וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "מישהו טעה בבניית הקבוצה, אני מתקן"

28.1.2009 / 21:12

מאמן מכבי ת"א דיבר על השינויים בסגל במסיבת עיתונאים לקראת המפגש מול אלבה (ה', 20:50, ערוץ 10): "מישהו טעה בבניית הקבוצה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

שבוע סוער נוסף, אחד מיני רבים העונה, עבר על מכבי תל אביב. די בראון וצ'ארלס גיינס צורפו, מרכוס פייזר שוחרר לדרכו, וכל זאת רגעים ספורים לפני פתיחת שלב חדש ביורוליג. הערב (רביעי) ערכה מכבי אימון ראשון עם מה שככל הנראה יהיה סגלה הסופי עד לסיום העונה. זמן טוב, בהתחשב בכך שמחר (20:50, שידור ישיר בערוץ 10) יוצא לדרך שלב הטופ-16, כאשר אלבה ברלין הגרמנית תתארח בהיכל.

"אני אחראי לפרצופים החדשים שהגיעו. נראה במשחק אם הם ישחקו", אמר במסיבת העיתונאים מאמן מכבי, פיני גרשון. "באתי לכאן לפני חודשיים, ועד אז היו לא מעט ביקורות על איך שהקבוצה נבנתה. המועדון עושה מאמץ ליישר את השורות. אתם יודעים למה באתי למכבי לפני עשר שנים? כי מישהו טעה בבניית הקבוצה. גם הפעם מישהו טעה. בא מאמן עם נסיון וידע ונתנו לו קרדיט, ואני יכול לברך את בעלי הבית שלי שנתנו לנו קרדיט להחליף את מה שבנה. יש הנהלות שיגידו 'זה מה שיש ולך תגמור את העונה הזו', אבל אליי באה הנהלה ואמרה שיש מקום לשינויים. כתבתם כל הזמן שצריך שינוי, אז מה רציתם, שתהיה אותה קבוצה? הבאנו את צ'ארלי גיינס כי הוא ריבאונדר, והבאנו את די בראון כי הוא חודר ויכול ללחוץ על כל המגרש".

על שחרורו של מרכוס פייזר, שעמד באוויר בשבועות האחרונים ובשעות הערב יצא רשמית אל הפועל, הוסיף גרשון כי "שחקני התקפה כמו פייזר אין הרבה, וגם אמרתי לו את זה, אבל אנחנו צריכים שחקן עם פרמטרים אחרים. היו לי סיוטים מפייזר מהמשחק נגד אולימפיאקוס בקפריסין, שם הוא שחט אותנו לבד. הייתי צריך לבחור בין שיטות והעדפתי את גיינס, שהוא ריבאונדר יותר טוב. ברוב הקבוצות בהן שיחק הוא העמיד ממוצעים של דאבל-דאבל, ואין הרבה שחקנים שעושים את זה. לפעמים לא צריך להיות גבוה כדי לקחת ריבאונד, יש שחקנים יותר נמוכים שלוקחים הרבה ריבאונדים בזכות מיקום ותזמון. מעבר לכך, אני חושב שקבוצה ברמה שלנו צריכה שני רכזים ברמה טובה, והיום יש לנו את זה.

"שני השחקנים שהבאו מאזנים את החולשות שאני חושב שהיו לקבוצה", המשיך גרשון. "אני לא יכול להבטיח שזה יביא תוצאות כבר מול אלבה – לשחק כמו שאני רוצה זה לא דבר קל – אבל אני יכול להגיד שהתחזקנו בשני המקומות שהיינו בהם פחות טובים. לא נעים לשלוח אף אחד הביתה, זה לא משנה אם הוא עובד כאן חמישה או חמישים חודשים. גם לנו המעסיקים לא נעים לבוא ולהגיד למישהו שהוא הולך. כל התהליך הזה לא נוח".

פיני גרשון מציג: פינת ביקורת התקשורת

ואז עבר גרשון לבקר את כלי התקשורת. "אני אומר לכם – כולנו, כולל אני, חיים ממכבי תל אביב", פתח גרשון במונולוג ארוך. "כולם עושים טעויות. אני טועה, שחקנים טועים, גם ההנהלה טועה. אבל החוכמה והזכות הגדולה שיש להם היא שהם מנסים לתקן. אנשים אחרים היו אולי אומרים: 'הוצאנו כבר ככה וככה כסף, לא משקיעים יותר. עם זה תלכו, תפלו, תקומו, לא אכפת לנו'. אבל אנשים מנסים לתקן ועושים את המקסימום.

"יש כאן אנשים שחיים איתנו ורואים איך אנחנו חיים. אני מציע לכולכם להוריד ווליום ולתת קצת קרדיט, כי מאחורי השמות שאתם כותבים עליהם, מאחורי האנשים שאתם מפטרים וזורקים אותם באמצע עונה ועוד כל מיני מילים לא מכובדות, מאחוריהם יש משפחות וילדים. כשאתם רושמים משהו, שיהיה לכם משהו על המצפון. אני לא נכנס למה אתם כותבים. אני אגיד לכם מה אמר לי היום מישהו ברחוב: 'יש רוע בכתבות'. אני מבקש מכם – ותשמעו למה שאני אומר, כי אנחנו הולכים לבלות כמה ימים ביחד – תחשבו קצת לפני שאתם כותבים. תחשבו שאנשים עובדים 40 שנה כדי שהמועדון יצליח וכדי שהקהל יהיה שמח.

"אנשים אמרו לי שיש בכתבות איזה רוע, שאני חושב שלא מגיע למכבי", המשיך גרשון ואמר. "זה עולה לאנשים כסף, זאת לא הסתדרות. אנשים מוציאים כסף מהכיס. כאן אתה מתקשר לבנאדם באמצע הלילה ואומר לו 'תשלח מאה אלף דולר'. והוא שולח את הכסף, והשחקן למחרת נמצא פה. עבדתי בכמה מקומות בחיים שלי, ואני לא מכיר הרבה מקומות כמו מכבי. תנו קצת קרדיט. אז פותחים היום עיתונים, ואתם שמתם חרא על המועדון מכאן ועד פתח תקווה. למה? עשו משהו בכוונה? לפני חודשיים, כשהייתי בחו"ל, קראתי את מה שכתבתם. אני לא רוצה להשתמש במילים שאתם השתמשתם לגבי השחקנים שהיו פה. קראנו ועשינו שינויים. אנשים טעו, זה עלה להם הרבה כסף. עד שאתם כולכם ביחד תרוויחו שלושה-ארבעה מיליון דולר, ייקח לכם הרבה זמן. אנשים שמו עוד כסף כדי לתקן טעויות. אז מגיע להם עוד עונש? לא קראתי שמישהו בא ואמר להם כל הכבוד.

"כמה שחקנים אתם החלפתם בחיים שלכם? כמה שחקנים מצאתם? אתם יודעים מה נעשה כאן בחודשיים האחרונים? חלק מהביקורת היא נכונה, אנחנו קוראים ומנסים ליישם משהו. אז גם על זה מגיע שיזרקו על אנשים בוץ? שמעון מזרחי נמצא כאן 40 שנה. יש מאחוריו משפחה וילדים ונכדים. אתם כותבים עליו כאילו הוא עשה משהו רע. אחרי כל כתבה שלכם הוא לוקח כדור מתחת ללשון, לא ישן בלילה. הוא מנסה לעשות לכם רק טוב. מחר לא נהיה בגביע אירופה, כולכם תסקרו את אשדוד וסכנין. לא תהיה לכם פרנסה. אז בואו ותעזרו קצת.

"אני מדבר עכשיו לעיתונאים הצעירים. הם חושבים שאם הם יחתכו ויזרקו חרא הם יהיו כתבים יותר טובים, אבל בעוד שלוש שנים הם יהיו איפה שיוסי לוין נמצא היום. למה אני אומר את זה? כי מי שרוצה להיות עיתונאי, הוא לא נבנה רק מלירות ולחתוך כל הזמן. לצערי, אצלנו אנשים שמנבלים את הפה מתקדמים באיזהשהו מקום, בעיתון או בתוכניות. לפני שלושים שנה התחלתי לאמן בלאומית, ואני לא רואה היום את העיתונאים של אז. אני אומר לצעירים: לא רק לתת בראש ולחתוך. תמיד תזכרו – מאחורי האנשים שאתם כותבים עליהם יש נשמות ורגשות".

גרין: "אצלנו, מאני טיים זה כל העונה"

עוד לפני כן, ערכה מכבי אימון מסכם לקראת המשחק, וצפתה בוידאו של היריבה. עבור צ'ארלס גיינס, שנחת שלשום ואתמול עבר בהצלחה בדיקות רפואיות, מדובר היה באימון בכורה.

יניב גרין התייחס גם הוא למשחק היורוליג הקרוב. "מאני טיים אצלנו זה כל העונה", אמר הסנטר הישראלי. "זה לא המשחק הראשון ולא האחרון שיהיה חשוב. זו ההתחלה של הטופ-16, אנחנו רוצים להתקדם עוד שלב ומחר זה מתחיל". על היריבה, אלבה ברלין, סיפר גרין כי "יש להם הרבה שחקנים טובים, הרבה גארדים טובים. נצטרך לעבוד קשה בהגנה ולעצור את הגארדים שלהם. בעיקרון אנחנו צריכים לחשוב על עצמנו ועל איך אנחנו מגיעים למשחק. אם נבוא מוכנים, נעשה את העבודה".

גרין דיבר גם על שחקני הרכש החדשים. "די מתאמן איתנו כבר כמה אימונים, לצ'ארלס זה היה האימון הראשון והוא עשה היכרות עם התרגילים. אפשר לראות על שניהם שהם מוכשרים מאוד והם עוד יעזרו לנו הרבה. אני מכיר את צ'ארלס כבר הרבה שנים. הוא מאוד אתלט ומאוד חזק, ומבין היטב את המשחק".

"תמיד קשה לראות שחקנים שעוזבים את הקבוצה, במיוחד באמצע העונה", אמר דרק שארפ. "זה המצב, וכולנו צריכים להתרגל אליו. אנחנו מקבלים את השחקנים החדשים. לא מתעסקים במה שהיה, אלא בלהתחבר כמה שיותר מהר ובלעשות את העבודה".

באשר למשחק מול אלבה הוסיף שארפ ואמר כי "אנחנו מתקרבים לסיום העונה. אנחנו יודעים איפה אנחנו צריכים להיות ולאן אנחנו הולכים. זה תלוי בנו. ביורוליג כל משחק הוא כמו פלייאוף, כמו המשחק האחרון של העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully