וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיאל: "בניון הורה לי להעביר הסרט לדוידוביץ'"

12.2.2009 / 15:36

קשר הנבחרת מסביר מדוע החליט להעביר את סרט הקפטן לשוער ולא לבן חיים: "רואה בו דמות לחיקוי, גם בן חיים ראוי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד


"יוסי בניון הוא זה שהורה לי להעביר את סרט הקפטן לניר דוידוביץ', אז זה מה שעשיתי. ניר הוא אחד השחקנים המובילים במכבי חיפה ובנבחרת הלאומית", כך הגיב קשר מכבי חיפה, בירם כיאל, לשאלה מדוע החליט להעביר את סרט הקפטן לניר דוידוביץ' לאחר שהחליף את יוסי בניון. "ניר שוער ענק ואדם זהב, אנחנו חברים טובים והוא משמש לי דוגמה. אם לא הייתי מקבל את הוראה מיוסי הייתי נותן את הסרט לו או לבן חיים, שגם הוא אחד השחקנים הכי גדולים בכדורגל הישראלי".

כזכור, בנבחרת אמרו הבוקר כי לא ניתנה לכיאל הוראה מיוחדת מהספסל להעניק את סרט הקפטן לשחקן זה או אחר. כעת מתברר כי הקפטן הוא זה שהחליט על כך. שחקנים בנבחרת העריכו כי בניון החליט להעניק לדוידוביץ' את הסרט בעקבות העובדה שהיה השחקן המנוסה ביותר בנבחרת ולא מתוך שיקולים אחרים.

הסקאוט הישראלי, מוטל'ה שפיגלר, העביר את רשמיו מתוך משחק הנבחרת היוונית ונבחרת הדנית (1:1). שפיגלר לא יעקוב אחר הנבחרת היוונית עד המשחק בין הנבחרות ב-28 במרץ משום שלשתי הנבחרות לא מצפים משחקי מבחן נוספים.

ראשי ההתאחדות לכדורגל ההונגרית, שצפו במשחק אתמול, ביקרו הבוקר במתקן האימונים של מכבי חיפה ונפגשו עם המנכ"ל איתמר צ'יזיק. בראש המשלחת עמד עוזר מאמן הנבחרת הצעירה, אישטוון פישונט, שאמר למנכ"ל: "מכבי חיפה תמיד הייתה מועדון אירופאי. זכור לי שכולם רצו לשחק כאן. אתם רק הולכים ומשתפרים". צ'יזיק סייר עם פישונט וחברי המשלחת במתקן האימונים בכפר גלים ובמתקני האימונים ב"קצף".

בנבחרת מנסים למנוע מתיחות בין אוואט לדוידוביץ'

בכל הקשור לכדורגל, אין סיבה לנבחרת ישראל להיות מרוצה. המשחק אתמול (רביעי) נגד הונגריה אמנם הסתיים בניצחון 0:1, אך ברור כי היכולת שהפגינו הבחורים של דרור קשטן, לא תספיק מול יוון. בנבחרת יכולים להנחם בכך שלפחות מבחינה חברתית, מנשבות רוחות של שינוי. כלומר, האם דודו אוואט וניר דוידוביץ' מתחילים לגלות סימנים של פרגון הדדי? כך לפחות נראה על פי המשחק אתמול.

בנבחרת סיפרו הלילה כי מאמן השוערים שורה אובארוב הורה לפני המשחק לשוער ניר דוידוביץ' לערוך חימום לדודו אוואט והעדיף, כנראה בהוראת המאמן דרור קשטן, להשקיף על השניים מהצד. במחצית, להפתעת רבים בנבחרת, ביקש אוואט לעזור לדוידוביץ' בחימום מבלי שנדרש לכך. גורם בנבחרת אמר: "זה צעד יפה, הם הפתיעו אותנו לטובה. המטרה היא למנוע מתיחות בין השוערים, ולקרב ביניהם לפני המשחק הגורלי נגד יוון". כזכור, בין השניים שררה מתיחות ארוכה שנבעה מהתחרות על אפודת השוער הראשון.

כפי שפורסם אתמול, בנבחרת הופתעו אתמול מהעובדה שבירם כיאל העניק את סרט הקפטן דווקא לניר דוידוביץ' ולא לטל בן חיים. מתברר כי כיאל לא קיבל הוראה מיוחדת מהספסל והוא בחר להעניק את הסרט לדוידוביץ', שנחשב ל"אבא הרוחני" של רבים משחקני מכבי חיפה ולידיד של כיאל. במכבי חיפה אמרו הבוקר כי הם שמחים מאוד על המחווה. שחקנים בנבחרת אמרו אתמול: "זה לא הפריע לנו, להפך, לפי התצוגה של ניר אתמול הגיע לו הסרט". גורם בנבחרת הוסיף: "דוידוביץ' היה השחקן הכי מבוגר שנשאר על המגרש, תבינו מזה מה שאתם רוצים". בנבחרת אמרו כי ביכולת הזו קיים סויכוי שדוידוביץ' יפתח מול יוון.

לאחר שבניון ניגש לספסל שאלו אותו כמה משחקני הנבחרת מי הבקיע את השער, הוא או עומר גולן. במהלך המשחק התבלבל הכרוז ושינה פעמיים את שם המבקיע. בניון ענה להם: "מה זה משנה מי הבקיע, העיקר שננצח".

מנהל הנבחרת ישראל שטוצ'ינסקי רשם אתמול את השוער לירן שטראובר בטופס המשחק, מה שהפתיע רבים מהשחקנים. בנבחרת הסבירו כי הדבר נעשה בהוראת קשטן שביקש ששטראובר יתמוך בשחקנים ויעודד אותם, למרות שהוא כלל לא התלבש. כזכור, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, קשטן ציין לטובה את השוער ואמר כי שחקנים אחרים צריכים לקחת דוגמה ממנו: "למרות שלירן יודע שהוא השוער השלישי ולא ישחק, הוא מגיע עם מחויבות ועם רצון להיות בנבחרת ולעזור לה בכל מצב".

לאחר המשחק שוחחו מספר שחקנים, בניהם בניון, סלים טועמה ודודו אוואט בחדר ההלבשה. אחד מהם אמר: "זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו, אבל הם שיחקו אחורה עם שבעה שחקנים, לא נתנו לעבור. כל ניצחון טוב להמשך".

* הסקאוט של קבוצת דורטמונד, שצפה במשחק, התרשם, בנוסף לבן סהר, גם מדוידוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully