וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "אנחנו עושים את הדברים מצוין"

7.2.2009 / 21:17

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, פירגן לשחקנים שלו אחרי ה-0:2 על הכח. רנספורד כבר משנן: ”המטרה - אליפות”. כעס בקבוצה על גדיר, אכזבה מפנטאני. דהאן: ”לא נרד”

איתי חסיד

צילום ועריכה: איתי חסיד

מכבי חיפה הצליחה להשתיק מעט את המבקרים שטענו שהיא לא ראויה לזכות באליפות. הירוקים ניצחו 0:2 את הכח עמידר רמת גן, הציגו כדורגל טוב ומאוד יכול להיות שהתקופה הרעה נמצאת מאחוריהם. אלא שמולם לא עמדה יריבה איכותית, ומצד שני יכול גם להיות שמול הגדולות עדיין יהיה לה קשה להתמודד.

בשבוע הבא ממתינה לחיפה הפועל רמת גן במכתש, שנתיים לאחר שהיא מעדה מולה ותנסה לנקום, ושבוע לאחר מכן היא תצא לקופסא בניסיון לנקום על ההפסד בסיבוב הקודם 3:2, שגרם ללא מעט תסכול מאז. הירוקים, שנהנו משערים של יניב קטן, שגם בישל, וגוסטבו בוקולי, פתחו כעת פער של שש נקודות בצמרת הטבלה ונכון לעכשיו זוכים לשבוע של נחת.

בוקולי: "תמיד האמנתי שאני יכול לעזור לקבוצה"

"שיחקנו מאוד בוגר היום, הם צופפו והבקענו שער יפה של יניב קטן", פירשן אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה, את 90 הדקות. "דאגנו שהכח לא תתקרב לשער שלנו והבקענו עוד אחד. דאגנו גם שמשחק כזה יתנהל בשקט ושיחקנו נכון וכמו שצריך". על ההחלטה להציב את גוסטבו בוקולי כקשר אחורי, אמר לוי: "גם בוקולי וגם קולמה משתלבים יפה בקישור האחורי. יש לנו הרבה שקט ואין סיבה לשנות דברים. מצד שני, יש לנו סגל גדול מאוד, יש מאבק לא רק על ה-11 אלא על ה-18".

אחד מסיפורי המשחק הוא הוצאתו מהסגל של אלון חרזי, שראה את המשחק בקרית אליעזר מהיציע. לוי הבהיר חד משמעית שמדובר בהחלטה מקצועית ואמר: "הסיבה היא מקצועית לחלוטין. חרזי עושה עבודה מצוינת אבל במשחקים האחרונים היו לו משחקים פחות טובים. בכל מקרה צריך סבלנות, גם לחרזי וגם לשחקנים אחרים".

על נתניה בעוד שבועיים אמר מאמן מכבי חיפה: "לפני נתניה יש לנו את הפועל רמת גן בגביע. אנחנו לא רואים אף קבוצה בליגה שדורסת. מכבי חיפה זה מועדון עם קהל גדול שמנוהל בצורה טובה, ואנחנו נמצאים במקום הראשון כי אנחנו עושים את הדברים מצוין".

גוסטבו בוקולי, שכבש משחק שני ברציפות, סיפר באופטימיות המאפיינת אותו: "אני שמח שהצלחתי שוב לעזור לקבוצה עם שערים ותמיד האמנתי לגבי עצמי וגם הקבוצה שלי ידעו את זה. אני רוצה לשחק בכל עמדה שיציבו אותי כי בכל מקרה אני נותן את הכל לקבוצה". על הקרב נגד הפועל רמת גן בשבוע הבא בגביע, הוסיף: "היום אנחנו במצב אחר מאז ששיחקנו נגדם. צריך לעשות הכל כדי לעבור אותם".

אוסיי רנספורד נשאל לגבי היכולת שלו בגביע אפריקה, שבו כבש שבעה שערים בחמישה משחקים, ואמר: "אני מאוד שמח על כך ואני גם מאוד שמח שהאוהדים קיבלו אותי בצורה יפה במשחק היום. כמובן שמכבי חיפה רוצה לקחת העונה אליפות. זו המטרה. אני מקווה להבקיע גם כאן".

דהאן: "לא היינו שווים הפסד"

בתחילת המשחק שחקנים בקבוצה קיבלו בהפתעה את העובדה שאלישע לוי החליט שלא לכלול בסגל את אייל משומר, זאת משום שאלון חרזי כבר הוצא מהסגל ועמרי אפק היה המגן הימני הטבעי היחיד בסגל. אלישע לוי הגיב ואמר על כך: "זה לא נכון שעמרי היה המגן היחיד. רציתי ליצור מצב שיהיו לנו הרבה שחקני ספסל התקפיים. אם הייתי צריך מגן ימני, הייתי נעזר בבוקולי או באחד מהבלמים".

בקבוצה הביעו אכזבה רבה מהחלוץ ת'מבינקוסי פנטאני, שנראה מאוד לא מרוכז ובמחזורים האחרונים מתקשה בהבקעת שערים. כמו כן, בקבוצה מביעים דאגה מכך שמוחמד גדיר לא מצליח לבלוט ולנצל את הקרדיט שאלישע לוי נותן לו. כעס רב הופנה כלפי החלוץ שלא מסר לאוסיי רנספורד, כשהאחרון היה במצב של הבקעה. מנגד בקבוצה ממשיכים לתת קרדיט גדול לקשר גוסטבו בוקולי ונראה כי כעת ההנהלה תחשוב פעמיים לפני שהיא מעכבת את ההחלטה האם להאריך את חוזהו.

לגבי אנדרסון ווסט, אמר לוי אחרי המשחק כי היא מרוצה מאוד מתפקודו של הבלם ומהאגרסיביות שלו, אך יחד עם זאת ציין שווסט עדיין לא עמד בשום מבחן רציני כי הכח מיעטה לתקוף. במועדון בטוחים שהמחזור הבא נגד מכבי נתניה יענה על השאלה האם מדובר בבלם ראוי. לגבי קטן, החלוץ סחט בסיום מחמאות מאלישע לוי, שגם נכנס לחדר ההלבשה, לחץ את ידי השחקנים והודה להם על ההקרבה והנחישות.

מאמן הכח עמידר רמת גן, דודו דהאן, שרואה את הקבוצה שלו מתקרבת בצעדי ענק לליגה הלאומית, התקשה להודות בהבדלי הרמות בין שתי הקבוצות, ואמר בסיום: "היינו במשחק ותוכנית המשחק שלנו הצליחה די טוב, אבל ספגנו שער בדקה מאוד קריטית. זה שיבש לנו את התוכניות. אמנם חיפה שלטה במשחק, וצריך גם להבין מול מי שיחקנו. הם כמעט ולא הגיעו לכמעט אף מצב ממשי, אבל לא שיחקנו כמו ששיחקנו בשבועות האחרונים".

על המשך הדרך של קבוצתו העונה בליגה אמר: "לא הטבנו לשחק היום אבל גם לא היינו שווים הפסד. אנחנו לא חושבים על שום דבר, אלא רק להרים את הראש לחבר'ה הפנסטסטים שלנו. אני מלא הערכה לכל מה שהם עושים מתחילת העונה. הכח עמידר לא תרד העונה ליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully