וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינגו הראשון של נמני?

2.2.2009 / 18:20

למרות שהוא לא מתפקד היטב כחלוץ בודד, הרזומה של סקוט סילי עשוי היה להספיק לו כדי להפוך לשחקן הרכש הטוב ביותר שהביא אבי נמני למכבי תל אביב. רק שכבר שנתיים הוא לא מצליח להתאושש מנטלית מסדרת פציעות. האם בבית הקברות לחלוצים בישראל זה יקרה?

שנת 2007 נפתחה בצורה מושלמת עבור סקוט סילי. הוא כבש ובישל בניצחון קנזס סיטי וויזארדס 2:4 על די סי יונייטד, ונראה בדרך לעונה מבטיחה. אלא שארבעה ימים מאוחר הוא נקע את הקרסול במשחק גביע, וירד מהמגרש בכאבים. סילי ניסה להתעלם מהפציעה, אך לשווא. אחרי שבועיים של כאבים, בהם אסף עוד פציעה במפשעה, הודיע לצוות הרפואי שהוא לא מוכן לשחק עד שיהיה כשיר ב-100 אחוז. מה שהחל כעונה מבטיחה, הפך לעונה מלאת פציעות, בגללה נעדר השחקן כמעט שלושה חודשים מהמגרשים.

הפציעות מהן סבל סילי, חלוץ הרכש החדש של מכבי תל אביב, לא היו קשות. לא כאלה שגומרות לשחקן קריירה, אלא שסילי לא התמודד איתן כראוי וכמו שהעיד בעצמו, פגעו בו קשות ברמה המנטאלית. אותה עונה אומללה ב-2007 הסתיימה לבסוף עם שבעה שערים, אבל פתחה שרשרת של אירועים שהביאה אותו, בסופו של דבר, לנחות בישראל. המשחק שלו נפגע מאוד, הביטחון ירד, הוא הועבר בטרייד וכעת, בגיל 27, יוצא לראשונה מהחממה של ה-MLS לאירופה. לליגת העל שלנו. לבית הקברות לחלוצים הידוע יותר בשם מכבי תל אביב.

רוקי השנה

סילי, 27, נולד בעיר צ'אגוואנאס בטרינידד וטובאגו. לאחר שהצטיין במדי הנבחרות הצעירות של מדינתו, הגיע למכללת וייק פורסט שם שיחק מ-2001 עד 2004. הוא כבש 43 שערים במדי נבחרת המכללה, ונחשב לאחד השמות הגדולים ששיחקו בוייק פורסט. בעונתו האחרונה, נבחר לשחקן ההתקפה של השנה ב-ACC והחליט לצאת לדראפט ה-MLS.

קנזס סיטי וויזארדס בחרה בו בסיבוב הראשון במקום ה-11. מאמנו לשעבר, בוב גנסלר, אמר עליו: "הוא קורא את המשחק מצוין. כשראיתי אותו בקולג', התרשמתי בעיקר מהעבודה שלו בלי הכדור". גנסלר מתאר את התפקיד המקורי של סילי, חלוץ שני. פרשני ה-MLS טענו לא אחת כי סילי לא מסתדר כחלוץ מטרה, שם באות לידי ביטוי המגרעות הטכניות שלו. "לסילי אין דריבל טוב והוא לא מאוד טכני. מצד שני, הוא מהיר וחכם ולכן קל לו יותר לשחק לצד חלוץ מטרה אמיתי", נכתב עליו.

יחד עם זאת, ראוי לציין כי המספרים שלו מרשימים במיוחד. הפתיחה הייתה מלהיבה. סילי כבש כבר במשחקו השלישי במדי הוויזארדס, סיים את העונה הראשונה עם 9 שערים, וסיים במקום השלישי בתחרות "רוקי השנה". כל זאת כשהוא לא מצליח לתפוס מקום של קבע בהרכב, ומתופקד בעיקר כמחליף. "לא שיחקתי מספיק בעונה הזו", התלונן באחד מראיונותיו.

העונה השנייה הייתה כבר טובה בהרבה. לצד חלוץ נבחרת ארה"ב, אדי ג'ונסון, סילי פרח וסיים עם 10 שערים, שהעלו את רף הציפיות ממנו. אבל אז הגיעו הפציעות.

שיא שלילי

"להתאושש מהפציעה הייתה משימה קשה עבורי", אמר השחקן בעיצומו של תהליך שיקום ארוך שעבר. "זו פציעה מתסכלת. גם כשאתה לא מרגיש את הכאב, יש לך חיסרון מנטאלי בכך שאתה יודע שנפצעת בעבר, יודע איך זה הרגיש ולא רוצה שזה יקרה שוב". הפציעה השפיעה מאוד על סילי.

באותה עונה הוא לא נראה אותו שחקן. "הוא לא מטריד את ההגנות, המהירות שלו נפגעה. זה לא היה השחקן של השנתיים האחרונות", כתב בוב רוסרט, מהאתר הרשמי של הליגה. סילי סיפר על הקשיים: "הרגשתי שאני יכול לשחק, אבל הייתי מוגבל". סילי הודה כי ההתעקשות שלו לשחק בזמן הפציעה, החמירה את מצבו. בסופו של דבר, ההשפעה הפסיכולוגית הייתה גרועה יותר.

סילי פתח רע את עונת 2008. הוא נראה שוב חסר ביטחון, גם בגלל שנותר כחלוץ הבכיר בסגל, ולא סיפק את הסחורה. סילי היה בשנתו האחרונה בחוזה (הרוויח כ-35 אלף דולר לחודש) ובקנזס חיפשו לו טרייד. בחודש יולי החתימו הוויזארדס את שחקנם לשעבר, ג'וש וולף, שחזר ממינכן 1860, וסילי נשלח לסן חוזה ארת'קוויקס תמורת סכום של כ-150 אלף דולר.

גם בסן חוזה היכולת הבינונית נמשכה. סילי סיים את העונה שעברה עם חמישה שערים בלבד, שיא שלילי עבורו בארבע העונת ב-MLS. במהלך כל התקופה שלו בסן חוזה הוא חזר ואמר כי בכוונתו לצאת בסיום העונה לשחק מחוץ לארצות הברית. בסופו של דבר, מכבי תל אביב תהיה התחנה הראשונה שלו, בה הוא ינסה להוכיח את יכולתו. החלוץ, שעשוי לערוך היום (שני) את הופעת הבכורה כמחליף מול מכבי חיפה, מגיע לאחר שלא שיחק קרוב לשלושה חודשים מאז הסתיימה עונת 2008.

מחוץ למונדיאל

"הוא שחקן אינטליגנט, ממוקד, שנותן לעצמו מוטיבציה. יש לו ביטחון במשחק, אבל הבעיה היא ירידות ביכולת תוך כדי העונה", ניתח בעבר גנסלר. ב-MLS רואים בסילי חלוץ כישרוני, סקורר מצוין, אך שחקן שאינו יכול לשחק בשום פנים ואופן כחלוץ מטרה, אלא רק כחלוץ שני.

גם ליאו בינהאקר, מאמנה לשעבר של נבחרת טרינידד וטובאגו, זיהה את הנושא. בינהאקר השאיר את סילי מחוץ לסגל הנבחרת למונדיאל, מאחר והוא העדיף לשחק בשיטה של חלוץ בודד, שלא מתאימה לסילי, לטענתו. לסילי, אגב, יש 22 הופעות בנבחרת, בהן כבש שני שערים בלבד.

במכבי תל אביב הנתון הזה עשוי להוות בעיה לפחות לתקופה הקרובה. כל עוד איליה יבוריאן פצוע, לאבי נמני אין למעשה אופציה ממשית בתור חלוץ המטרה, מספר 9 קלאסי. סילי יצטרך להוכיח את יכולת הכיבוש שלו מה-MLS גם בליגת העל החלשה יותר, על מנת להוות חיזוק ראוי בנקודה החלשה ביותר של הצהובים העונה - כיבוש שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully