וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברצלונה תצטרף אלינו ותעלה לשלב הבא"

11.2.2009 / 15:08

קווינטון הוסלי, שחקן הרכש החדש של ריאל, לא נהנה מהרוטציה בקבוצה שלו, אבל כרגע יותר חשוב לו לא להזדקק למהפך גם מול מכבי ת"א

בין שלל שחקני הרכש שצירפה הקיץ ריאל מדריד נמצא גם קווינטון הוסלי (24, 1.98), מי שנחשב לאחד השחקנים החמים בשוק לאחר עונה נפלאה במדי קרשיאקה. כבר את עונתו הראשונה באירופה סיים בוגר מכללת פרזנו סטייט כ-MVP של הליגה הטורקית, ושודרג מיידית עם חוזה נאה בריאל. בשלב הראשון של היורוליג היה הוסלי לאחד השחקנים החשובים במערך של המאמן חואן פלאזה, עם 9.8 נקודות ו-3.3 ריבאונדים, אולם בשני המשחקים הראשונים של שלב הטופ-16 צנחו ממוצעיו לכדי 3.5 נקודות ו-2.5 ריבאונדים בלבד.

הוסלי מבטיח כי במשחק הקרוב מול מכבי תל אביב יתאושש, במידה ויזכה בכמות דקות מספקת. "זה לא קל לתפקד כשהרוטציה כל כך ארוכה", מסביר האמריקאי בשיחה עם וואלה! ספורט. "כמעט כל השחקנים משחקים בין 10 ל-25 דקות. הרבה פעמים יוצא לי לשבת על הספסל, ואז אני אומר לעצמי 'הלוואי שהייתי עכשיו על המגרש, הייתי יכול לעזור לקבוצה'. זה קשה, כי אני אדם מאוד תחרותי. בכל הקבוצות ששיחקתי בהן בעבר, מעולם לא ישבתי כל כך הרבה זמן על הספסל. אבל יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לעשות הרבה דברים, וזו החלטה של המאמן. אני רק יכול לעשות את המקסימום בדקות המשחק שאני בכל זאת מקבל. האם אתרגל לשיטה הזו? אני חושב שלעולם לא אצליח להתרגל אליה".

מבחינה סטטיסטית, בצמד המשחקים הראשונים בשלב הטופ-16 שידרגה ריאל בעיקר את משחק ההתקפה שלה. 74 נקודות בממוצע בשלב המוקדם הפכו ל-86, 53% מ-2 הפכו ל-56% וגם מטווח השלוש נרשם שיפור, עם 36% לעומת 32%. כשהוסלי נשאל האם הוא רואה את ריאל כקבוצה התקפית או הגנתית בבסיסה, משיב השחקן ללא היסוס כי "אנחנו קבוצה התקפית. יש לנו הרבה שחקנים טובים שיכולים לעשות נקודות בכל מיני צורות. תשמע, אני חושב שמעבר לזה, אנחנו אחת הקבוצות ההתקפיות הטובות ביורוליג. אם אנחנו משחקים במקביל עם משמעת גבוהה בהגנה, קשה מאוד לעצור אותנו".

"מול מכבי אנחנו חייבים לתת את המכה הראשונה"

המפגש בין מכבי לריאל ב"פלאסיו ויסטלאגרה" יהיה ה-38 במספר בין שני המועדונים במסגרת היורוליג; היסטוריה ארוכה, בת למעלה מארבעה עשורים, מלווה את שתי הקבוצות. אולם הוסלי אומר כי "אני חדש לכל זה. עבורי, כל המשחקים הם גדולים, ולא משנה מול איזו קבוצה אנחנו משחקים. כמובן שמדברים כאן על ההיסטוריה בין ריאל למכבי, אבל האמת היא שלפני המשחק מול ברצלונה דיברו על ההיסטוריה הרבה יותר. אין מה לעשות, היריבות בין ריאל לבארסה גדולה יותר מכל דבר אחר. אני דווקא כן יודע שבעונה שעברה מכבי ניצחה כאן ובגלל זה ריאל לא העפילה לפיינל פור, אבל יש אצלנו הרבה שחקנים חדשים ולכן זה פחות נמצא במחשבות שלנו. אולי זה יותר מפריע לחבר'ה הוותיקים. הם רק סיפרו לנו שבעונה שעברה הם לא הפסידו הרבה ולמרות זאת לא הצליחו להגיע לפיינל פור, והעונה הם רוצים להחזיר לאוהדים על מה שקרה".

נכון להיום, ריאל מוליכה את בית ו' עם מאזן 0:2. הדרך בה הושגו שני הניצחונות הייתה כמעט זהה: הן במשחק הראשון מול ברצלונה והן בשבוע שעבר מול אלבה ברלין נקלעה הקבוצה לפיגור גדול, אך הראתה הרבה אופי והציגה רבע אחרון נהדר (19:26 מול בארסה, 13:22 מול אלבה) כדי לסיים כשידה על העליונה. "נכון שהראנו אופי, אבל אנחנו חייבים ללמוד להוביל כבר מהפתיחה ולשמור על הפער עד לסיום", טוען הוסלי בעניין. "בכל פעם אנחנו נכנסים לפיגור ואז צריכים לעבוד קשה כפליים כדי לצאת ממנו. אוקיי, הוכחנו שאנחנו קבוצה עמידה שיכולה לספוג ולא להתמוטט, אבל חשוב שנזכור שלא תמיד נוכל לחזור מפיגור גדול. זה שהצלחנו לעשות את זה אומר שיש לנו יכולת, וגם מזל, אבל לא תמיד זה יקרה. אני לא יודע למה זה קורה לנו. אני מניח שזה קצת כמו להיכנס לקרב: זה כאילו שאנחנו נכנסים לזירה, מחכים שיתנו קודם לנו את האגרוף ורק אז אנחנו מתעוררים ומתחילים לעבוד. מול מכבי אנחנו חייבים לתת את המכה הראשונה".

"אם ננצח, בהפרש נכון, אני לא רואה סיטואציה שבה לא נעלה"

על מכבי עצמה הוסלי לא יודע הרבה. "אני רק יודע שיש למכבי שני שחקנים ששיחקו מולי בטורקיה, צ'ארלס גיינס ודי בראון. את יתר השחקנים אני לא מכיר. אבל אני מניח שבבית שלנו זה גם לא משנה מול מי אנחנו משחקים. כי אם נשחק את ההגנה שלנו ונהיה מדויקים בהתקפה, אנחנו ננצח. אמרו לנו להיזהר ממשחק המעבר של מכבי, כי הם כל הזמן מנסים לרוץ ולצאת למתפרצות. אם נדע להגן את זה לא צריכה להיות לנו בעיה מיוחדת".

ניצחון בערב חמישי, מוסיף הוסלי, "ואנחנו מאוד קרובים לשלב הבא. הכרטיס לרבע הגמר עדיין לא יהיה אצלנו בכיס, אבל אנחנו כמעט נהיה שם. דיברנו לפני תחילת הטופ-16 על שלושת המשחקים הראשונים, ואמרנו שהם המשחקים החשובים ביותר. חשבנו שאם ננצח אותם, כמעט בוודאות נתקדם לשלב הבא. יש לנו כבר שני ניצחונות, ומול מכבי אנחנו מקווים להשיג את השלישי. אם ננצח, בהפרש נכון, אני לא רואה סיטואציה שבה לא נעלה. מי תהיה הקבוצה שתצטרף אלינו ברבע הגמר? אם אני צריך להמר, אז זו בטח תהיה ברצלונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully