וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורוליג משנה את שיטת חלוקת הכרטיסים

17.2.2009 / 16:40

מכבי ת"א ו-12 קבוצות נוספות יחתמו על חוזה ארוך טווח, תשע אחרות יכנסו על פי הישגיהן ושתיים יעברו מוקדמות. "12 אלופות יופיעו במפעל"

הנהלת היורוליג הודיעה היום (שלישי) רשמית על אישורה והוצאתה לפועל של התוכנית האסטרטגית שגובשה ביולי 2008. על פי התוכנית, החל מעונת המשחקים הבאה (2009/10) ישונה אופן חלוקת הכרטיסים למפעל.

13 קבוצות, בהן מכבי תל אביב, צסק"א מוסקבה, פנאתינייקוס אתונה, אולימפיאקוס פיראוס, ריאל מדריד, ברצלונה, אוניקאחה מלאגה, טאו ויטוריה, אפס פילזן, מונטפסקי סיינה ושלוש קבוצות נוספות יחתמו על חוזה ארוך-טווח עם המפעל. שמונה כרטיסים נוספים לשנה אחת בלבד יחולקו לקבוצות אחרות, על פי ההישגים בליגות המקומיות. כרטיס נוסף יינתן לזוכה ביורוקאפ, גם הוא לשנה אחת.

כמו כן הודיעה היורוליג כי החל מהעונה הבאה יתווסף שלב מוקדמות, בו ייקחו חלק שמונה קבוצות. שתיים מהן יצטרפו לשלב המוקדם. פרט לכך יישמר הפורמט הנוכחי, הכולל שלב מוקדם (עשרה משחקים), טופ-16 (שישה משחקים), רבע גמר (ישוחק בסדרות של הטוב מחמישה) ופיינל פור.

בהודעה לתקשורת מטעם היורוליג נטען כי "שיטת חלוקת הכרטיסים החדשה מבטיחה כי לפחות 12 אלופות מליגות שונות באירופה יופיעו במפעל". מי שככל הנראה תאבד מקום אחד לפחות ביורוליג היא איטליה, שמחזיקה כעת בארבע נציגות. כפי המסתמן, הליגה הרוסית המתחזקת תשלח לפחות עוד נציגה אחת נוספת, פרט לצסק"א.

יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, אמר על ההחלטה: "אנו גאים לזכות להערכה וכבוד מהקבוצות והליגות הבכירות באירופה, בכך שמוקמנו בפסגת הדירוג וקיבלנו את הרישיון הבכיר ביותר. אני גם רוצה להודות על בחירתי לוועד המנהל של היורוליג".

יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל, מסר בתגובה: "הארכת הרישיון למועדון הכדורסל של מכבי ת"א עד 2012 עושה טוב לכדורסל הישראלי. גם במנהלת הליגה יש הסכמה ברורה לכך שמועדון הכדורסל של מכבי תל אביב ערוך הן ברמה המקצועית, הן ברמת התקציבים, ההיכל, מכירת כרטיסים וזכויות שידור, ולכן ההארכה הזו תואמת את ההחלטה אשר התקבלה לפני מספר חודשים פה אחד גם במנהלת הליגה".

בתוך כך, יושב ראש המנהלת עדיין מנסה לשמור על שתי קבוצות ישראליות במפעל היורוקאפ, שנחשב למפעל המשנה ביבשת. במנהלת מקווים כי שני הגופים, המנהלות האירופיות וגוש הקבוצות, יגיעו להבנות שלפחות קבוצה ישראלית אחת תשחק בשלב הבתים, וקבוצה נוספת תלך למוקדמות, כפי שהיה השנה עם בני השרון והפועל ירושלים. עם זאת, קופל מבהיר כי ההחלטה הסופית בנוגע לתוכנית תיפול כנראה רק בישיבה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully