וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים את ההיסטוריה

31.1.2009 / 13:56

רפאל נדאל ורוג'ר פדרר נפגשים לראשונה בגמר גראנד סלאם על משטחים קשים. דני בורשבסקי כבר הכין דף ריק באנציקלופדיה של הטניס

יריבות שכזו לא תקבלו בשום ענף ספורט פופולארי בעולם. תחשבו על זה ככה, היכן תמצאו עוד שני ספורטאים שחולקים את הטופ בתחום שלהם ונמצאים הרחק מעל כולם? וברגע שהם נפגשים על המגרש, קרוב לודאי שזה יהיה עוד משחק שייכנס לספרי ההיסטוריה, של הטניס ושל הספורט בכלל. גם בענף הלבן עצמו, לא היו עוד שני טניסאים שנפגשו כל כך הרבה פעמים בגמרי גראנד סלאם מאז שנות העשרים, ולחשוב שהשניים שאנחנו מדברים עליהם לא מתכוונים לברוח לשום מקום בשנים הקרובות.

אז זה הולך ומתקרב, וליתר דיוק קורה ביום ראשון ב-10:30 שעון ישראל (שידור ישיר ביורוספורט). ולכל מי שמיועד לשהות בשעה זו במשרד, בבית הספר או בלשכת האבטלה - אל תדאגו, לפי היכולת של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל ולאור מה שקרה בשבועיים האחרונים במלבורן, אין שום סיבה בעולם שלא תצפו ברגעים המכריעים של המשחק הזה, בסביבות 14:00 שלנו, ויפה שעה אחת מאוחר יותר.

שני הגיבורים שלנו נפגשו עד היום ח"י פעמים בסבב, ולמרות שנדאל צעיר בחמש שנים מפדרר בן ה-27, הוא ניצח ב-12 משחקים והפסיד רק בשש. שלושה מהמפגשים האלה נכנסו ללא ספק לפנתיאון של קרבות הטניסאים הגדולים בהיסטוריה - נדאל ניצח בכולם. מדובר בגמרים של טורנירי המאסטרס ברומא ובמונטה קרלו ב-2006 ובגמר ווימבלדון 2008, שהיה כנראה המשחק הטוב ביותר אי פעם.

והנה הם נפגשים בפעם ה-19, שני שחקנים שמלבד היותם אדירים, הם חולקים רק דבר אחד משותף - חברת ההלבשה שלהם. חוץ מזה, אין שום קשר בין הטניס שלהם, וזה מה שהופך את הקרב הזה לכל כך מרתק.

ועכשיו, לניתוח

בהנחה שאין יותר מדי אנשים שסימנו את נדאל לפני גמר טורניר ווימבלדון האחרון, אנחנו עומדים בפני גמר פדרו-נדאלי שלא חווינו מעולם. לראשונה, שני הטניסאים הטובים בעולם יתמודדו על תואר גראנד סלאם במשטחים קשים.

פדרר מעולם לא יכל לנדאל על החימר הפריזאי של הרולאן גארוס, ובתגובה הוא האכיל אותו דשא בווימבלדון, חוץ מאותו מקרה סנסציוני של 2008. המקרה הזה כל כך תורם למארגני אליפות אוסטרליה הפתוחה - אם נדאל ניצח את מי שמוגדר כטניסאי הטוב בכל הזמנים על משטח כל כך לא נוח, אי אפשר לדעת מה יקרה ברגע האמת על המשטחים הקשים.

וזה רגע האמת - נכון, פדרר ונדאל נפגשו כבר חמש פעמים בעבר על משטחים קשים במסגרת הסבב (2:3 לפדרר), אבל כשלא מדובר בגמר היוקרתי מכולם, מי סופר? וחוץ מזה, אין כמו המומנטום שבו אנחנו מקבלים את שני הטניסאים האלה. נראה שרוג'ר פדרר מתאושש מצויין משנה רעה, שבה הוא איבד את מקומו הראשון לנדאל אחרי שיא של 237 שבועות בראשות הדירוג העולמי. היו לא מעט רגעים בשבועיים האחרונים שבהם הטניס שלו הזכיר את הימים היפים ביותר, והקאמבק מול ברדיך בשמינית הגמר סימל את האופי האיתן של השוויצרי.

ונדאל? חוץ מזה שהוא מתכוון להפוך לספרדי הראשון שיזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה - כבר שבר שיא במלבורן. משחק חצי הגמר שלו מול פרננדו ורדאסקו היה הארוך בהיסטוריה של הטורניר, חמש שעות ו-14 דקות. גם המשחק הזה שייך לפנתיאון שהוזכר כאן קודם, ואם נדאל יציג את מה שראינו במערכה החמישית - תתחילו לארגן יותר מקום בזכרון של המחשב שישמור את המשחק לדורות הבאים.

המוח או הכוח?

אמנם יש סיכוי טוב לראות חמש מערכות במשחק הזה, אבל קשה להאמין שנראה שוב קרב בן יותר מחמש שעות. אחרי הכל, כבר הזכרנו את עניין השוני בסגנונות.

לרוג'ר פדרר יש את כל הכלים הדרושים לטניסאי צמרת בעולם. ובכל זאת, הוא גם יודע לשחקן סרב אנד וולי (הגש ורוץ לרשת) מיושן כשצריך ומתבסס על חבטת הבק-הנד ביד אחת. אין טניסאי עם אינסטינקטים שמתקרבים לשלו, ועם ראיית משחק וטקטיקה לטווח כל כך רחוק. במילים פשוטות, הוא השחקן החכם בעולם.

רפאל נדאל הוא שחקן בייסליין עקשן, שאוהב מאוד להתיש את היריבים עם כדורים מסובבים ועוצמתיים, וממתין בסבלנות ללכת על ווינרים בטוחים. יש לו את הכושר הטוב ביותר בסבב, הוא ללא ספק שחקן חמש המערכות הטוב בעולם והכי גרוע - הוא שמאלי. כמה קשה לשחק נגד שמאליים, אם לפדרר היה רק שמאלי אחד בטורניר להתחמם מולו, אבל כל יריביו בסיבובים הקודמים היו ימניים.

כל זה מבטיח משחק מגוון, בו תראו את כל החבטות האפשריות בטניס, את כל הסגנונות, את המודרניזציה לעומת הגישה השמרנית והכי חשוב - את היופי שבספורט.

פדרר: "הבמה מוכנה למשחק גדול"

ואחרי כל זה, עוד לא הזכרנו את המספרים הכל כך חשובים - מהסיבה הפשוטה שהעניין הזה כבר נטחן בבילד-אפים לאליפות אוסטרליה. ובכל זאת, זה המקום להזכיר - ניצחון של רוג'ר פדרר יעניק לו את תואר הגראנד סלאם ה-14 במספר, אז הוא ישתווה לשיא של פיט סמפראס. ניצחון של רפאל נדאל יסדר לו תואר גראנד סלאם שישי וראשון על משטח קשה.

רוג'ר פדרר, שמאז ומתמיד כיבד את יריבו לצמרת הדירוג העולמי, אמר לקראת המפגש: "זו הזדמנות נהדרת עבורי - לא להגיע כמדורג הראשון בעולם, ולנצח את המדורג ראשון בעולם בדרך לתואר הגראנד סלאם ה-14 שלי. בדיוק במקום הזה זכיתי בגראנד סלאם שהעלה אותי למקום הראשון בעולם ב-2004, כך שתמיד היה לי רגש מיוחד לטורניר הזה. הבמה מוכנה למשחק גדול, ואני מקווה שנוכל לחזור על ההצגה מווימבלדון".

רפאל נדאל הוסיף: "אין ספק שהייתי מעדיף יריב אחר בגמר, אבל זה מה שהופך את הספורט לגדול כל כך, משחקים מהסוג הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully