וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגרה נמשכת

30.1.2009 / 8:22

מכבי ת"א הראתה מול אלבה ניצוצות התקפיים, אבל בשל זהות היריבה צריך לקחת את המשחק הזה בערבון מוגבל. המבחן האמיתי יגיע מול ריאל וברצלונה

לפני הכל, הבהרה: שלב הטופ 16 יחל רק בשבוע הבא. שלוש הקבוצות הבכירות, מכבי, ברצלונה וריאל מדריד, חייבות לנצח בכל משחקי הבית ולגבור פעמיים על אלבה ברלין העלובה כדי לשמור על סיכוי להעפיל לרבע הגמר.

עוד לפני הג'אמפ בול הפותח, הבהירו דבריו של המאמן האורח, לוקה פאביצ'ביץ', שלא התכונן באמת למשחק. הקבוצות שניצחו את מכבי עד היום היו כאלו שרצו למתפרצת בכל הזדמנות ושלטו בריבאונד ההתקפה. פאביצ'ביץ' הצהיר שברצונו להאט את הקצב, וזה מתכון שלא עבד ביד אליהו אפילו לקבוצה מעט מוכשרת יותר, אולימפיאקוס. באופן סמלי, בשני המשחקים האלה קלעה המארחת מספר נקודות זהה - 96.

בשל זהות היריבה, צריך לקחת את המשחק אמש בערבון מוגבל. עם זאת, אפשר היה להבחין בו בסימנים של כדורסל התקפי מגוון יותר. גרשון הוסיף תרגיל חסימה גבית לליאור אליהו או ד'אור פישר, תרגיל חדש של חסימה מדורגת למרקוס בראון ועוד תרגילי פיק אנד רול לגארדים. הוא לא חשש להוריד במשך שתי התקפות ברציפות במחצית הראשונה את עומרי כספי לאזור הצבע, וזה גמל לו בשני סלים. הגיוון הזה יהיה חשוב במיוחד במשחקי החוץ במדריד וברצלונה, קבוצות שיתקפו את הפיק אנד רול הבסיסי של ארויו כדי לאלץ אותו לחפש אופציות אחרות.

גם הנוכחות של די בראון תהיה קריטית במשחקים הללו, בעיקר כגיבוי לפורטוריקני הלא יציב. קשה להעריך את יכולתו של הרכש החדש להתמודד מול הגנות נוקשות יותר, אבל כבר כעת ברור שלמכבי יש עוד שחקן איכותי בקו האחורי, תוספת חיונית מול העומק של הספרדיות.

למרות הסימנים המעודדים, צריך לזכור שמיד אחרי 96 הנקודות מול אולימפיאקוס התפרקה מכבי במלאגה. בשבוע הבא היא תפגוש בברצלונה עוד קבוצה שתשחק בסגנון הספרדי המוכר: לא מאוד מתוחכמת, אבל אגרסיווית בהגנה, עם הרבה כוח אש ובעיקר עם יציאה קטלנית למתפרצת. לקראת המשחק בבירת קטאלוניה, צריך לשים לב לנתון אחד מדאיג מבחינת הצהובים: גם מול קבוצה בינונית ורכה כאלבה הם הצליחו לאבד 14 כדורים. מול סילונים כנבארו, באסילה וגרימאו, מכבי תיענש בחומרה על פיזור נפש דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully