וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענפים אזוטריים? התאחדות אזוטרית!

עו"ד אורי שלף

23.1.2009 / 12:14

תגובתו של אבי לוזון נגד ההמלצה לקצץ בהקצבות הכדורגל לטובת ענפים אחרים, הקפיצה את אורי שלף. בטח כשזה מגיע מהאיש שמזניח את הענף

לא שעכשיו אני יודע, אבל כבר מילדותי לא הצלחתי להחליט מה אני רוצה לעשות עם חיי. התחלתי עם הכדורסל כי ככה זה היה אצלנו בבית, אבל עם הזמן לא הצלחתי להחזיק מעמד והתחלתי לנסות גם ענפים אחרים, כאלה שכונו השבוע בפי יו"ר ההתאחדות לכדורגל שלנו "ענפים אזוטריים". מה לא ניסיתי: טניס שולחן באליצור תל אביב, כדורעף בהפועל רמת אביב, שחיה וכדור מים באס"א תל אביב ואפילו בייסבול בהפועל תל אביב (כן כן, פעם היה דבר כזה), מחנות טניס בקיץ, סקי בחורף ובסוף חזרתי לכדורסל. כשפרשתי שוב התחלתי לשחק כדורגל בשכונה והיום אני בעיקר נוסע על אופניים ומשחק בפלייסטיישן.

למרות ההיסטוריה המגוונת והארוכה, גם אני, כמו כל חובב ספורט ממוצע, מתעניין היום רק בענפי הספורט הפופולארים , קרי: כדורגל וכדורסל. נקודה. כל השאר באמת שלא מעניין ועדיין, אני מברך על המלצתה של מועצת ההימורים לצמצם את תקציב ההתאחדות לכדורגל לטובת הענפים האזוטריים.

"הם ניזונים מהעטינים ואנחנו מספקים", הסיר מעליו יושב הראש את אדרת הלאומיות שאפפה אותו בימי הלחימה, לאחר שוועדה מטעם מועצת ההימורים החליטה להמליץ על קיצוץ בתקציב הכדורגל לטובת ענפים אחרים. מעניין למה התכוון המשורר באומרו "אנחנו מספקים"... רמת כדורגל סבירה? מתקנים ראויים? ניהול מקצועני? כנראה שלא. אולי התכוון לעובדה שרובינו ממלאים את יציעי הכדורגל ולא את אלה של הכדוריד ולעובדה שהמיליונים שגורף הטוטו בכל שבוע מקורם מהימורים על כדורגל. כדורגל כן, הבהירו לנו ממועצת ההימורים, אבל רוב ההימורים הם דווקא על המשחקים בחו"ל.

הכדורגל המקצועני ראוי לתקציבים גדולים יותר מאשר מקבילו מהכדורעף או מהכדוריד, מהסיבה הפשוטה: הוא מושך הרבה יותר קהל ומייצר רווחי הימורים. אבל לא בתקצוב המועצה לקבוצות עסקינן, אלו לא יפגעו, אלא בתקציבה של ההתאחדות, אשר מיהרה להצהיר כי הנבחרות הצעירות ונבחרת הנשים הן אלו שיפגעו. ואני בכלל חשבתי לתומי שכדורגל נשים זה ספורט אזוטרי. אין ספק כי השקעה בנבחרות הצעירות מבורכת היא וראויה לתקצוב, אך אין משתמע מכך כי יש להעדיף את נבחרת הנוער בכדורגל על חשבון שייטים או כדורעפנים צעירים.

יכול להיות שבכלל הסיבה לקיצוץ נובעת מיחסה החובבני של ההתאחדות למפעל גביע הטוטו הממומן ע"י המועצה. לפני שבועיים ניסינו לדחות את משחק העונה של הפועל אוסישקין על מנת שהלה לא יתנגש עם משחק רבע גמר גביע הטוטו של הפועל תל אביב בחיפה. רבע גמר גביע הטוטו? את מי זה מעניין? אז מסתבר שפתאום זה מעניין, הקבוצות לא מזלזלות במפעל ועולות בהרכבים חזקים, הקהל מגיב בהתאם וממלא את היציעים ופתאום יש לנו דרבי חם בחצי גמר גביע הטוטו.

אה-מה-מה...כנראה שבהתאחדות רוצים להרגיע אותנו, להזכיר לנו שהמדובר הוא רק בגביע הטוטו ולהכניס אותנו קצת לפרופורציות. כי אחרת מדוע הם "תקעו" להפועל את חצי הגמר נגד מכבי תל אביב יומיים אחרי משחק העונה נגד נתניה ושלושה ימים לפני מחזור הליגה הקרוב, ואחר כך ההתאחדות האזוטרית של הספורט הכי פופולרי במדינה לא מבינה למה ממליצים לקצץ בתקציבה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully