וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די דיינו?

רן קדרון

25.1.2009 / 6:57

די בראון לא נראה כמו השחקן שישלים את קרלוס ארויו, אלא יותר כמו השחקן שאמור להיות המחליף שלו במכבי ת"א. אחרי שני ניסיונות כושלים ב-NBA, כדאי לו לנצל את ההזדמנות

ברוב המחצית הראשונה של משחקו האחרון של די בראון בקולג', בסיבוב השני של טורניר המכללות מול וושינגטון במרץ 2006, הוא שותק על ידי בובי ג'ונס, הגבוה ממנו בכמעט ראש. כשנותרו חמש דקות למחצית, הראה המאזן של בראון, בעונתו הרביעית באילינוי, על 0-0-0. עד אז הוא החטיא את כל שש הזריקות שלו, לא מסר אף אסיסט ולא לקח אף ריבאונד. בהמשך הרכז עוד הצליח להתאושש מעט, לדחוף את הכדור קדימה במהירות האופיינית לו וסיים את המחצית בפיגור מינימלי. אולם, חוסר היכולת שלו לקלוע בהמשך המשחק פגע בקבוצתו והיא הפסידה. קריירת מכללות מפוארת הסתיימה בקול ענות חלושה.

המשחק הזה הסביר לא מעט את הספקות שהטילו אחר כך ביכולתו של בראון להשתלב באופן רציני ב-NBA, אבל גם הראה עד כמה הוא זקוק להרבה שחקנים טובים לידו. רק בעונה שלפני כן, עונת השיא של מכללת אילינוי, לבראון היתה יותר עזרה, כשיחד עם דרון וויליאמס (שמככב היום ביוטה ג'אז), לותר הד (היום ביוסטון רוקטס) ורוג'ר פאוול (היום בהפועל ירושלים) הוביל את הלוחמים לעונה כמעט מושלמת בה הפסידו לראשונה רק במשחק האחרון של העונה הסדירה, ונעצרו רק בגמר טורניר המכללות מול צפון קרוליינה הגדולה. בלי כוכבים גדולים מסביבו, המגרעות שלו כמנהיג הראשי של ההצגה הרבה יותר בולטות.

בגלאטסראיי הטורקית, קבוצתו האחרונה של הרכז/קלע הנמוך (1.83 מטר), מספרים כי בראון הבין אצלם סופסוף את הנקודה הזאת. "בראון היה שחקן מוביל בגלאטסראיי, אבל הוא למד מהר מאוד במהלך העונה שאם הוא יקח את כל המשחקים עליו, הוא לא יקח את הקבוצה לשום מקום", מספר איברהים אונר, כתב כדורסל טורקי המסקר גם את גלאטסראיי. "הוא עבר תהליך של התבגרות במהלך העונה בטורקיה, ואני חושב שמכבי תל אביב תיהנה מהפירות האלה".

'מתפרצת של איש אחד'

עוד לפני שהגיע למכללת אילינוי והצטיין בה, כולם עסקו בבעיית הגובה של בראון, אז בראון החליט להתגבר עליה דרך מהירות. בתיכון פרוביזו איסט בו שיחק שבר בראון את שיא האסיסטים וקיבל את הכינוי 'מתפרצת של איש אחד', בזכות המהירות הפנומנלית שלו.

"ראיתי אותו רץ למתפרצת של אחד על חמישה, והוא עדיין הצליח להשיג ליי-אפ". סיפר עליו ברוס וובר, שאימן אותו החל משנתו השנייה במכללות. בראון בחר לחתום במכללת אילינוי, שם שיחק לצד דרון וויליאמס כחצי רכז וחצי קלע. אף על פי ששיחק לצד רכז דומיננטי כוויליאמס ועם קלע מצטיין כהד, נבחר בראון פה אחד לנבחרת הראשונה של המכללות באותה עונה מופלאה של 2004/5. "הוא תמיד היה המנהיג של הקבוצה, לא משנה כמה כישרון היה לידו", מספר בריאן רנדל, היום בגליל/גלבוע, ששיחק עם בראון באילינוי.

בראון התבלט כבר אז גם בזכות הרעש שהוא עושה והצורך שלו להתבטא. "הוא לא מפסיק לדבר. אף פעם לא חסרות לו מילים. הוא מנהיג ווקאלי מאוד", מספר רנדל. ג'ון מאסטראנזי, שאימן את בראון ארבע שנים בליגת קיץ, אמר עליו: "לא משנה לאן נסענו ברחבי ארה"ב, הוא תמיד רצה להכיר אנשים ולהתיידד עם כולם". יתכן וזה גם מה שהוביל את בראון להוציא שני מיקסטייפס של היפ הופ. הראשון ‘Unwritten’ שמו והשני 'Time Away 34 FC'. רנדל חושב שיש לו גם עתיד במוסיקה: "הוא משתפר. יש לו מוסיקה טובה". אולם קארון באטלר, ששיחק איתו בוושינגטון, הודיע לו שכדאי לו "להישאר בכדורסל". בשעות הפנאי, אגב, בראון מנהל בלוג, בו הוא מספר בעיקר על חוויותיו ב-NBA. לבחור יש הרבה מה לומר כנראה.

פרוע, לא טראבל מייקר

אחרי שוויליאמס נבחר שלישי בדראפט 2005, תפס בראון פיקוד על עמדת הרכז באילינוי. על אף שבעונתו האחרונה זכה בראון בפרס בוב קוזי כרכז הטוב במכללות, סקאוטים רבים הזהירו מפני חוסר היכולת של בראון ליצור לעצמו מצבי קליעה במהלך כדרור, למרות המהירות שלו. בנוסף, ציינו הסקאוטים את הקושי שלו לארגן משחק עומד, לעומת יכולת מסירה טובה בתנועה.

ובאמת, למרות קריירה יוצאת דופן במכללות, במהלכה נבחר לשחקן השנה בחטיבת הביג 10 ולשחקן ההגנה של השנה, בראון לא הרשים במבחני הקיץ ומאמני ה-NBA נרתעו מהגובה שלו, והוא נבחר רק במקום ה-46 על ידי יוטה. את עונתו הראשונה ב-NBA, כמו שחקנים רבים, בילה לרוב על הספסל והעמיד ממוצעים של 1.9 נקודות ו-1.7 אסיסטים ב-9.5 דקות. בראון הבין את המסר, עזב לאירופה וחתם בגלאטסראיי הטורקית.

את עונתו הראשונה והאחרונה בטורקיה סיים בראון עם ממוצעים של 12.9 נקודות ו-4.9 אסיסטים בליגה ו-14.7 נקודות ו-3.5 אסיסטים ביול"ב קאפ, כשבשני המקרים הגיע עד לשלב חצי הגמר. המטרה שלו תמיד היתה לחזור ל-NBA, ועובדה זו, בנוסף לגעגועים למקדונלד'ס האמריקאי ("בטורקיה אף אחד לא הולך למקדונלד'ס ולכן ההמבורגרים לא טריים", אמר לקראת שובו לארה"ב) הובילה אותו חזרה לליגה הטובה בעולם.

בטורקיה, כאמור, מספרים כי המשחק של בראון התבגר מעט. העיתונאי איברהים אונר זוכר היטב את נקודת המפנה: "במהלך העונה שעברה, במפגש מול טלקום אנקרה בסיבוב הראשון, הוא פשוט איבד את הראש. הוא לקח את המשחק על עצמו התקפה אחרי התקפה, עד שהוציאו אותו ברגעים האחרונים. בראון היה בהלם שהוא לא שיחק ברגעי ההכרעה. המאמן לקח אותו לשיחה והסביר לו שככה זה לא יכול להימשך. מהמשחק שלאחר מכן הקבוצה קיבלה די בראון שונה לגמרי".

אונר מספר כי אין מה לחשוש מהתנהגותו של המוזיקאי והבלוגר. "התקשורת הוציאה לו שם של טראבל מייקר בגלל שהוא הוציא דיסק, אבל הוא רחוק מזה. הוא בחור טוב, ובקבוצה מאוד אהבו אותו". גם במכללות ההתנהגות של בראון היתה למופת. "הוא הפך לפנים של כל מה שחיובי בכדורסל מכללות", אמר וובר. "היו לו ציונים טובים והוא באמת סיים את כל המטלות שלו בשלוש שנים. הוא עשה את כל עבודות השירות שלו והפך, לדעתי, לגיבור של הילדים הלא גבוהים, שחשבו 'אם די מסוגל לעשות את זה, גם אני מסוגל'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מחליף לארויו, לא משלים

בראון חשב שהוא מוכן לחזור ל-NBA, אבל התוצאה לא היתה שונה הפעם. בראון חתם בקיץ האחרון חתם בוושינגטון וויזארדס, שבדיוק איבדה את כוכבה גילברט ארינס בגלל ניתוח בברך, ועמד להחמיץ את רוב העונה. בפתיחת העונה בראון עוד קיבל דקות, ואפילו זכה למקום בחמישייה, אך לא הצליח להשפיע על המשחק יותר מדי, ועם הזמן דקותיו נעלמו עד שנחתך מהקבוצה בטרייד שהביא לוויזארדס שני רכזים - מייק ג'יימס וג'באריס קריטנטון – אחד מניו אורלינס והשני מממפיס.

גם לתחנה הבאה שלו, בראון לא הביא את השינוי עליו מספרים בטורקיה. הוא עוד ניסה את מזלו ונבחן בפיניקס, שהחתימה אותו לחוזה של עשרה ימים משום שנאלצה למלא את הסגל שלה. גם שם הוא לא קיבל הזדמנות אמיתית ושוחרר אחרי שני משחקים, רק כדי להפוך ל'בראון' השלישי שחותם במכבי תל אביב, אחרי מרכוס בראון ואלטון בראון (שכבר שוחרר).

לכולם ברור כי זה לא השחקן שישלים את קרלוס ארויו ויסדר את המשחק של מכבי, אלא זה שיחליף את ארויו ברגעים המתאימים. "למכבי אין מחליף לקרלוס ארויו, ובראון יכול להיות מחליף טוב", סבור רנדל. גם אונר מסכים: "אני חושב שמכבי תל אביב עשתה רכש מצוין כשהביאה את די בראון כשחקן משלים לסגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully