וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרלוס ארויו נותן למכבי המון"

אלבה ברלין מתכוננת למפגש מול מכבי ת"א ("הנקודה החזקה שלכם? פיני גרשון"), חוששת מארויו, אך הרכז מקלרוי מאמין: "אנחנו עוד נפתיע"

אלבה ברלין תנחת בישראל בשעות הצהריים (רביעי), לקראת משחק הפתיחה של שלב הטופ-16 בערב חמישי בהיכל. הקבוצה הגרמנית מחזיקה בסגל רווי שחקנים צעירים ובלתי-מנוסים, אולם אחד מהם מכיר היטב את מכבי תל אביב: זהו קייסי ג'ייקובסן (28, 1.98), לשעבר בטאו ויטוריה.

"אנשים לא ציפו שננצח ונגיע לשלב הזה", מספר ג'ייקובסן לוואלה! ספורט. "אני גם חושב שיש לנו סיכוי להמשיך לשלבים הבאים. בתקשורת חושבים שלא, אבל התקשורת לא משחקת כדורסל. אין עלינו לחץ. יש בבית הזה קבוצות גדולות, בעלות מסורת עצומה, אבל כשהכדור הראשון יעלה באוויר זה כבר לא ישנה שברצלונה זכתה לפני כמה שנים באליפות אירופה או שמכבי היא קבוצה שמוכרת בכל רחבי היבשת. גם לנו אין במה להתבייש. יש לנו סגל רחב ובריא יחסית, וזו נקודת החוזק הגדולה שלנו. גם אם שחקן אחד חסר, תמיד יש מי שישלים אותו".

"מכבי אחת החזקות ביורוליג"

הקלע האמריקאי אומנם העמיד בשלב הבתים ממוצעים פושרים (6.6 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים), אולם חשיבותו המקצועית עבור אלופת גרמניה חורגת מהשורה הסטטיסטית בלבד. הראייה לכך היא שג'ייקובסן משחק למעלה מ-31 דקות בממוצע. הניסיון העשיר והיכרותו הקודמת עם מכבי הופכים אותו לאחד משחקני המפתח של אלבה במשחק הקרוב.

"באופן מסורתי, מכבי היא אחת הקבוצות הטובות באירופה. בפעם הקודמת שפגשתי אותה עם טאו היא ניצחה אותי והמשיכה לגמר הפיינל פור ב-2006", מפרגן ג'ייקובסן ליריבתו. "איך אני מסביר את מה שקורה להם בשנים האחרונות? תשמע, כל קבוצה עוברת תקופות קשות. זה טבעי שאחרי השנים הארוכות עם שאראס , באסטון, פארקר ו-וויצ'יץ', ייקח זמן לבנות משהו חדש, שושלת חדשה. זה קורה בכל ענפי הספורט הקבוצתיים. כרגע מכבי היא אחת הקבוצות החזקות ביורוליג, גם אם היא לא מנצחת בכל משחק".

לדברי ג'ייקובסן, "נקודת החוזק של מכבי היא לדעתי עמדת המאמן. פיני גרשון הוא איש כדורסל מנוסה שעבר הרבה קרבות. הוא יודע איך להכין קבוצות למשחקים גדולים ולבצע התאמות. גם קרלוס ארויו נותן למכבי המון. אני חושב שהוא שחקן נהדר".

מקלרוי: "באים כדי לנצח"

ג'ייקובסן הוא אומנם חלק מרכזי בפאזל שהרכיב המאמן לוקה פאביצ'ביץ', אולם שניהם יודעים כי ללא משחק טוב נוסף מעמנואל מקלרוי, רכז הקבוצה המצוין (29, 1.94), אלבה לא תוכל לחמוק מההיכל עם ניצחון. 13.6 נקודות (43.5% מ-3), 4.5 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים מספק מקלרוי בכ-34 דקות בממוצע, כשאת משחק השיא שלו הציג במחזור התשיעי מול חובנטוד בדאלונה, אז התעלה עם 26 נקודות, שלושה ריבאונדים וארבעה אסיסטים, שעזרו לאלבה לחלץ ניצחון חוץ קשה בספרד, שבדיעבד גם סיפק לה את הכרטיס לטופ-16.

"אנחנו מגיעים לתל אביב כדי להשיג ניצחון", הצהיר מקלרוי בשיחה עם וואלה! ספורט. "אני יודע שיהיה משחק קשה מאוד מול יריבה קשה. אם נגנוב ניצחון בתל אביב יהיה לנו הרבה יותר קל בהמשך. אנחנו כבר ראינו כמה קטעים של מכבי וברור שמדובר בקבוצה מאוד מוכשרת ועמוקה, עם לא מעט שחקנים בעלי עבר ב-NBA. יש כישרון בכל עמדה. כדי לנצח, נצטרך להתכונן היטב ולהגיע מוכנים. אי אפשר להתכונן לכל שחקן במכבי, פשוט צריכים להתכונן לקבוצה כולה".

מקלרוי מספר כי אלבה, למרות הנחיתות הברורה בבית ו' של היורוליג, לא תגיע לשום אולם עם רגשי נחיתות. "גם אנחנו קבוצה טובה. מה שאני אוהב אצלנו זה את הקשיחות שלנו. אף אחד לא האמין שנגיע לשלב הזה, אבל נשארנו יחד כקבוצה והשגנו את המטרה. הפסדנו משחקים, אבל גם ידענו להתעלות ברגעים החשובים. כל שחקן בקבוצה האמין בשני. בכל ערב היינו צריכים לצאת למגרש ולהוכיח את עצמנו, וזה יימשך גם עכשיו. גם ביום חמישי נצא למגרש אגרסיביים, כי אם נרצה לנצח נהיה חייבים להיות סופר-אגרסיביים ולהשוות את רמת האינטנסיביות של מכבי במשחקי הבית.

"מעל הכל, אלבה ברלין היא קבוצה", ממשיך מקלרוי. "כשאנחנו צריכים לעשות עצירות בהגנה, אנחנו עושים את זה. כשאנחנו צריכים לקלוע, אנחנו קולעים. יש לנו מספיק שחקנים טובים שיכולים לשים את הכדור בטבעת. אני באופן אישי חב את המספרים שאני מעמיד ביורוליג לחברים שלי לקבוצה. אני ניזון מהם. בכלל, אנחנו עוזרים אחד לשני. המטרה שלנו היא להמשיך בצורה הזאת ולהגיע כמה שיותר רחוק. אני באמת חושב שאם נישאר מרוכזים וניקח את זה משחק אחר משחק, נוכל לעשות עוד הרבה הפתעות בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully