וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: הכתובת על הקיר

דור בלך

10.2.2009 / 13:33

הנהלת בית”ר תציע לעטר פיצויי עזיבה עקב התבוסה להפועל. השחקנים הוותיקים מדברים על משבר אמון, מלמיליאן מועמד להחליפו

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

כבר באמצע השבוע שעבר שוחחו מספר משחקניה הבכירים והותיקים של בית"ר עם ראובן עטר וספק ביקשו ספק דרשו – "אתה חייב לפתוח עם קוזוקין, אנחנו צריכים מישהו שיודע לשבור באמצע". במבט לאחור הם אולי צדקו, אך השיחה הזאת משקפת יותר מכל את הבעיה של ראובן עטר בהתנהלות מול שחקנים בכירים, ואף יותר – שחקנים בני דורו.

למחרת אסף המאמן את שחקניו וביקש מהם להתחיל לגלות רצינות ולא לעורר בעיות משמעת או להיעדר מהאימונים, לאחר שבמרבית העונה הבכירים והותיקים שבשחקני הדאבליסטית נעדרו באופן שיטתי מאימוני תחילת השבוע וחזרו להתאמן רק לקראת המשחקים.

לא ברור אם ההחלטה לפתוח ללא קוזוקין ולמעשה ללא קשר דפנסיבי מובהק באה כהתרסה של עטר אל עבר שחקניו ומתוך ניסיון להוכיח כי איש לא יקבע עבורו את ההרכב, או מהחלטה מקצועית גרידא, אך התבוסה אמש יצרה מצב קשה בין השחקנים למאמן. רבים משחקני הקבוצה תולים את ההפסד המביך בעטר. "זה היה פשוט מביש, אני עדיין לא מבין מה הוא ניסה לעשות", מספר שחקן בכיר בקבוצה. "והלוואי שזה היה רק אני שלא מבין". חלק מהשחקנים דיברו אחד עם השני אתמול עד לדמדומי השחר בניסיון להבין את המצב, ועדיין סירבו לעכל. "איך המועדון הגיע למצב כזה? אנחנו יותר טובים מהפועל ת"א הרי כמעט בכל עמדה", אמר אחד מהם בשיחה.

"אולי גם אנחנו אשמים בכל המצב שנוצר, ניצלנו יותר מדי את החבל הארוך שהוא נתן לנו", מספר שחקן בכיר אחר. "אבל בפועל נוצר מצב שקשה לחזור ממנו אחורה". רבים מהשחקנים חשים אי אמון במאמנם, שאתמול בחר שלא לדבר איתם בסיום המשחק, ויערוך איתם שיחה רק מחר. "זה כמו המצב שנוצר עם שום אחרי קראקוב, שלמרות הדאבל הוא לא יכול היה להמשיך, יש תחושה דומה עכשיו".

מלמיליאן עשוי לקבל את התפקיד

גם בהנהלה זועמים על עטר, כשגורם בכיר במועדון סיפר אתמול למקורביו כי "אם יש לו כבוד, שיקח פיצוי ויתפטר". כששמעו דיווחים ביום ראשון על כך שעטר מתכוון לפתוח ללא קישור דפנסיבי חשבו שמדובר בהטעיה, אתמול כששמעו ממנו שזה אכן ההרכב, לא האמינו למשמע אוזניהם.

בבירה יודעים כי עטר עצמו לא יסכים להתפטר, וצפויים להציע לו לעזוב תמורת כמחצית מחוזהו, שמסתיים בסוף העונה. ההערכות מדברות על כך שגם אם יסכים לוותר רק על 30% מערך החוזה, יסכימו בבית"ר לוותר עליו, כשהמועמד המוביל לרשת את הקבוצה הוא גיא עזורי, כשההערכות מדברות על כך שיסכים להגיע גם תמורת חוזה נמוך יחסית, זכר לחוזה העתק שזכה לו כמאמן הנוער. גם אורי מלמיליאן נמצא ברשימת המועמדים ועשוי לקבל את התפקיד.

"ההשפלה הזאת לא תעבור לסדר היום", מספר גורם בבית"ר. "אנחנו נדון ונחליט על המהלך כבר היום או מחר". בבית"ר צפויים לשבת עם המאמן ולנסות להגיע להסכם פרידה כבר בימים הקרובים, אך יתכן ויקבל הזדמנות עד למשחק גביע המדינה מול קרית שמונה בראשון. "צריכים לעשות החלטות כששקולים ולא בלהט התבוסה. הבעיה האמיתית היא שאין לנו כסף, ואם נודח מהגביע לא בטוח שיהיה טעם להביא מאמן אחר".
"להפסיד 4:0 להפועל ת"א זה משהו בלתי מתקבל בבית"ר, זה זעזע אותנו ועוד יגרום לזעזועים", ממשיך אותו גורם. "אני מניח שגם ארקדי שמע על זה, ואולי הוא יחליט לעשות משהו, אבל אי אפשר לבנות על זה. בכל מקרה אנחנו צריכים לחשוב על דרך ולא לעשות מהלך רק כדי להגיד שעשינו. אם נחליף מאמן אנחנו צרכים להחתים אותו גם לשנה הבאה, כי אחרת זה חסר טעם. אם נודח מהגביע אנחנו צרכים מאמן שיריץ את הצעירים ויבנה את הקבוצה לעונה הבאה, כי העונה הזאת גמורה ואנחנו בעיקר נדשדש, למרות שנלחם על אופ"א".

בבית"ר מקווים כי הכספים שנכנסו ממכירת בואטנג, יואב זיו ומשה אוחיון יספיקו על מנת לערוב לחוזה לעונה וחצי למאמן חלופי, ויודעים שגם מבחינת הקהל כל צעד פרט להחלפת מאמן לא יתקבל. אתמול התגודדו מאות אוהדים מחוץ לחדר ההלבשה של בית"ר וקראו לעטר להתפטר, כשהבוקר רוססו כתובות נאצה בגנות המאמן על קירות בית וגן. חלק מהאוהדים אף החליטו להחרים את משחק הגביע החשוב בקרית שמונה כל עוד לא יוחלף מאמן. מתוך לויאליות, בבית"ר טרם פנו למאמן חלופי עד אשר יחלו בשיחות עם עטר, אך גם ללא כתובות הנאצה – מבחינת עטר, הכתובת כבר על הקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully