וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באד בוי

13.2.2009 / 13:42

"עשר של שבוע" בבייסבול, מיוחד: למה הקומישינר באד זליג מתעקש לטמון את ראשו בחול בפרשת הסמים ואיך תושפע הקריירה של א-רוד?

1. יכול להיות שאלכס רודריגז באמת הפסיק, כדבריו, לקחת סמים אסורים כשעבר לניו יורק יאנקיז, אבל בוודאי שלא מאהבת מרדכי, אלא משום ש-2004, השנה שבה הגיע לתפוח הגדול, התחילו לפקח על העניין יותר ברצינות ולהטיל עונשים חמורים ביותר. בכל מקרה, קשה מאוד להאמין לו כשהוא מתנצל "בפני אוהדי טקסס ריינג'רס". א-רוד יודע שהתנצלות בפני אוהדי היאנקיז לא תועיל, ולכן הוא בוחר לתת וידוי שסיכוי גדול שהוא חלקי בלבד.

2. ועדיין, רודריגז היה כוכב-העל הראשון בכל הפרשייה הזו שיצא והודה מיד ובלי עיכובים: "כן, עשיתי את זה". רוג'ר קלמנס נכנס למאבק על טיהור שמו שרק עשה את הפעולה ההפוכה, בארי בונדס ומיגל טחאדה הסתבכו בשקרים וג'ייסון ג'יאמבי אמר "מצטער", רק שמעולם לא סיפר על מה. רודריגז נתפס על סמים שנטל ב-2003 והודה כי עשה זאת במשך שלוש שנים. אפשר לבחור להסתכל על זה כעל מישהו ש(שוב) פועל למען טובתו האישית והאגואיסטית, אבל זו תהיה פרשנות בעלמא. בשורה התחתונה, האיש נתפס ומיד הודה, ואת זה לא עשה אף אחד מהשחקנים שלפניו, הגם שרובם כבר פרשו.

3. הוידוי של א-רוד גילה בעצם את מה שידענו לא מעט זמן: בעולם הבייסבול כולם אשמים עד שהוכחה חפותם. כל שם שתזרקו לאוויר הוא בעצם חשוד. השאלה היא איך להתייחס לזה, כי בואו נגיד את זה ככה: בהתחלה היה לנו את מארק מגווייר, אחר כך את בארי בונדס, לאחר מכן את פרשת "באלקו", את ועדת החקירה של הסנאט, את דו"ח מיצ'ל ועכשיו את הוידוי של רודריגז. בכל חורף מגיעה התלקחות הסמים התורנית ובתחילת אפריל, ביום הפתיחה, האצטדיונים מלאים. בדיוק כמו שהסופרבול הוכיח שהוא חזק יותר מכל משבר כלכלי, ענף הבייסבול בארה"ב גדול יותר מכל שערוריית סמים. הכלבים ינבחו והשיירה תמשיך לעבור.

4. והנה, כל הסיפור הופך פתאום לאיזושהי נהיה של פיצ'רים על מר גורלם. קורט שילינג רוצה לחשוף את כל השמות שצוינו ורוי אוסוולט מרגיש "מרומה ופגוע". לזכותו של שילינג ייאמר שגם כשהמנטור שלו רוג'ר קלמנס צוין בדו"ח מיצ'ל, הוא מייד טען שהקריירה שלו מתחלקת לשניים, לפני ואחרי 1998. ועדיין, הצדקנות הזו לא ראויה כי שוב – מבחינת אוהדי הבייסבול כל הענף אשם. בסוף שנות ה-80 זעק יובל נעים, קפטן הפועל רמת גן, אחרי הפסד מבזה ומחשיד: "כולם צריכים להיחקר במכונת אמת, כולל אני". לא שנעים רצה באמת להגיע למכונת אמת, הוא בסך הכל ביקש לשמש דוגמה, אבל חוקרי "מודיעין אזרחי" עשו כעצתו וזימנו אותו (יצא נקי, אגב). אולי אם אוסוולט הוא כזה צדיק, הוא מעוניין למסור ל-FBI את כל תוצאות הבדיקות שעשה מתחילת הקריירה כדי שנאמין לו שהוא מחוץ לעניין הזה.

5. מי שללא ספק הכי מרגיז בסיפור הוא הקומישינר באד זליג. זליג, שפיאסקו הסמים שהחל בתקופה של קודמו לתפקיד פיי וינסנט והתעצם מיד כשהחליפו, משחק אותה דיפלומט. הוא "עצוב ומזועזע מהגילויים, אין תירוץ למעשה הזה". וואלה, כאילו הוא לא צד בעניין, כאילו כשכל זה קרה הוא ישב על הספה ופיצח גרעינים. האם הוא יעניש את רודריגז? הוא עשה דברים נגד החוק, אהיה חייב לחשוב על זה". נגד איזה חוק בדיוק? שום דבר לא אסר על נטילת סמים אסורים ב-MLB לפני 2005 וזליג יודע את זה. ההתנהלות הזו רק מוכיחה שאצל האמריקאים (וגם אצל האירופים) אין שום דבר ששונה בהתנהלות מאשר במוסדות שלנו. הכל פשוט יותר גדול, יותר מסועף וכולם מדברים אנגלית שנשמעת יותר טוב, אבל השכונתיות ותרבות הטיוח נטועות עמוק ביסודות. אבי לוזון לא לבד.

מי ה-MVP האמיתי של הליגה?

6. עכשיו נצטרך לראות איך הפרשה הזו תשפיע על רודריגז. את קלמנס היא הרסה, לבונדס היא גמרה את הקריירה אבל השניים גם כך כבר היו עם רגל וחצי בחוץ, כך שמבחינה מקצועית הם כמעט ולא ניזוקו. א-רוד, שהתדמית שלו בליגה גם כך לא מדהימה במיוחד, יצטרך כעת להסתדר גם עם קולות שיקראו לו "מסומם" מהיציעים, כשאסור לשכוח שבהנחה שיישאר בריא הוא יהיה חזק במרוץ שיא ההומראנס של בונדס. לא-רוד יש עוד תשע שנים להעביר ביאנקיז, והוא רק יכול לקוות שהזמן ירפא את הכל.

7. ובאותה נשימה ובאותו עניין, קלמנס יצא לצוד את בריאן מקנאמי, המאמן האישי שהפליל אותו בדו"ח מיצ'ל. אחרי מאבק משפטי בן שנה, השמיט בית המשפט ביוסטון את רוב הסעיפים נגד מקנאמי בטענה שהוא מוגן על ידי הממשלה. "אנחנו מחשיבים את זה כנוק-אאוט", אמר ארל וורד, פרקליטו של מקנאמי, כשראסטי הארדין, עורך דינו של קלמנס, הגיב: "זה לא משאיר לנו ברירה, אלא להגיש את התביעה בניו יורק". שיהיה בהצלחה.

8. ומכאן לקצת בייסבול אמיתי. בובי אבריו חתם לעונה אחת על 8 מיליון דולר באיינג'לס ואדם דאן גירד חוזה לשנתיים על סך 20 מיליון דולר בוושינגטון. בשוק של השנה שעברה שניהם היו מקבלים חוזים רב שנתיים עם אפס אחד נוסף בצידם. מלבד היאנקיז, כולם הרגישו איך המיתון פוגם בהם בחורף האחרון. קצת עצוב מצד אחד, ומצד שני אולי התחלנו את עידן החזרה לשפיות וגם בחורפים טובים יותר מבחינה כלכלית נראה חוזים הגיוניים שמוגשים לשחקנים. כן, בטח.

9. מי ששיחק אותה בענק הוא שוב סקוט בוראס, שעם היותו מאוס אירגן חוזים מכובדים עד עצומים ללקוחות שלו (החוזים למארק טשיירה ודרק לואו פשוט מעוררים השתאות). הכוכב האמיתי של עולם הבייסבול הוא בכלל לא שחקן פעיל. ורק מני רמירז עדיין לא חתם, אבל גם עבורו בוראס כנראה ידאג לפיתרון.

10. זהו, עונת הפוטבול חלפה והמדור משנה מצב צבירה. בעונה הקרובה צפויים מעט שינויים בסיקור הבייסבול. אנחנו נמשיך לדווח באופן יומיומי על תוצאות המשחקים, אם כי בפורמט מעט אחר מזה של השנים האחרונות. "עשר של שבוע", שחזרה באופן חד פעמי, תשוב לעלות מדי יום שישי במהלך העונה הסדירה. שתהיה עונת בייסבול טובה לכולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully