וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני, לנו זה עולה יותר

13.2.2009 / 16:02

בהנהלת מכבי תל אביב מתחילים למתוח ביקורת על פיני גרשון ושרון דרוקר, ועל ההחתמות המוזרות שלהם שיובילו, בין היתר, להפסד כ-600 אלף דולר וגירעון של כ-7 מיליון

הרבה כסף יעלו שלוש השלשות, שתי קליעות העונשין ושני האסיסטים שצבר אמש סרחיו יול בחמש הדקות האחרונות למשחק בין ריאל מדריד למכבי תל אביב. בהנחה שפיני גרשון לא יצליח לרתום בחודש הקרוב את אלוהיו לעגלה הצהובה-כחולה המקרטעת, הרי שההצגה הפנומנאלית של הילד המדרידאי אמורה לסדר לריאל את הכרטיס לשלב הבא ביורוליג, ובמקביל להותיר את מכבי, לראשונה מאז שובן של סדרות רבע-הגמר, מחוצה לו.

ראשית, טלוויזיה. הסכום שמשלם ערוץ 10 למכבי תמורת זכויות השידור מוערך בכ-4 מיליון דולר לעונה. הסכום הזה מחושב באופן הבא: הערוץ משלם למכבי כסף פר משחק, על פי הערכות כ-200 אלף דולר לערב. כ-20 משחקים בעונה – עשרה בשלב הראשון, שישה בשלב השני, ובין שלושה לחמישה משחקים ברבע הגמר – אמורים להניב למכבי כ-4 מיליון דולר (על העפלה לפיינל פור מקבלת מכבי בונוס נוסף). אולם על פי שיטת התשלום הזו, במידה שמכבי לא תעפיל לרבע הגמר, היא למעשה תפסיד בין 600 אלף למיליון דולר – הסכום שהייתה אמורה לקבל על שידור שלושה עד חמישה משחקים בשלב הזה – ועוד כמה מאות אלפי דולרים פוטנציאליים שהיו אמורים להגיע אליה במידה והייתה ממשיכה לפיינל פור בברלין.

ישנם גם המפרסמים המשניים, שבונים על חשיפה במשחקי הבית בהיכל. אותם אלו שמפרסמים בחוברת שמחלקת מכבי בכל משחק יורוליג, בשילוט במגרש, על הפרקט ועל חלק מכיסאות האולם. בעונה שעברה שיחקה מכבי 12 משחקי בית במסגרת האירופאית; העונה עשוי המספר להצטמצם בשליש. שישה משחקי בית שיחקה עד כה מכבי, ועוד שניים נותרו לה בוודאות (ריאל וברצלונה). העפלה לרבע הגמר הייתה עשויה להוסיף בין שניים לשלושה משחקי בית. את סרחיו יול, מסתבר, כל זה לא עניין.

חסר כיסוי

בכלל, הנושא הכספי מדיר שינה מעיני ראשי הקבוצה. כבר כעת מצויה מכבי בגירעון עצום, מפלצתי ממש, המוערך בכ-7 מיליון דולר. זהו סכום שחבורת הבעלים תצטרך לכסות בסיום העונה. אותם בעלים גם חושבים הלאה: מוקדם יותר השבוע נערכה ישיבה מיוחדת, בה דובר על ההיערכות הפיננסית לקראת העונה הבאה. המשבר הכלכלי נותן אותותיו, אומרים במכבי, וגם חלק מהמפרסמים שלנו ספגו מכות קשות. מקורות ההכנסה בסכנה גדולה. ההערכה היא שבעונה הבאה תיהנה מכבי מהכנסות נמוכות הרבה יותר מפרסום ומכרטיסים, כאשר בקרוב היא גם עשויה להתגעגע לסכומים אשר שלשל לכיסה ערוץ 10.

כחלק מצעדי ההתייעלות של הערוץ עצמו, הוחלט לוותר החל מהעונה הבאה על שידור משחקי ליגת העל בכדורגל. מכבי עדיין נתפסת בעיני אנשי הערוץ כנכס אסטרטגי, אך בסכומים הללו ייתכן כי גם כנכס יקר מדי. "יכול להיות שבעוד לא הרבה זמן נסתכל על שורת ההכנסות השנה והיא תיראה לנו כמעט דמיונית", אמרו השבוע גורמים במועדון.

כאשר אל כל אלו מצרפים את הפיאסקו הממשמש ובא ביורוליג, את כמות משחקי הבית הנמוכה ומורת רוחם של המפרסמים, ניתן להבין את מקור הריח החמוץ שעולה מהמשרדים ברחוב הירקון. אגב, על פי הערכות של אנשי מכבי עצמם, גם בעונה הבאה כנראה יצטרכו הבעלים להזרים הרבה כספים לקופה מכיסם הפרטי. קשה להאמין שנגיע לאיזון תקציבי, טוענים אחדים מהם.

חסר פרופורציות

מקורבים למערכת יודעים לספר כי חלק מבכירי הקבוצה זועמים על המהלכים האחרונים של הצוות המקצועי. גרשון ודרוקר זוכים לקרדיט רב, גדול יותר מהקרדיט לו זכו ספאחיה, קטש, שרף ובירנבוים גם יחד, אולם התצוגות האחרונות הוציאו אותם מדעתם. אם צ'ארלס גיינס עוד סיפק במידת-מה את הסחורה בתחילת השבוע מול הפועל ירושלים, הרי שדי בראון מתגלה משבוע לשבוע כהחתמה שגויה. בתוספת לאלפי הדולרים ששולמו לאלטון בראון והסכום האגדי שגרף לכיסו מרכוס פייזר (כ-700 אלף דולר), כל זאת כאשר מכבי אינה מציגה ולו משחק חוץ ראוי אחד מול יריבותיה האמיתיות, מובן מדוע ירדה קרנם של המאמן ועוזרו בעיני חלק מהבכירים.

לאחר החתמתו של די בראון דובר על שחקן שיוכל להעניק דקות מנוחה חשובות לקרלוס ארויו. בפועל, מול ירושלים ארויו כמעט ולא ירד מהפרקט ואמש במדריד רשם למעלה מ-34 דקות. "במה בראון טוב מדרור חג'ג' או מטל בורשטיין?", תמה אחד המקורבים. "פיני מחק את דרור ואת טל ונותן לבראון לשחק במקומם. אבל תמיד יש מחר, והוא ישלם על זה מחיר יקר בליגה". אפרופו בורשטיין – הנפילה החופשית במניותיו של הגארד הוותיק נמשכה גם אתמול, כאשר בורשטיין שיחק רק חמש דקות וצפה בעיניים כלות בטריי סימונס ובדרק שארפ דוחקים אותו מטה ברוטציה, אל תחתית החבית.

בדיעבד ניתן לומר כי תשע הנקודות שסיפק שארפ מנעו ממכבי מבוכה גדולה הרבה יותר. אם לא כוללים את 20 הנקודות שצבר ליאור אליהו כתרומה שהגיעה מהספסל (אליהו לא פתח, אבל סיים עם 30 דקות), הרי שיתר המחליפים גם יחד סיפקו אפס (!) נקודות. קשה להבין כיצד הגיעה מכבי לשלב הזה של העונה ללא תרומה אמיתית מהספסל וללא שפנים בכובע. הספסל של ריאל מדריד, מנגד, השיב ב-32 נקודות. גם בשבוע שעבר בברצלונה הובס ספסלה של מכבי 14:54. יש הטוענים כי מקורו של החטא הוא "בשחצנות שגילה פיני, כאשר שיחרר את באטיסטה ופייזר בלי שהיו לו שחקנים טובים יותר ביד", לדברי אחד מחבריו של המאמן.

שירת הברבור של העונה האירופאית כבר נשמעת ברקע, ומכבי תל אביב מצויה רק בראשיתו של חודש פברואר. וכפי שניסח זאת אחד מאנשי הקבוצה: "מה שעכשיו נותר לנו", אמר מוקדם יותר היום, "זה רק להתפלל".

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully