וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה הפתעות, מלך אחד

26.1.2009 / 15:19

סוף השבוע סיפק לא מעט סנסציות באירופה, אבל ההצגה של קאקה מול בולוניה הזכירה לנו שהוא מעבר לסמל לנאמנות. קבלו את נבחרת המחזור

באנגליה ובצרפת פינתה הליגה בסוף השבוע את מקומה למחזור גביע, שהביא עמו מספר הפתעות. גם נבחרת המחזור של וואלה! ספורט עושה כבוד לסינדרלות, ונותנת השבוע הזדמנות לשחקני הקבוצות הקטנות שהשתתפו במשחקי הגביע. הנבחרת כוללת גם את מצטייני המחזור ה-20 בסריה א' (30 שערים) והמחזור ה-20 בליגה הספרדית (28 שערים), שהמשיך לסמן את הבדידות של ברצלונה וההתאוששות של ריאל מדריד. הכוכב האורח מגיע השבוע היישר ממשחק העונה בליגה הקפריסאית.

הגנה

שוער: טוניו – ראסינג סנטאנדר

כשדודו אוואט שיחק בסנטאנדר, טוניו היה מחליפו. במהלך העונה האחרונה של הישראלי ב"אל סרדינרו" הושאל טוניו לרקראטיבו כדי לצבור דקות משחק. כעת זו כבר עונה שנייה ברציפות שהשוער בן ה-29 הוא אחד הטובים בלה ליגה. בעונה שעברה הוא הגיע למקום השני (אחרי איקר קסיאס) בפרס סאמורה, שמוענק לשוער הטוב ביותר בספרד. העונה, עם פתיחת הסיבוב השני, רק ברצלונה וסביליה ספגו פחות שערים מסנטאנדר. ביום ראשון, טוניו, או בשמו המלא אנטוניו רודריגז מרטינז, שמר על רשת נקייה ורשם חמש הצלות מרהיבות, כשקבוצתו חזרה מסביליה עם ניצחון חוץ 0:2, למרות ששיחקה קרוב לשעה ב-10 שחקנים. סנטאנדר רשמה ניצחון שלישי בארבעה משחקים, ולא הפסידה מאז ה-30 בנובמבר.

מגן ימני: סרחיו ראמוס – ריאל מדריד

בשקט בשקט ריאל מדריד ספרה השבוע ניצחון חמישי ברציפות מאז ההפסד בקאמפ נואו, כשגברה 0:1 על לה קורוניה. הפער מברצלונה אמנם לא קטן, אבל בהחלט אפשר לבשר על רוחות של שינוי מאז מונה חואנדה ראמוס. שימו לב לנתון הבא: באותם חמישה משחקים, ריאל ספגה שער אחד בלבד. ההגנה, שנראתה מחוררת בתחילת העונה, התייצבה. בפילוסופיית המשחק של ראמוס (המאמן) ראמוס (השחקן) מתופקד בעמדת המגן הימני, ולא מזגזג לתפקיד הבלם. מול לה קורוניה ראמוס נעל את הכנף הימני ולא הפסיק להטריד את הגנת דפור עם פריצות וכדורי עומק חכמים. ראמוס חייב את דפור להצמיד אליו שחקן הגנה, ובכך פינה את רובן לניהול המשחק. בברנבאו עדיין מאמינים שאפשר להדביק את הפער. אנחנו מטילים ספק.

בלם: סטיבן מויוקולו – בולון

מפגשי גביע בין קבוצות קטנות לגדולות נותנים הזדמנות לשחקנים אלמונים להתגלות. במקרה של מויוקולו, המפגש בו סיפקה בולון את ההפתעה הגדולה של הגביע הצרפתי בניצחון 1:3 על קון היה עוד נדבך ליכולת הנפלאה שלו העונה, שמשגעת את קבוצות הפרמיירליג. מויוקולו, צרפתי ממוצא קונגולזי, חגג בשבת את יום הולדתו ה-22 וכבש שער בכורה בקריירה בסנסציה הגדולה של בולון. הקינוח האמיתי לחגיגות עשי להגיע כבר בשבוע הקרוב. מויוקולו נמצא כבר תקופה ארוכה בפנקסים באנגליה. מידלסברו, בולטון, וויגאן וניוקאסל התעניינו, אבל ארסן ונגר נכנס לתמונה ורוצה לראות את הבלם בארסנל כמחליפו של וויליאם גאלאס. תזכרו את השם.

בלם: פיל ג'אגיילקה – אברטון

"בכושר הנוכחי שלו, אני משוכנע שפאביו קאפלו שם עליו עין. הוא מדהים העונה, ושומר על יציבות ביכולת", כך פרגן המנג'ר דיוויד מויס לבלם הנפלא שלו אחרי עוד תצוגה מצוינת ב-1:1 מול ליברפול בגביע האנגלי. הבלם בן ה-26 נצמד בפעם השנייה תוך שבועיים לפרננדו טורס ומנע ממנו לזוז ולהגיע להזדמנויות. אברטון שוב תסכלה את יריבתה העירונית בדרבי ויצאה עם תיקו ששלח את הקבוצות למפגש נוסף בגודיסון פארק, בדרך, אולי, לאובדן תואר ראשון שוודאי לא יוסיף שקט לרפא בניטז.

מגן שמאלי: פאביו דה סילבה – מנצ'סטר יונייטד

את האח, רפאל, המגן הימני שעתיד לרשת את גארי נוויל, כבר למדנו להכיר העונה. פאביו, התאום והמגן השמאלי (עליו אמר רפאל: "הוא יותר טוב ממני"), סבל מחוסר מזל. הוא עבר פציעה לא קלה בפתיחת העונה, התקשה להתאקלם ולא סיפק תחרות לפטריס אברה. למשחק הגביע מול טוטנהאם עלה פרגוסון כהרגלו עם הרכב מחליפים (ודימיטר ברבאטוב) וקיבל תמורה מפאביו. התקשורת האנגלית שיבחה את הילד בן ה-19 על הופעה מצוינת וחסרת פחד והיונייטד דילגו לשלב הבא. הבעיה היא שפאביו שוב נפצע ונאלץ לצאת מהמגרש בדקה ה-79. כך או כך, התאומים דה סילבה הם אחד הסיפורים הגדולים והמרעננים של השנה באירופה.

קישור

דניאלה דה רוסי – רומא

מעבר ליריבות הגדולה בין מחנות האוהדים של נאפולי ורומא, המפגש ביניהן בסן פאולו היה קרב ירושה. נאפולי, הקבוצה המלהיבה של העונה, רצתה לתפוס את מקומה של רומא כצלע הרביעית במרובע הגדולות של איטליה, אבל יצאה מושפלת מהמשחק, שהיווה עוד נקודת ציון בהתאוששות המופלאה של הג'אלורוסי. ה-0:3 המרשים של רומא במגרש החוץ הקשה היווה הצהרת כוונת ברורה: אנחנו לא הולכים לשום מקום. בעיקר נהנתה רומא ממשחק נפלא של הקשר האחורי של נבחרת איטליה. דה רוסי העלים את אזקיאל לאבצי ובנה את משחק המתפרצות של קבוצתו. יחד עם יכולת נהדרת של פיליפ מקסס במרכז ההגנה, הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי החזירה את נאפולי לפרופורציות, ועלתה למקום החמישי.

קאקה – מילאן

ברגע אחד הפך קאקה לכדורגלן האהוב בעולם. בעצם סירובו של הברזילאי להצעת הענק של מנצ'סטר סיטי, קאקה אמר 'לא' לדברים שמעוררים אצל כולנו אי נוחות: המסחור המוגזם של הכדורגל העולמי ובניית קבוצות ה"אינסטנט", ללא לב, נשמה, זהות או התחשבות בערכי המועדון. קאקה הוכיח במהלך ערכיות ונאמנות יוצאות דופן, וכמו כדי לחזק את האהדה כלפיו הוסיף גם משחק נפלא בבולוניה. הוא בנה את השער הראשון של סידורף, כבש בעצמו פעמיים והלהיב את הקהל ביציעים. כעת, על קאקה, הסמל החדש לכדורגל הישן, מוטלת משימה. עליו לשמור על מעמדו כאליל וכנציג הערכיות לאורך זמן. באיזשהו שלב נצטרך לקבל את התשובה לשאלה המסקרנת: מה היה קורה אילו ההצעה הייתה מגיעה מריאל מדריד?

חוראדו – מאיורקה

מזל טוב למאיורקה. הקבוצה מהאיים הבלריים השיגה ניצחון ראשון לאחר 11 משחקים עקרים. זה קרה הודות להצגת יחיד של הקשר בן ה-22. חוראדו גדל במחלקת הנוער של ריאל מדריד, אך נמכר לאתלטיקו היריבה העירונית לפני שערך בכורה בברנבאו. בקיץ הושאל למאיורקה, וביום ראשון רשם את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה. במאזן שלו נרשמו צמד וסחיטת פנדל בדרך ל-1:3 מרשים על ולנסיה. למרות הניצחון, מאיורקה עדיין מתחת לקו האדום, ובשבוע הבא מחכה לה משחק עונה בתחתית מול האחרונה, אוסאסונה. הפסד, והקבוצה החדשה של דודו אוואט חוזרת להיות המועמדת מספר אחת לירידה.

התקפה

סורן לארסן – טולוז

שיריין היא קבוצה שמייצגת כפר קטן בן 2,000 תושבים בצפון מזרח צרפת. קבוצת החובבנים הפכה לסיפור הגדול של צרפת, כשהדיחה את קלרמונט מהליגה השנייה ועלתה ל-32 האחרונות של הגביע. לפני המשחק מול טולוז לא חלמו בקבוצה על הפתעה, אלא רק ביקשו מהיריבה: "אל תזלזלו, התייחסו אלינו בכבוד". זה בדיוק מה שעשתה טולוז, עם ניצחון 0:8. אחד שוודאי היה מרוצה בסיום היה לארסן. החלוץ הדני בן ה-27 הגיע בקיץ משאלקה כמחליפו של יוהאן אלמנדר, אבל לא הצליח להתאקלם, לא מצא את הרשת ואיבד את מקומו בהרכב. מול שיריין הקטנטנה, לארסן איפס את הרגל וסיים עם רביעייה, שאולי תוציא אותו מהתקופה הרעה.

רוברטו סולדאדו – חטאפה

אחרי סרחיו ראמוס, שחקן ריאל מדריד, וחוראדו, יוצא ריאל מדריד, בנבחרת יש מקום לנציג נוסף שקשור בבלאנקוס. סולדאדו בכלל פתח את המשחק מול ספורטינג חיחון על הספסל, אבל פציעה של מאנו בדקה ה-13 שלחה אותו למגרש והפכה אותו לגיבור היום. החלוץ סיים עם שלושער ועזר לקבוצתו להשיג ניצחון ראשון לאחר ארבעה הפסדים רצופים. המאמן, ויקטור מוניוז, קיבל שתי סיבות לנשום לרווחה: קבוצתו התרחקה מעט מהקו האדום ושמועות על מעמדו בחטאפה לא יעסיקו ככל הנראה השבוע את כלי התקשורת במדריד.

ניית'ן דייר – סוונסי סיטי

עבור ניית'ן דייר, החלוץ האנגלי נמוך הקומה בן ה-21, מפגש עם פורטסמות הוא דרבי פרטי. דייר גדל בסאות'המפטון, שכנתה ויריבתה של פומפי. לחלוץ המושאל לסוונסי הייתה הזדמנות גם לשקם קצת את שמו. עד המשחק בשבת הוא היה מוכר באנגליה בעיקר לאחר שנתפס, הודה והורשע בגניבת כסף וטלפונים סלולריים. על דייר נגזרו 60 שעות עבודות שירות, אבל באנגליה כבר לא מדברים על דייר העבריין, אלא על החלוץ שהעיף את מחזיקת הגביע כבר בסיבוב הרביעי. שער נהדר שלו הוביל את סוונסי לניצחון חוץ 0:2 שהיווה את ההפתעה הגדולה היחידה של משחקי הסיבוב הרביעי. באנגליה שיבחו והיללו את החלוץ, וגם סיפקו את הכותרת המתבקשת: "דייר סטרייטס".

שווים אזכור

דימיטריוס קונסטנטופולוס (סוונסי) – הופעה הרואית במחצית השנייה.

ג'אנלוקה זמברוטה (מילאן) – אחד ממשחקיו הטובים העונה.

דז'אן סטנקוביץ' (אינטר) – הבולט בניצחון אינטר המגמגמת.

ג'דה (קליארי) – צמד וסחיטת פנדל בניצחון 1:4 על לאציו באולימפיקו.

ליאו מסי (ברצלונה) – גם אם ממש רוצים, אי אפשר להתעלם ממנו.

כוכב אורח

אפסטטיוס אלונפטיס – אומוניה ניקוסיה

משחק העונה בקפריסין הפגיש את אנורתוזיס, אחת מהפתעות העונה באירופה, בעלת רקורד של שנתיים ללא הפסד ביתי, ואומוניה ניקוסיה. בעיטה חופשית מושלמת של אלונפטיס בתוספת הזמן סגרה את הרצף וסידרה לאומניה ניצחון 1:2. אלונפטיס, קשר נבחרת קפריסין, כבש את גם את הראשון בפנדל. הוא חזר בקיץ לאי לאחר עונות לא מוצלחות בלאריסה היוונית ואנרג'י קוטבוס הגרמנית. מי שהיה בעבר השחקן היקר בכדורגל הקפריסאי מצעיד בינתיים את אומוניה לעונת שיא, שמאיימת לקטוע את ההגמוניה של אנורתוזיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully