וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים לא מבינים איזה כוח יש בלהיות אנדרדוג"

מארק שלרת' וטרנט דילפר, שחקני עבר ופרשני ESPN, מסבירים לשליח וואלה! ספורט לסופרבול, דוד רוזנטל, איפה יהיה החוזק של אריזונה ביום ראשון

לפחות בינתיים, נראה כאילו הסופרבול הזה ייערך במעמד צד אחד. אני חושב שעד כה נתקלתי בשניים, אולי שלושה אוהדים עם חולצות של אריזונה קרדינלס, כשכל הדאון טאון מוצף בחולצות צהובות שחורות וב"טריבל טאוולס", המגבות הקטנות המפורסמות שמביאים איתם אוהדי הסטילרס. אחד מהם, וולי, בכלל גדל בשיקגו. למה דווקא פיטסבורג? "כשהייתי ילד, המורה שלי יצאה עם פרנקו האריס (כוכב עבר של הקבוצה – ד.ר.), וכל הכיתה הפכה לאוהדי הסטילרס". ואם זה נשמע לכם מקורי, אתם לא מכירים את האוהדים האלה. רבים מהם לא חיים בעיר ומעולם לא גרו בה. "אני גר בטמפה עשרים שנה", אומר וולי, "פיטסבורג? נראה לך שאגור בחור הזה?".

וולי הוא לא היחיד. בהיותה קבוצה עם עבר מפואר, פיטסבורג אוספת אליה הרבה מאוד אוהדים מרחבי המדינה. השוק הגאוגרפי של הסטילרס לא גדול, משום שיותר מדי קבוצות נוגסות בו. רק בפנסילבניה לוקחים האיגלס מפילדלפיה את החלק הארי, אבל המסורת, ההיסטוריה והמורשת עושות את שלהן וכורי הפלדה מקבצים אוהדים בכל מקום שאליו הם מגיעים. מדובר באנשים חמים אבל לא פנאטיים. "אני קצת מתחרט על זה שאריזונה הגיעה לסופרבול ולא האיגלס. תאר לך את האוהדים הרגועים שלנו מול הפסיכים שלהם", אומר ג'יימס, גם הוא תושב טמפה.

ומורשת היא משהו שאין לאריזונה. אחרי מאמצים הצלחתי לאתר לבסוף אוהדים של הקרדינלס. קוראים להם ג'ון ודנה, שהולכת עם חולצה של מאט ליינארט, הקוורטרבק המחליף, שגדולה עליה בכמה מידות. עד מהרה התברר לי שגם הם לא בדיוק אוהדים על אמת. "אנחנו בכלל מאוהיו, אבל הבן שלנו עובד ביחסי ציבור עבור הקרדינלס ולכן אנחנו בעדם", אומר ג'ון. כשאני אומר לו שלו הייתה התוצאה נקבעת ביציעים עדיף היה לאריזונה לא לעלות בכלל למגרש, הוא מצחקק. "כן, זה נכון. אי אפשר לנצח את הסטילרס באוהדים, הם מסורים וטיילים מעולים, תמיד הולכים עד הסוף".

כשהטבעת נפלה

היתרון של פיטסבורג לא יורגש רק ביציעים. בווגאס נותנים לסטילרס יתרון של טאצ'דאון (שבע נקודות), ויחד עם התמיכה של האוהדים, הרושם הוא שלקרדינלס לא יהיה יותר מדי מה לחפש באצטדיון "ריימונד ג'יימס" ביום ראשון. "אנשים לא מבינים את הכוח שבלהיות אנדרדוג", מסביר מארק שלרת', שחקן עבר וזוכה שני סופר בולים עם דנבר ברונקוס והיום פרשן ESPN, בשיחה עם וואלה! ספורט. "ההרגשה הזו שמבטלים אותך, שאתה שם רק כקישוט, זה עושה משהו לכל בן אדם".

שלרת' חווה שתי זכיות בסופרבול, ב-1997 וב-1998, ויודע להצביע על הבדלים גדולים בין שתיהן. "לסופרבול הראשון הגענו כשגרין ביי פייבוריטית ב-12 נקודות. הייתה להם הגנה מצוינת, הם היו אלופים והיה להם את ברט פארב. אותנו אף אחד לא ספר, המאמן שלנו לא היה צריך להגיד לנו כלום, פשוט הבנו מהרחשים מסביב שלא מסתכלים עלינו, שמכתירים אותם לפני המשחק. זה עורר בנו הרבה זעם ושיחרר הרבה לחץ, כי אחרי הכל, אם לא מצפים שתנצח אתה עולה משוחרר. בשנה שלאחר מכן ציפו שננצח ובאמת זכינו. הלכנו הביתה עם עוד טבעת אבל זו לא הייתה שמחה טהורה, היה שם הרבה שחרור של הלחץ".

לצד שלרת' יושב טרנט דילפר, גם הוא פרשן של ESPN. בפעם שעברה שהסופרבול נערך בטמפה הוא הגיע למצעד ניצחון בדיסני וורלד ביום שאחרי. בסופרבול של 2000 דילפר ובולטימור ניצחו את ניו יורק ג'איינטס 7:34 והוא זכה בטבעת הראשונה והיחידה שלו בקריירה. "אני זוכר שלפני הסופרבול התרחקתי מכל מגע עם התקשורת", מתוודה דילפר. "צריך להבין שהייתי שחקן של טמפה ביי לפני כן ולא רציתי להגיד שום דבר שירגיז פה את האנשים ושיוציא אותי מפוקוס". הרייבנס לא בדיוק היו אנדרדוג מול הג'איינטס, אבל לא ניצחו בזכות הקוורטרבק שלהם ודילפר לא מכחיש. "אמרו עלי הרבה דברים אז. אני זוכר שדיברו על כך שקבוצה כזו לא צריכה קוורטרבק, חבטו בי על ימין ועל שמאל, אבל העדפתי לא להתייחס, זה היה מוציא אותי מריכוז". אחר כך הוא מעביר לי את הטבעת שלו ואני עונד אותה. כיבינימט, 14 אלף דולר של זהב ויהלומים על האצבע שלי. קיוויתי שהוא לא ירגיש רגע לפני שאכניס אותה לכיס, אבל זה נכס גדול מכדי להעלים.

דילפר לא מכחיש שהגנה טובה מחייבת פחות את הקוורטרבק. "ברגע שאתה עולה למגרש ויודע שההגנה תעשה את העבודה, אתה לא מרגיש מחויבות בכל מהלך. גם אם תצא החוצה, תקבל הזדמנות נוספת". אם היה צריך לבחור בין בן רות'לסברגר מפיטסבורג לקורט וורנר מאריזונה, הוא היה הולך עם וורנר. "הוא הגיע בפעם השלישית למעמד הזה, זה אומר הרבה. הוא שחקן יוצא דופן". ועדיין, כשהוא נוקב בשמותיהם של ארבעת הקוורטרבקים הטובים בליגה, וורנר ורות'לסברגר לא ביניהם. "פייטון מאנינג, טום בריידי, דרו בריס ופיליפ ריברס הם האנשים שהייתי יוצא איתם למלחמה", הוא אומר ומדרג את מאנינג, באופן טבעי, כמספר 1.

קונצנזוס? לא בדיוק

אז איזה משחק נראה ביום ראשון? דילפר נזהר: "לנו הפרשנים יש נטייה לנתח ולהציג דברים שמשפיעים גם על סוכנויות ההימורים, אבל צריך לזכור שהכל משתנה פתאום ברגע בגלל איבוד כדור". שלרת' מסכים: "בסופו של דבר, פוטבול, למרות הסכימות המסובכות שיש בו, הוא משחק עם עיקרון פשוט – אם תהיה פיזי יותר תנצח. רק שכל הדיבורים על פליימייקרים וכוכבים טובים על הנייר, ברגע שהמשחק מתחיל מדובר בקבוצה מול קבוצה".

שלרת' מפתיע ובוחר באריזונה, דילפר הולך עם הקונצנזוס: "הגנות טובות תמיד מנצחות וההגנה של הסטילרס היא מהטובות שראיתי. בוא נגיד שאם זה ייגמר 10:45 לפיטסבורג אני פחות אתפלא מאשר תוצאה של 17:21 לקרדינלס". רשמנו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully