וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים חדשים של שושלת?

30.1.2009 / 12:43

אופוריית אלבה: בבוקר הניצחון מכבי הציעה חוזה ארוך טווח לאליהו. הצעה דומה הונחה בפני כספי, שצפוי להמתין לקיץ. "עומרי יהיה אחד השחקנים המבוקשים בשוק, לא יהיה נכון לחתום כעת", אמרו בסביבתו. האופציה על מרכוס בראון תמומש

משחק היורוליג מול אלבה ברלין, מתברר, היה המאורע הפחות משמעותי בשבוע הדרמטי שעבר על מכבי תל אביב. והוא עוד טרם הסתיים. שני שחקנים חדשים הגיעו, אחד עזב בפעם השנייה העונה, אולם בכך לא תמו פעולותיה של הנהלת הקבוצה בגזרת סגל השחקנים.

מוקדם יותר הבוקר (שישי) נערכה פגישה בין יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, ובין סוכנו ואביו של ליאור אליהו, כשעל הפרק עמדה הארכת חוזהו של הפורוורד המוכשר. אליהו מחזיק בחוזה לעונה נוספת במועדון, כאשר שני הצדדים מחזיקים בסעיף יציאה ממנו בקיץ הקרוב. מכבי מעוניינת להחתים את הפורוורד על חוזה ארוך-טווח, ללא אפשרות לצאת מן החוזה, בתמורה לשדרוג משמעותי בשכרו. הצדדים קבעו להיפגש בשנית בעוד כשבועיים.

גם אתמול (חמישי) הציג MVP חודש דצמבר במפעל משחק נהדר: הוא קלע 22 נקודות באחוזים מרשימים (8 מ-11 מהשדה), הוריד שמונה ריבאונדים ומסר שני אסיסטים, בדרך ל-65:96 צהוב-כחול. "זו הייתה שיחה ראשונית", אישר עו"ד יוסי גאייר, סוכנו של אליהו. "מכבי רוצה להמשיך את ההתקשרות. נשב, נחשוב ונחזור אליהם עם תשובה בזמן הקרוב".

לא רק אליהו נמצא על הכוונת של אנשי מכבי. כפי המסתמן כעת, תנצל הקבוצה את האופציה להארכת חוזהו של מרכוס בראון. דיאור פישר, דרק שארפ, יניב גרין ודרור חג'ג' מחזיקים בחוזה לעונה נוספת, הגם שכנראה יותר חוזהו של האחרון. עתידם בקבוצה של קרלוס ארויו, טריי סימונס, טל בורשטיין ועומרי כספי, שעתיד לצאת לדראפט הקרוב, עדיין אינו ברור. אגב, גם כספי קיבל באחרונה פנייה מאנשי המועדון בנוגע לחתימה על חוזה ארוך-טווח, אולם צפוי להמתין לתום העונה בטרם יקבל החלטה סופית. "עומרי יהיה אחד השחקנים המבוקשים ביותר בשוק. לא יהיה נכון לחתום בשום מקום כבר כעת", אמרו בסביבתו.

"אנחנו רואים בכספי ובאליהו שחקנים שצריכים לגדול עם המועדון", סיפר היום גורם בקבוצה. "התצוגות שלהם יפות מאוד, אבל החוכמה היא לשמור על יציבות, להתבגר ולגלות מנהיגות, דברים שהם עושים כבר היום. כדי להמשיך לגדול ולהתפתח הם צריכים להישאר במכבי".

בפריזר של פיני

והיה גם משחק כדורסל אמש. קשה להסיק מסקנות מרחיקות לכת לאחר הטיולון בהיכל, אולם ניתן ללמוד ממנו כמה דברים באשר לכוונותיהם של צוות המאמנים.

1. שישה שחקנים רשמו 20 דקות משחק ומעלה. גרין קיבל 19 דקות, אך המספר הזה צפוי לרדת בהמשך, בהתחשב בכך שצ'ארלס גיינס לא שותף. מי שהצטרף אל שארפ וחג'ג' בפריזר של גרשון הוא טריי סימונס, וגם טל בורשטיין, שלמרות 16 דקות שלמות הצליח לסיים את המשחק עם מדד איכות שלילי (1-), הוא מועמד בכיר להצטרף לרשימה.

2. למרות בעיות אובייקטיביות, כמו מחסור בשחקני פוסט-אפ, ממשיך גרשון לשחק את הכדורסל שלו. הוא כולל בעיקר שני אלמנטים מרכזיים: א. הגנות מעורבות ודקות ארוכות של מאצ'-אפ-זון והגנה אזורית, שמקשות מאוד על יריבות ללא קלעים יציבים מחוץ לקשת (אלבה פתחה את הרבע הראשון עם 4 מ-8 משלוש, וסיימה רק עם 9 מ-24); ב. בהתקפה, מינון נמוך של זריקות מבחוץ ותקיפה קונסיסטנטית של הטבעות. לשם כך בנה גרשון מספר תרגילים, שתכליתם לבודד מתחת לסל שחקנים בעלי יכולת אישית גבוהה, בעיקר אליהו. מכבי קולעת באחוזים נהדרים מהשדה, ואתמול סיימה עם 70% מדהימים מטווח של שתי נקודות. כפועל יוצא, מכבי של גרשון סוחטת יותר עבירות והולכת הרבה יותר לקו: בשבעת משחקי היורוליג האחרונים היא עושה זאת 24.5 פעמים בממוצע. מכבי ניצחה בכל חמשת המשחקים בהם עמדה על הקו יותר מאשר יריבתה, והפסידה בפעמיים היחידות שזרקה פחות (שני המשחקים מול מלאגה).

3. שני רעיונות מרכזיים עמדו מאחורי החתמתו של די בראון: האחד הוא צירוף גארד שיוכל להפעיל לחץ על מוליכי הכדור של הקבוצה היריבה – למעט שארפ המזדקן, אין למכבי גארד שעושה זאת בצורה אפקטיבית מספיק. השני הוא הפחתת העומס העצום שרובץ על כתפיו של קרלוס ארויו. הפורטו-ריקני משחק ביורוליג 34 דקות בממוצע, הרבה יותר מהרכזים של יתר הקבוצות המובילות במפעל (מקינטייר מסיינה משחק 28:30 דקות בממוצע, פריג'יוני מטאו 26, לאקוביץ' ונבארו מברצלונה 19:30 ו-26:30 בהתאמה, פפאלוקאס מאולימפיאקוס 24, דיאמנטידיס ויאסיקביצ'יוס מפנאתינייקוס 28:20 ו-19:30 בהתאמה, פלאניניץ' וזיזיס מצסק"א 22 דקות כ"א).

בזמן הקרוב תהיה מטרתם של אנשי הצוות המקצועי להפחית את דקות המשחק של ארויו לכיוון 28-29 דקות, ולדברי עוזר המאמן שרון דרוקר, מדובר בצעד שעשוי לשנות את גורל העונה של מכבי. לטובה, כמובן. "גם אם קרלוס לא מראה לנו שקשה לו לשחק כל כך הרבה דקות, וגם אם הוא בכושר אדיר, שחקן עייף מקבל החלטות פחות טובות", אומר דרוקר. "כבר אתמול ראינו שהוא שיחק פחות (29 דקות, א.ג.), מסר עשרה אסיסטים ואיבד רק שני כדורים. זה משפיע על כל הקבוצה. הכנו אותו למצב החדש ודיברנו איתו על זה באופן פרטני. קרלוס היה השחקן הראשון שקיבל את די ודיבר איתו. וגם די אמר לו 'לא באתי לקחת לך את המקום, אני איתך'. בכלל, אהבנו את הצורה שבה די נכנס למערכת. הוא עשה את זה בצורה מאוד חכמה. הוא לא כופה את עצמו על אחרים, להפך. הוא התחבר מאוד לאנשים, וזה חשוב מאוד לקליטה של שחקן באמצע עונה".

בראון עצמו הפתיע את אנשי המועדון, כאשר הציג בנוסף לדינמיות המוכרת גם יד נפץ מבחוץ (3 מ-3, בזמן שיתר הקבוצה עמדה על 1 מ-7). שניות לאחר שנכנס למגרש, במהלך הרבע השני, קבר שלשה גדולה. אחריה הוסיף סל נוסף, שעזר למכבי להגדיל את ההפרש ולמעשה לגמור את המשחק. "ביצים גדולות הוא כבר הוכיח שיש לו", אמר בסיום אחד האוהדים. אלא שאם מכבי רוצה לעשות את הצעד הבא מול יריבות מסדר גודל כבד יותר, כמו ברצלונה וריאל מדריד, די בראון יצטרך להוכיח שיש לו גם הרבה ממצרך נוסף שחסרה מכבי בשנים האחרונות: שכל.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully