חקירה והשחקנים התנצלו, ועכשיו הם מקווים לכפר על הבושה בעוד ניצחון.

ווילס היא הפייבוריטית לקראת המשחק, אבל לנצח את צרפת בבית זה לא פשוט. הצרפתים יהיו חייבים להיות הרבה יותר טובים משהיו בשני המשחקים הקודמים כדי באמת לאיים על ווילס, וקשה לראות אותם עושים את זה בהרכב הניסיוני שאיתו הם עולים למשחק.

מי יזכה בכפית העץ?

במשחק השני תגיע איטליה לסקוטלנד, למשחק שכנראה יהיה על המקום האחרון בטבלה (שבת 17:00). בשנים האחרונות המשחק בין שתי הנבחרות האלה אמנם היה בדרך כלל על הכבוד המפוקפק של זכייה ב"כפית העץ" (סיום במקום האחרון), מה שהוסיף הרבה עניין, באופן יחסי כמובן. מאז שאיטליה הצטרפה לחמש האומות האחרות בשנת 2000, התקיימו תשעה משחקים במסגרת האליפות בין הנבחרות והמאזן עומד כרגע על 4:5 לטובת הסקוטים. הפעם האחרונה שחובבי חמת החלילים זכו בטורניר הייתה בשנת 1999, שנה לפני שאיטליה נכנסה לתמונה.

הסקוטים ביצעו שני שינויים לקראת המשחק, הראשון הוא בעקבות חזרתו של ה"פרופ" יואן מארי מפציעה והשני הוא חזרתו להרכב של אלסטר קלוק אחרי שנתיים שבהן לא הצליח להיכנס להרכב. מעבר לשני השינויים האלה, הסקוטים ימשיכו באותה דרך שבה הלכו עד עכשיו וינסו להראות לכולם שיש להם התקפה מעבר לרגל של כריס פטרסון ששוב יפתח על הספסל. איטליה ממשיכה להילחם בבעיית הפציעות מצד אחד והמשמעת מצד שני. אנדראה מאסי הושעה לשלושה שבועות בעקבות התאקל המסוכן שלו במשחק הקודם, ולרשימת הפצועים נוסף קיין רוברטסון, שהיה אחד השמות הקבועים בהרכב האיטלקי בשנים האחרונות. למרות שאיטליה ניצחה את שני המפגשים האחרונים בין הקבוצות, השנה נראה שפשוט אין לה את העומק הנדרש כדי להתמודד עם סקוטלנד. הפציעות ופרישה של חלק מהשחקנים המובילים השאירו את איטליה חלשה מאד השנה, ומה שהיא יכולה לעשות זה רק לשחק ראגבי שלילי ולנסות להוריד את היריבים לרמה שלה. סקוטלנד תצטרך לעבוד קשה מאד כדי להפסיד את המשחק הזה.

הצ'אנס האחרון של אנגליה

במשחק האחרון לסופ"ש המצוין הזה תארח אירלנד את אנגליה בקרוק פארק (שבת 19:30). האירים לא ביצעו אף שינוי להרכב הפותח, ובצדק. עד עכשיו (בלי עין הרע) הם פתחו את הטורניר בצורה טובה מאד ועם הרבה מזל אין להם אף פציעה רצינית. השינוי היחיד הוא על הספסל, שם מיק או'דריסקול הוותיק תופס את מקומו של מלקולם או'קלי. המאמן דקלן קידני הצליח לעמוד בפיתוי, ולמרות שגורדון דארסי חזר סופסוף מהפציעה הארוכה שלו, הוא שמר על קומבינציית מרכז השדה המוצלחת של בריאן או'דריסקול ופאדי וואלאס.

גם אנגליה לא משנה הרבה מההפסד נגד ווילס. השינוי העיקרי הוא טובי פלוד שילבש את החולצה מספר 10 במקום אנדי גוד. זה השינוי השביעי בעמדה הזאת בעשרת המשחקים האחרונים, מה שמראה שאנגליה עדיין בלי כיוון ברור בהתקפה. תחום בעייתי אחר במשחק של אנגליה הוא נושא המשמעת. בשלושת המשחקים האחרונים אנגליה קיבלה שמונה כרטיסים צהובים, והיות שכל כרטיס אומר ששחקן אנגלי בילה עשר דקות מחוץ למשחק, נראה כאילו שאנגליה שיחקה משחק אחד מתוך השלושה האחרונים ב-14 שחקנים בלבד. האנגלים יהיו חייבים לשפר את המשמעת שלהם ולא לתת לאירים הזדמנויות לבעוט לשער אם הם רוצים לצאת עם ניצחון מדאבלין.זהו משחק עם פוטנציאל אדיר בגלל היריבות רבת השנים בין האומות, אבל השאלה הגדולה היא איזו אנגליה תגיע לקרוק פארק. לא יהיה קל לאירים, אבל זה יכול להיות סתם משחק שהם ינצחו בו, או קרב עיקש שבו לאנגליה יש סיכוי בכלל לא רע להפתיע.

  • עוד באותו נושא:
  • שש האומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully