וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש האומות: מוטב מוקדם מלעולם לא

שחר מור

12.2.2009 / 11:57

אנגליה לא שיכנעה במשחק הפתיחה, ועכשיו מצפה לה מבחן קשה מול האלופה ווילס. צרפת נגד סקוטלנד, אירלנד תפגוש את איטליה

אחרי שבוע ראשון מעניין ביותר, טורניר שש האומות מתכונן לסיבוב המשחקים השני, כשלנו צפויים שלושה מעניינים. כל המשחקים משודרים בערוץ הצרפתי FRANCE 2 (הוט 146, יס 132) ופאבים נבחרים.

במשחק הראשון תארח צרפת את סקוטלנד (שבת 17:00). שתי הקבוצות הפסידו בשבוע שעבר, והצרפתים חייבים לנצח את המשחק אם הם רוצים לשמור על סיכוי ריאלי לזכות בתואר. הסקוטים חייבים ניצחון אחרי ההפסד הביתי שלהם, אבל הם ללא ספק האנדרדוגס במשחק הזה.

המאמן הצרפתי לווירמונט עשה חמישה שינויים להרכב שהפסיד לאירלנד, באחד המשחקים הטובים של הזמן האחרון. ה"פרופ" בנואה לקול נפצע ואת מקומו יתפוס ניקולה מאס. ה"סנטר" פלוריאן פריץ, שחזר אחרי היעדרות ארוכה, הושעה לשלושה שבועות בעקבות תגרה קטנה במשחק נגד אירלנד ואת מקומו יתפוס בנואה באבי. השלושה הנותרים הם שבאל, מאלזיו ופאורה שיוחלפו ע"י מילו-קלאוסקי, היימנס ובארסלה.

גם הסקוטים הבינו שיש מקום לשיפור אחרי ההפסד לאלופה ווילס וגם הם החליפו חלק מהשחקנים כתוצאה מפציעה וחלק כניסיון לשיפור. אחד השינויים הוא ה"פרופ" הרופא ג'ף קרוס, שהופיע בשבוע שעבר בהופעת בכורה די מעליבה ונפצע, ובמקומו ישחק דיקינסון. בין השינויים הרבים שעשו הסקוטים יהיה משהו שרבים קיוו לו לשווא בשבוע שעבר וזוג אחים נוסף ישחק יחדיו בטורניר השנה, האחים אוונס. זו הפעם הראשונה שהאחים משחקים יחד בנבחרת, למרות ששיחקו בה כבר כל אחד לחוד. כריס פטרסון, הבועט המהולל של סקוטלנד, שוב יתחיל את המשחק על הספסל למרות שהיה טוב מאד כמחליף במשחק הקודם.

הצרפתים ינסו להתאושש מההפסד על חשבון הסקוטים שמקווים לנס גדול כדי לצאת מפריס עם ניצחון.

אל תחזרו הביתה עם הפסד

מיד אחר כך מגיע המשחק המרכזי של המחזור, שבו ווילס תארח את אנגליה באיצטדיון המילניום בקארדיף (שבת 19:30). ווילס מקווה לנצח את אנגליה בפעם השלישית ברציפות בטורניר שש האומות, וכמו ששתי הקבוצות נראו בשבוע שעבר, התקווה הזאת די מבוססת.

עוד ציון דרך משמעותי שמחכה לווילס הוא השוואה של מספר הניצחונות במפגשים בינה לבין אנגליה. כרגע אנגליה מובילה עם 53 ניצחונות מ-117 משחקים, כאשר ווילס עומדת על 52 ו-12 תוצאות תיקו. כדי להגיע לניצחון ה-53 ווילס מחכה לשלושה מהכוכבים הגדולים שלה שמקווים להיות כשירים למשחק. השלושה הם שחקן השנה שיין וויליאמס, הקפטן ריאן ג'ונס והפצוע התמידי גאווין הנסון. הנסון גם יצטרך לשכנע את המאמן גאטלנד שמגיע לו המקום של שאנקלין ששיחק מצויין בשבוע שעבר ויהיה מאוכזב מאד לאבד את מקומו בהרכב.

ציון הדרך שאנגליה מקווה לו הוא ניצחון משמעותי ראשון תחת ההנהלה של הקפטן לשעבר מרטין ג'ונסון. למרות הניצחון על איטליה, העיתונים באנגליה לא היו סלחניים והביקורת על המשחק הבינוני מינוס נשמעה מכל הכיוונים. השחקנים האנגלים הואשמו בכל דבר מכושר לקוי ועד חוסר כוח רצון וריכוז. אבל הבעיות הברורות הן שיטת משחק בעייתית ולא החלטית ומשמעת לקויה. האנגלים יהיו חייבים את כל 15 השחקנים על המגרש אם הם רוצים לנצח את ווילס ושטפון הכרטיסים הצהובים חייב להפסק. הניסיון של ג'ו וורסלי ומייק טינדל שהוכנסו להרכב יעזור לאנגלים להשיג את המטרה הזאת. אנגליה תנסה לשחק משחק סגור ולהסתמך על הכוח של נושאי הכדור שלה קרוב למרכז היניינים. באותו זמן היא תנסה להפריע לווילס לשחק את המשחק הפתוח והמהיר שלה.

למרות כל הנסיונות של האנגלים להרדים את המשחק, כנראה שהוולשים יצליחו לעייף אותם מספיק ולנצח את המפגש החשוב הזה. אבל אסור לזלזל באנגליה, במיוחד כשהיא האנדרדוג.

אירלנד לא צופה בעיות

במשחק האחרון תבקר אירלנד ברומא (ראשון, 16:30) האיטלקים הבינו שהניסוי של מאורו ברגמסקו המסכן בעמדה מספר 9 נכשל וכבר זימנו את גריפין הוותיק לסגל. המאמן האיטלקי מאלט עיקב את ההכרזה על ההרכב למשחק בתקווה ששניים מהפצועים (מארקו בוטולאמי ואנדראה מאראקטי) יספיקו להחלים אבל כנראה שהפעם ברגמסקו יחזור לעמדת ה"פלאנקר" המוכרת שלו. האיטלקים מנסים לבנות על המחצית השניה במשחק מול אנגליה, מחצית שבה נראו הרבה יותר טוב ולהשתפר משם.

אירלנד מגיעה למשחק אחרי הניצחון הראשון שלה על צרפת בשמונת המפגשים האחרונים, והמאמן קידני נשאר עם בדיוק אותו הרכב שניצח את הצרפתים. קשה להאשים אותו כאשר יש לו כל כך הרבה שחקנים מוכשרים ומנוסים בהרכב. ה"פרופ" ג'ון הייז ישווה את שיא ההופעות בנבחרת האירית בהופעה ה-91 שלו. מחזיק השיא הנוכחי מלקולם או'קלי יפתח את המשחק על הספסל, והקפטן בריאן או'דריסקול יעלה למשחק ה-90 שלו.

בפעם הקודמת שאירלנד הגיעה לאיטליה היא אומנם ניצחה 24:51, אבל טריי של האיטלקים בשניה האחרונה גרם להם להפסיד את האליפות לצרפת בגלל הפרש הנקודות. האירים ינסו להמשיך את שנת הנקמה שלהם והם ללא ספק הפייבוריטים במשחק הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • שש האומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully