וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאזמטה: "יאמר אולי עשיר, אבל לא אדם עם כבוד"

דור בלך

29.1.2009 / 15:09

תיירי טאזמטה, ששוחרר ממכבי נתניה, תוקף את המועדון ("האנשים ערמומיים"), את מתיאוס ("הוא לא הגון") ומבטיח ליאמר: "לא אוותר לך"

"עד עכשיו אף אחד מהמועדון לא התקשר אלי", מספר היום (חמישי) תיירי טאזמטה לקראת השעה 14:30 אחר הצהריים, כשלוש שעות לאחר שמכבי נתניה הודיעה רשמית על הסיכום עם אדווין אגילר. "אני התקשרתי אליהם לאחר שחברים ועיתונאים התקשרו לשאול אותי על השחרור. רק אז הם אמרו לי לא לבוא לאימון ולהגיע למשרדי המועדון, עד עכשיו הם אפילו לא היו הגונים מספיק להגיד לי שאני בדרך החוצה".

את הבוקר הזה טאזמטה לא ישכח, בדיוק לפני שנה, ביום האחרון של מועד ההעברות הגיע לנתניה בקול תרועה. "גם שכבר הייתי חודשיים בקבוצה, דניאל יאמר עדיין לא האמין שהסכמתי לבוא לנתניה, הוא היה מאושר", הוא משחזר. היום שוחרר ממנה, אלא שנתניה עדיין לא טרחה להודיע לו.

"אתמול דיברתי עם גיל לב, והוא התחיל לדבר שטויות ולנסות להסית את נושא השיחה, אבל הסברתי לו שאולי אני שחור, אבל אני לא טיפש. אני לא ג'ורג' בה או קיויו, עליי אי אפשר לעבוד. הזכרתי לו שבדיוק כמוהו, גם אני לומד עריכת דין ואני יודע בדיוק למה אני זכאי – ביקשתי שיגיד לי אם הוא משחרר אותי, והוא לא ענה".

במהלך הראיון התקשרה אליו אשתו מאוסטריה. "מצטער שלא חזרתי אליך מותק, פשוט היו לי 22 שיחות שלא נענו. אני גיבור היום, אבל זה בסדר אני לא עצוב, אני שמח לחזור אליך ואל הילד". טאזמטה מתכוון לנוח מכדורגל בחצי שנה הקרובה, ורק אז לחזור לשחק. "השנה האחרונה בנתניה הייתה קשה מאוד עבורי, אני חייב לנוח. נכון שזה יפגע בי באופן מקצועי, אבל אני חייב את זה לנשמה".

טאזמטה אולי לא נחשב שחקן נשמה בנתניה, אבל עבורו היא החלק הכי חשוב. "אני תמיד מקפיד להיות אמיתי עם הנשמה שלי, לא לסטות מדרך הישר. בנתניה אנשים לא כאלה. בשביל להביא אותי יאמר היה הכי נחמד בעולם, היום הוא אפילו לא טרח להתקשר. אמא שלי למדה אותי שכבוד חשוב יותר מכסף, ויאמר אולי עשיר מאוד – אבל הוא לא בן אדם עם כבוד".

"רק בדיעבד התברר לי שגם הפועל ת"א רצו אותי והסכימו לשלם לי יותר כסף", הוא נזכר. "אבל נתניה וליאור רוזנטל עבדו על הסוכן שלי שנתניה הקבוצה הכי טובה בישראל ושהפועל ת"א לא קבוצה אטרקטיבית. זו הייתה טעות עבורי לבוא לישראל – לא בגלל הרמה, הופתעתי מאוד ממנה – אלא בגלל שהכל פה בנתניה נגוע בפוליטיקה ושקרים".

תחזור אי פעם לנתניה?

טאזמטה ראה את חבריו משוחררים מהקבוצה אחד אחרי השני – "את ג'ורג' בה, אוקוצ'ה, פרנסיס קיויו, סבסטיאן רוזנטל ואלן מסודי שיחררו בצורה מאוד לא מכובדת, ועכשיו גם אותי. אבל אני לא אוותר על שקל ממה שמגיע לי – נתניה לא היו פיירים איתי, למה שאבוא לקראתם? לפני חודשיים מונאקו רצו אותי ונתניה לא שיחררה אותי. אז למה עכשיו כן? עכשיו אין לי לאן ללכת, זה לא הוגן".

בתחילת העונה, לאחר שבועיים של אימונים וימים ספורים לאחר שחרורו של מסודי, התקבצה הקבוצה לאסיפה חגיגית, טאזמטה קם ודיבר. "יש לנו חומר לאליפות פה מבחינת שחקנים, אבל הבעיה היא ניהולית, במשרדים. אנחנו צריכים להתחיל להתנהל כמו קבוצה גדולה, אחרת אין לנו סיכוי".

"מאז, הרגשתי שסימנו אותי", הוא נזכר. "עד אז לא אמרו לי מילה, אחר כך התחלתי להרגיש לא בנוח ליד חלק מהאנשים בקבוצה. יש פה אנשים ערמומיים, ואני לא ערמומי, אני תמיד אומר את האמת, ואם בגלל זה אני לא מתאים לפה, אני מעדיף ככה".

גם מתיאוס לא יוצא נקי מבחינת טאזמטה. "אם אני אראה עכשיו את לותר, הוא יסתובב וילך לצד השני מרוב בושה. כל הזמן הוא אמר לי 'תיירי אל תלך, בבקשה'. אפילו שלשום. אז מה השתנה? כשמונאקו רצו אותי הוא ביקש ממני להישאר. לא התרגשתי להתאמן תחתיו, התאמנתי תחת שמות גדולים בעבר".

"מתיאוס הוא לא בן אדם אמיתי והגון כמו ראובן עטר. אהבתי אותו הרבה יותר מאת מתיאוס, הוא בן אדם ענק. אחרי המשחק האחרון כשהוא עזב בכיתי. כאב לי עליו. גם הוא נפגע מנתניה, גם אליו התייחסו בחוסר כבוד".

"רק אלוהים יודע מה יהיה, וישראל היא ארץ מדהימה ומהנה, אבל גם בשביל מיליון יורו לא אחזור לנתניה, כי הם פגעו לי בכבוד, ולאנשים אמיתיים הכבוד חשוב הרבה יותר מהכסף. גם ראובן עטר לא יסכים לחזור לנתניה בשביל שום סכום לדעתי. מי שחוזר למקום שלא מכבדים בו אותו הוא טיפש".

לסיום, נותן טאזמטה עצה ליאמר. "יש פתגם באפריקה שאומר שגם אם הנשיא הוא אדם טוב, והוא מקיף את עצמו באנשים רעים, אז מבחינת העם הוא אדם רע. יאמר הקיף את עצמו ביועצים לא טובים, וגם הוא משתגע לפעמים. ככה נתניה לא יכולה להגיע רחוק. הסוכן שלי אמר לי עכשיו שיאמר אמר שהוא לא מוכן לשלם לי את הכסף שמגיע לי, אבל אני לא אוותר לו. דרשתי מהם להיפגש איתו ושיגיד לי בפנים את הדבר הזה. זה חסר כבוד וזה מעיד הרבה. אנשים לא יודעים איך נתניה מתנהלת כשהיא משחררת שחקן. אני בטוח שמהר מאוד יקחו לי את הטלפון והאוטו ויפנו אותי מהדירה, אבל אני לא לחוץ. אם אצטרך אשאר פה במלון עד שאקבל את כל מה שמגיע לי".

תגובת מכבי נתניה

תגובת מכבי נתניה לדברי השחקן: "כל שחקן שמשוחרר ממועדון פגוע באופן טבעי. חשוב להבהיר שבמקרה של טאזמטה, עוד אתמול, בשמונה וחצי בבוקר, נערכה איתו פגישה בה הודענו לו על כוונת המועדון לשחררו וגם בפגישה שנערכה עימו היום הוא אישר שהיה מופתע מההודעה של אתמול, ולכן לטענתו לפיה נודע לו הדבר מכלי תקשורת היא שקרית ומופרכת.

"מאז אתמול בבוקר נערכות שיחות אינטנסיביות עם סוכנו של השחקן בחו"ל והועלו פתרונות שונים לעניין זה, ובכלל זה העברה לקבוצות אחרות שהביעו בו עניין. לענין מונאקו, מכבי נתניה הסכימה לשחרר את השחקן למבחנים בקבוצה, אך המועדון הצרפתי דחה את המועדים פעם אחר פעם, ולכן העסקה לא יצאה אל הפועל. ככל הנראה התנהגותו של השחקן במגרשים במהלך השבועות האחרונים מקבלת ביטוי גם בתגובתו זו לוואלה! ספורט ונראה לנו כי הפוסל במומו פוסל. המועדון ימשיך ויכבד את שחקניו ויעמוד בהתחייבויות שלו כלפיהם אך מצד שני אין בכוונת המועדון לוותר על הכלים העומדים לרשותו על מנת לפתור עניינים כדוגמת עניין זה".

באשר לטענות של טאזמטה על השכר שמגיע לו, אמר דובר המועדון איציק גניש: "בתקופה האחרונה עזבו את מכבי נתניה מספר מאמנים ושחקנים, ועם כולם הגענו להסדרים לשביעות רצונם בנוגע לכסף שיקבלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully