וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשרופא בעייתי פוגש מאמן הססן

6.2.2009 / 13:45

שחקני יובנטוס, שנפצעים אחד אחרי השני, תולים את המשבר האחרון של הקבוצה בצוות הרפואי, אבל גם לחוסר היכולת של ראניירי לאלתר יש חלק גדול בשחיקה

התרגשות רבה הייתה בקרב אנשי יובנטוס לפני משחק החוץ באולימפיקו נגד לאציו בחודש שעבר. לראשונה מאז נפצע באוקטובר, אמור היה השוער ג'אנלואיג'י בופון לשוב אל בין הקורות ולנסוך מחדש ביטחון בהגנת הגברת הזקנה. אלא שג'יג'י חסר המזל נפל למשכב יממה לפני ההתמודדות, ואם לא די בכך הדביק בשפעת את שני השוערים הנוספים, אלכס מנינגר ואנטוניו קימנטי, שהמשיכו בשרשרת והעבירו את המחלה לחברים נוספים בסגל.

זוהי על רגל אחת יובנטוס של עונת 2008/9. קבוצה שרוצה ויכולה להצליח, כפי שהדגימה בצמד המשחקים בליגת האלופות מול ריאל מדריד, אולם סובלת ממספר מגבלות מקצועיות ובעיקר מחוסר מזל משווע בכל הקשור למחלות ופציעות. קשה להיזכר במשחק אחד בו לא נעדרו משורות הביאנקונרי מספר דו ספרתי של שחקנים.

זהו שורש הבעיה של יובנטוס כרגע, כקבוצה הנואשת למעט יציבות ולכוכבים שיעמדו יחד, זה לצד זה, על המגרש. תחילה היה זה דויד טרזגה שנפצע, לאחר מכן הצטרפו אליו בופון ומאורו קמוראנסי ועכשיו, כשאלה חזרו, איבדה יובה את הבלם המצוין ג'ורג'יו קייליני ואת כריסטיאנו זאנטי, חביבו של המאמן קלאודיו ראניירי, שלמעשה לא מכבר שב מפציעה, ועוד לפני שהספיק להשלים 90 דקות מלאות קיבל את הבשורה כי גמר ככל הנראה את העונה. הסיפור שלא נגמר.

דוקטור נו

מצוקת הפציעות עשויה לגרום לעריפת ראשים בצוות הרפואי, כשהראשון על הכוונת הוא רופא המועדון מתחילת שנות ה-90, ריקרדו אגריקולה. הדוקטור נמצא במועדון זמן רב, אך כעת נראה כי הוא בדרכו החוצה, לאחר תלונות מצד מספר שחקנים על אופן הטיפול בהם. זו לא הפעם הראשונה שאגריקולה מסתבך, לאחר שבעשור הקודם נשפט ל-22 חודשי מאסר על תנאי עקב מעורבותו בפרשיית סמים בה, על פי כתב האישום, נתן חומרים אסורים למספר שחקנים.

לאחר ההפסד הביתי 3:2 לקליארי, הגיע המנכ"ל ז'אן קלוד בלאן כדי לעורר את השחקנים ולהסביר להם את חשיבות הרגע, אך בפועל ניצל הצרפתי את ההזדמנות כדי לפרוק זעם על הצוות הרפואי של המועדון ותלה בהם את האשמה על הפציעות המרובות. הנשיא ג'ובאני קובולי ג'ילי, בניגוד לבלאן שלא מרבה לדבר עם התקשורת, התראיין ושקל מילים. "אני לא מאשים את הצוות הרפואי", אמר הנשיא. "הם לא עשו טעויות, אבל אנחנו נצטרך לבחון את הדברים ביתר תשומת לב".

מי שמתמודד מדי שבוע עם הסגל המאותגר פיזית הוא המאמן ראניירי, אשר נאלץ להעמיס דקות משחק על ותיקים דוגמת אלסנדרו דל פיירו ובמיוחד פאבל נדבד. היאוש של המאמן בא לידי ביטוי לאחרונה, כשהצהיר כי גם טיאגו הנשכח, אותו כבר כינה כפלופ, נלקח בחשבון לקראת המשחקים הבאים. "זו שנה מיוחדת, בינתיים רק מבחינת פציעות", התבדח ראניירי, ואז הרצין: "יש שחקנים שמשחקים ללא הפסקה מפתיחת העונה ועכשיו אנחנו חשים את הצורך ברגליים טריות. נקווה שאלה המתאוששים מפציעות יעזרו לנו ויאפשרו לאחרים מנוחה".

כאמור, פאבל נדבד הצ'כי הוא הדוגמא הקיצונית לעומס שנוצר. הקשר בן ה-36 רחוק מלהזכיר את הכדורגלן המסעיר שהיה בעבר, אך זה לא מונע מראניירי לשתף אותו במשך 90 דקות כמעט בכל משחק. כעת חשים כולם בעייפות המצטברת ובהשפעה המינימלית שלו על המשחק ההתקפי של יובה מאגף שמאל, חרף השער שכבש בהפסד לקליארי. בניגוד אליו, סבסטיאן ג'יובינקו ופאולו דה צ'לייה פתחו יחד ב-12 משחקים בסך הכל ולא ממש קיבלו את האשראי מראניירי. כאן צריך המאמן להפתיע ולהעיז, בניגוד לאופיו, כדי להרוויח את נדבד התשוש לרגעי ההכרעה של העונה ועל הדרך אולי יהפוך את הצעירים לשחקני הרכב אמינים.

המגדל הלוהט

גם ביובנטוס, כמו בכל קבוצה אשר עוברת תקופת דשדוש, חיצי הביקורת מופנים אל עבר המאמן, עליו אמר ז'וזה מוריניו כשרק הגיע לאיטליה, כי מדובר ב"זקן שמעולם לא זכה בתואר משמעותי". הפורטוגלי השחצן התכוון רק לעקוץ את האיש אותו ירש בצ'לסי, אבל במידה רבה פלט את מה שרבים חושבים. ראניירי מוגדר כמאמן שמרן, כזה שיודע לבנות קבוצה עם בסיס יציב שיחזיק שנים, אך לא מסוגל לקצור בעצמו את הפירות. כך היה בצ'לסי ולפני כן בוולנסיה וכך, על פי פרשנים רבים באיטליה, תסתיים הקריירה שלו גם ביובה.

שני ההפסדים האחרונים בליגה, 2:1 לאודינזה ו-3:2 לקליארי, הותירו את המאמן האיטלקי אובד עצות. בשני המקרים הוא סיכם את המשחק בצורה זהה ולמעשה הודה בכישלון. "הגיע להם לנצח, הם פשוט היו טובים יותר. אסור להגנה שלנו לספוג שלושה שערים במשחק", אמר ראניירי לאחר ההפסד לקליארי, כשמחזור קודם לכן השמיע את אותם הדברים, עם הבדל קטן במספר שערי החובה של קבוצתו, שעמד על שניים בלבד.

הסגל הפגוע והתשוש בהחלט עומד לו לרועץ, ויש אוהדים הטוענים כי הוא ראוי להערכה על כך שמנע מהקבוצה להתפרק. אבל ראניירי, מתוקף תפקידו, אמור לספק את הפתרונות וכרגע לא נראה שינוי באופק. מהלכים נועזים חייבים להגיע. מלבד מתן הקרדיט לצעירים, אמצע המגרש הוא החלק המצריך את התערבותו של הג'נטלמן האיטלקי. מומו סיסוקו עושה את שלו, אבל חייב לידו מישהו דומיננטי כדי למקסם את יכולתו. ראניירי, המבכה עדיין את אובדן כריסטיאנו זאנטי, יצטרך לבחור האם לחלק את העמדה לצד סיסוקו בין קלאודיו מרקיזיו וכריסטיאן פאולסן, או שמא לחרוג ממנהגו ולזנוח את ה-4-4-2 הקלאסי לטובת שיטה קצת יותר יצירתית, בה יוצב שחקן חופשי מאחורי שני החלוצים.

זו, אגב, הייתה המחשבה של הג'נרל מנג'ר אלסיו סקו, שניסה בכל מאודו לצרף בחלון ההעברות של ינואר את דייגו, הפליימייקר הברזילאי של ורדר ברמן. אלא שראניירי הביע התנגדות נחרצת והסביר כי לא ישנה את הטקטיקה שלו עבור שחקן אחד, טוב ככל שיהיה. בסופו של המיני-עימות בין סקו לראניירי, ננטשה אופציית דייגו בצד, לפחות עד הקיץ, ובעצם יובנטוס לא ניצלה את חלון ההעברות כלל וכלל. אולי זה הזמן להעניק לג'יובינקו את המפתחות כדי לאושש את החלק ההתקפי, בו דל פיירו כבש רק שער אחד בשנה החדשה ואילו אמאורי, המסוחרר מסיפור הנבחרות שלו, שובת תקופה ארוכה מהבקעות.

ללכת עד הסוף

חודש ינואר ביובנטוס הזכיר מאוד את הדרך בה חתמה הקבוצה את חודש ספטמבר: הפסדים רצופים, פציעות חוזרות ותהיות האם ראניירי הוא האיש הנכון לתפקיד. ב'גרדיאן' הבריטי השוו את הקבוצה ל"שיכור המנסה ללכת על משטח חלק והתקדמותו נקטעת בסדרה של נפילות מוזרות". על המשבר הקודם התגברה יובנטוס בצורה ראויה לציון, כשבאוקטובר צברה נקודות בסיטונות וסגרה על אינטר המוליכה. אותה חזרה לכושר באוקטובר, הגיעה הרבה בזכות המומנטום ממשחקי ליגת האלופות, ועל כך בונה יובנטוס גם הפעם. צ'לסי היא היריבה בשלב שמינית הגמר, כשהמשחק הראשון ייערך ב-25 בפברואר. ניצחון שם יעניק דחיפה מוראלית רצינית עבור יובה ועשוי להפוך את העונה הזאת על פיה פעם נוספת.

מן הצד השני, כבר נשמעים קולות הקוראים לשינוי בעמדת המאמן במידה והקבוצה לא תעפיל לשלב הבא באירופה. רפא בניטז, מנג'ר ליברפול, הוזכר כמועמד עיקרי לתפוס את כסאו של ראניירי, כשגם צ'זארה פראנדלי מפיורנטינה ושחקני העבר של יובה, צ'ירו פרארה ואנטוניו קונטה, בתמונה. קובולי ג'ילי מכחיש בינתיים כל אפשרות לשינוי. "יובנטוס נוהגת לעמוד בהתחייבות שלה למאמנים", הודיע הנשיא. "אני לא רואה סיבה שלא לקיים את החוזה שלנו עם קלאודיו ראניירי לשלוש שנים נוספות".

אז האם יובה יכולה לנפק קאמבק מוצלח נוסף באותה עונה ולשפר את מאזן התארים של ראניירי? שאלה טובה. בהתחשב בכך שאינטר רחוקה מלהבריק תחת שרביטו של ז'וזה מוריניו, הביאנקונרי מודעים לכך שמספר שבועות טובים, בהם ישיגו ניצחונות ובעיקר ימנעו מפציעות, עשויים להחזיר אותם חזק למירוץ. "כל עוד אנחנו בתמונה, יש עבורנו ריגוש וזה נהדר", הסביר ראניירי לאחר שהעפיל עם קבוצתו לחצי גמר הגביע האיטלקי (3:4 בפנדלים על נאפולי). "אנחנו רוצים ללכת עד הסוף בכל שלוש המסגרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully