וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפי: "המאמן של ברזיל התלונן יותר מדי"

רויטרס

11.2.2009 / 17:30

ליפי לא אהב את מחיאות הכפיים של דונגה אחרי שזמברוטה קיבל צהוב. מאמן ברזיל התרגש מה-0:2 על איטליה, שקטע 38 משחקים ללא הפסד

תרגום ועריכת וידאו: גדי וינסטוק

מפגש בין שתי הנבחרות המצליחות בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, ברזיל ואיטליה, הוא תמיד מרתק ומסקרן, גם אם מדובר במשחק ידידות בלונדון. אתמול (שלישי) פגשה נבחרת הסלסאו את אלופת העולם וניצחה אותה 0:2 במשחק ידידות, שלא תמיד היה כזה ידידותי. הרבה יוקרה עמדה על הפרק, אפילו ששתי הנבחרות חסרו משורותיהם כמה כוכבים גדולים.

וכיצד אלופת העולם איטליה הגיבה להפסד במפגש היוקרתי? ליפי, שרשם רצף של 31 משחקים ללא הפסד כמאמן האזורי, היה יכול לקבוע שיא חדש אם לא היה מפסיד לסלסאו, אך דון מרצ'לו הודה שהפעם ברזיל שיחקה טוב יותר. אולם, לליפי היתה ביקורת גם על התלונות הבלתי פוסקות של דונגה כלפי השופט במהלך המשחק ובעיקר על התנהגותו אחרי ששופט המשחק הוציא כרטיס צהוב לג'אנלוקה זמברוטה.

"המאמן של ברזיל התלונן יותר מדי על חלק מהעבירות שלנו; אם אנחנו היינו נוהגים באופן דומה, היה שורר במגרש בלבול מוחלט" אמר מאמן איטליה במסיבת העיתונאים אחרי המשחק. "כששחקנים עייפים הם עשויים לבצע עבירות. לקפוץ מהספסל ולעשות מה שדונגה עשה זה בכלל לא יפה", הוסיף ליפי.

המאמן האיטלקי עלה עם הרכב יחסית הרפתקני וניסיוני, שכלל את סימונה פפה, ריקרדו מונטוליבו ואנטוניו די נטאלה, והשלושה לא ממש הרשימו. "כרגע אנחנו נבחרת שבונה את עצמה מחדש, אנו נאבקים וסובלים, וכמובן שזה לא גורע מהיכולת המצוינת של ברזיל", אמר ליפי. "לא אהבתי את החשש שלנו. כמובן שברזיל היא אחת הנבחרות הטובות בעולם, ואנו רוצים לשחק נגד יריבות טובות, אבל עלינו להראות מנטליות אחרת, לשפר אותה".

הפעם האחרונה בה ליפי הפסיד כמאמן איטליה היתה ב-2004, והוא מספר על התחושה לאחר ה-2:0: "זה לא כואב לי. אני לא רגיל להפסיד, אבל הפסדנו לברזיל, לא אחת הנבחרות החלשות בעולם. אני לא מודאג, זה שלב נוסף בבניית הנבחרת, מהלך אותו התחלנו לפני כחצי שנה. נעשה זאת צעד אחר צעד, עלינו לתת ניסיון לצעירים, אחרת הם לעולם לא ישתפרו".

דונגה: "עלינו להיות צנועים"

דונגה הושמץ לא מעט במהלך הקדנציה שלו כמאמן ברזיל, אבל קפטן העבר שזכה בגביע העולם על חשבון איטליה (ניצחון בפנדלים במונדיאל 1994), משקם אט אט את מעמדו, והניצחון על האזורי אולי יגרום לברזילאים להסתכל עליו אחרת. בעוד מאמן איטליה מרצ'לו ליפי נראה די אדיש במהלך המשחק, דונגה הישרה לעצמו להתפרץ בשמחה לאחר כל אחד משני השערים שכבשה נבחרתו. "שיחקנו נגד איטליה, שלא הפסידה במשך 38 משחקים רצופים, כך שזה היה אחד הניצחונות המתוקים ביותר שלנו", אמר דונגה בסיום, "סיימנו את השנה שעברה טוב, וכך גם פתחנו את הנוכחית. דיברתי עם השחקנים, ואמרתי להם שכדי להיות קבוצה טובה עלינו להיות צנועים".

דונגה התייחס למאזנו במשחקים רשמיים, והביקורת שהוטחה בו בשל כך: "כולם יודעים שאנו מתקשים במשחקי מוקדמות גביע העולם יותר מאשר במשחקי ידידות. אנשים הם לעיתים אמוציונליים ורגשניים, וכשלא לא הולך, אנשים מדברים יותר". דונגה החמיא לרוביניו, ששיחק היטב וכבש שער סלאלום יפהפה. "כולם מכירים את האיכויות שלו. אני מרוצה מזה שהוא בעל אישיות חיובית, ואני חושב שהוא מאוד ראוי לנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully