וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים דחה את בקשת מכבי פ"ת

16.2.2009 / 18:05

הוועדה החליטה לא להשעות את אסף קינן בעקבות האירועים במשחק בנתניה. על אי מתן הפנדל לאסולין: "החלטה שגויה שמקורה בטעות אנוש"

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים החליטה היום (שני), במהלך ישיבה שקיימה, לדחות את בקשת מכבי פתח תקוה להשעות את השופט אסף קינן, שלא שובץ למחזור הקרוב בלי קשר לביקורות כלפיו, אלא כיוון שהוא שפט בארבעת המחזורים האחרונים ברציפות. כמו כן, הוועדה החליטה שלא להתחשב בבקשה לפסול את השופט ממשחקי מכבי פתח תקוה,

כזכור, אתמול שלחה מכבי פתח תקוה מכתב חריף לאיגוד השופטים בו טענה שהשופט אסף קינן השפיע על תוצאת המשחק מול מכבי נתניה בגלל טעויות שיפוט. בפתח תקוה טענו כי לא נשרק פנדל לחובת הקבוצה בעוד שנתניה כבשה שער לאחר נגיעת יד של אחד משחקניה. בקבוצה ביקשו לפסול את קינן מלשפוט את משחקי הקבוצה. אתמול אמר יו"ר האיגוד יריב טפר: "ברור שאי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. הוועדה תתכנס ואם נבחין באירוע שהשפיע על המשחק בצורה יוצאת דופן, הוא יטופל.

מאוחר יותר, לאחר ההחלטה, הוציא איגוד השופטים הודעה רשמית בה נכתב: "לאחר צפיה בקלטת המשחק הגיעה הוועדה המקצועית למסקנות הבאות: במקרה ההכשלה של ליאור אסולין מפתח תקוה, אין ספק כי ההכשלה בוצעה בתחום רחבת העונשין, ועל השופט היה לפסוק על בעיטת עונשין לזכותה. מדובר בהחלטה שגויה שמקורה בטעות אנוש, שכן עמדת השופט במקרה זה היתה מצוינת - מטרים ספורים מהארוע, ולשופט היה שדה ראיה חופשי. במקרה הבקעת השער לזכות נתניה קובעת הוועדה כי צדק השופט בהחלטתו, מאחר וכאשר מתקיים ספק, היתרון מוענק להתקפה".

באיגוד הכחישו את הידיעות בנוגע לכינוס הוועדה בנוגע לנושא השופטים הבינלאומי. "שכן הנושא לא היה כלל על סדר יומה". באיגוד הוסיפו כי "הובהר כי לא התקבלה כל הנחיה שמית מאופ"א להחלפת שופט כזה או אחר. כמקובל, רק בסיום העונה תדון הוועדה המקצועית בנושא השופטים הבינלאומיים".

יו"ר האיגוד, המנכ"ל והוועדה המקצועית ציינו כי הם "מגבים את החלטותיהם של השופטים מתוך הבנה כי טעויות אנוש הן חלק מהמשחק. רק אתמול במשחק העונה באיטליה בין אינטר למילאן, שגה השופט רוברטו רוזטי שנחשב לאחד מבכירי השופטים באירופה, כאשר אישר שער שהובקע בעזרת היד, כך שגם השופטים הטובים ביותר לעתים טועים".

  • עוד באותו נושא:
  • אסף קינן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully