וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של רוברט הורי

אחרי כל סל ניצחון, אחרי כל מחמאה מפופוביץ' ודאנקן, תמיד חוזרת התהייה: איך ירושלים ויתרה על רוג'ר מייסון. אולי הערב מול הלייקרס נבין

הקשר הישראלי. בכל אירוע המתרחש בעולם, התקשורת המקומית תמיד תודיע לנו איך זה קשור אלינו. אובמה עושה היסטוריה - ראיתם את בר וליאו שם? עשרות הרוגים באסון טבע בתאילנד - ככל הידוע אין ישראלים באזור, אפשר להמשיך הלאה. כריס בוש קלע 38 נקודות בניצחון של טורונטו - אנתוני פרקר קלע 7 נקודות בניצחון של טורונטו. כן, בהיעדר ישראלי ב-NBA אנחנו מאמצים כל זר שדרך כאן. לכן אין פלא שמעלליו של רוג'ר מייסון ג'וניור בסן אנטוניו זוכים אצלנו לכותרות נרחבות.

אבל המקרה של מייסון שונה. זה לא רק אצלנו, גם התקשורת האמריקאית חגגה עליו בשבוע האחרון. הניצחון של הספרס על הלייקרס, בו מייסון קלע סל מטורף וסחט עבירה מדרק פישר 10 שניות לסיום כדי להביא לטקסנים את הניצחון, הביא לאינפלציה של כתבות על הקלע האלמוני שפורח בסן אנטוניו. ESPN ויאהו, שניים מאתרי ה-NBA המובילים בעולם, העניקו לו את הכתבה הראשית ביום שלאחר הניצחון. הערב (ראשון, 22:30) מול הלייקרס, כולם ישימו עין על הסקורר, ואף הוליוודי לא יעז להשאיר את מייסון חופשי במאני-טיים.

במבט ראשון זה נראה מגוחך. הקבוצה הטובה ב-NBA בעשור האחרון מחתימה שחקן שנחשב בהפועל ירושלים כרכש המשמעותי של קיץ 2005? ועוד במחיר שכזה? זה נראה כמו עוד צעד בדרך לדעיכה הסופית של הספרס. אבל, כפי שכתב מארק סטיין מאתר ESPN.COM: "עושה רושם שמייסון הוא גניבה הרבה יותר מוצלחת מכפי שהספרס הרשו לעצמם להאמין". סן אנטוניו משתמשת ביכולותיו של מייסון בצורה אופטימלית, ובינתיים נראה שהיחידה שדעכה פה היא ירושלים.

קלעי? זה לא בשבילי

"רוג'ר מייסון הוא סיפור מעט אחר”, גולל דן שמיר את מהלך עזיבתו של הטאלנט ממלחה, כשהתארח בפורום “צ'ה” של אוהדי ירושלים, בסתיו 2006. "רוג'ר שחקן איכותי, אבל כשהגעתי לירושלים טימי באוארס היה חתום. דני קליין סיפר לי על המהלך ואמר לי להחליט מה אני רוצה לעשות. די ברור מה החלטתי, ואפילו די מהר... אני מאמין שגארד בכדורסל שלנו חייב להיות מסוגל לייצר מצבים בכדרור לעצמו ולאחרים. אני לא מכיר הרבה קלעים טהורים שמובילים קבוצות לאליפויות ותארים. אני מאמין שתמיד אפשר להתמודד בסופו של דבר עם קלעי, גדול ככל שיהיה. אפשר לשים עליו שומר גבוה, ואפשר להחליף בחסימות, ועוד. נוסיף לכך את העובדה שבמשחקים גדולים אחוזי הקליעה יורדים באופן טבעי, ונבין שמעט מאד קלעים טהורים מכריעים משחקים גדולים". אם פיל ג'קסון וטרי פורטר היו רואים את מייסון במלחה, אולי הם היו מהנהנים, כיום הם ודאי חושבים אחרת.

"רוג'ר הוא שחקן מאד איכותי, וקלעי בחסד, אבל הוא בסופו של דבר שחקן קצת חד ממדי", הסביר שמיר את הסיבה לכך שלא ממש החזיק מהגארד. "האופי של המשחק שלו הטיל את כל האחריות לייצר מצבים על מאיר טפירו והוראס ג'ינקינס. תבדקו את הסטטיסטיקה שלו במשחקים נגד מכבי ותבינו על מה אני מדבר. לכן אני שמח מאד על ההחתמה של טימי באוארס. דרך אגב, אם דני לא היה עושה את המהלך הזה בטיימינג שהוא עשה אותו, טימי היה מגיע לקבוצה גדולה מאד ביורוליג”. היום טימי משחק בקבוצה אירופית קטנה מאוד, ורוג'ר משחק בקבוצת NBA גדולה מאוד.

“יש זיכרונות טובים ממנו וצריך לתת את הקרדיט לארז אדלשטיין, שהתעקש להביא אותו”, אומר קליין, ומסביר שמייסון מחליף מסירות עם טוני פארקר במקום עם מורן רוט, לא כי כך שמיר רצה, אלא כי כך רוג'ר רצה. "ידענו שירושלים היא רק תחנה מבחינתו. היה משא ומתן ארוך וקשה. את הכוכבים האחרים ששיחקו כמו מריו אוסטין, תמאר סליי והוראס ג'נקינס יכולנו להשאיר, את מייסון לא. הוא חתם לשנה, חשבנו שאולי הוא יתאהב ויישאר, אבל הוא היה מכוון ל-NBA”.

אין ספק שאילו שמיר רצה את השחקן, קליין היה יכול היה להשאירו, שכן מיד אחרי ירושלים מייסון חתם בקבוצת OSG פיניקס (כן, יש דבר כזה) מהליגה היפנית, לא בדיוק הליגה הטובה בעולם. אבל בדבר אחד קליין צדק: מייסון היה מספיק נחוש כדי לחזור לטופ. כמה נחוש? ב-1991 רוג'ר מייסון סעד יחד עם משפחתו את אביו החולה. מזמורי התפילה העניקו למייסון השראה, ולאחר שמת האב, מייסון תכנן לקעקע על גופו ציור שיישקף את השראת הפסוקים השונים אותם קרא. שנים אחר כך הגיע מייסון למבחנים בוושינגטון, עיר הולדתו, אצל הוויזארדס. "רוג'ר מייסון רוצה לקעקע על גופו קעקוע נוסף לזכר אביו", כתב אז דן שטיינברג, עיתונאי "וושינגטון פוסט", "אבל מייסון ימתין עד שיתקבל לסגל הקבוצה. 'בתקווה' הוא הוסיף, כשאמר לי את הדברים. זו אמונה וביטחון עצמי - לתכנן איזה קעקוע לעשות ביום הראשון של מחנה האימון". האמונה והביטחון העצמי של מייסון הוכיחו את עצמם, וכיום מתנוסס קעקוע מפואר מהמרפק עד הכתף השמאלית.

רישיון להרוג

כאמור, לאחר שבארץ היה עוד אחד ברשימת הזרים הבינוניים שעברו דרך הפועל ירושלים בשנים האחרונות, ולא הצליח להוכיח יכולות פרט לקליעה מבחוץ, מייסון ניסה את מזלו ב-NBA וחתם בוושינגטון. בשנתו השנייה בבירה הוא ניצל מכת פציעות כדי לתפוס מקום ברוטציה בעיקר בזכות אותה קליעה משלוש. הספרס סימנו אותו עוד בעבר ולאחר שנכשלו בניסיון להחתים גארד בעל שיעור קומה כקורי מאגטי או ג'יי אר סמית', הם הימרו על מייסון כהחתמה העיקרית של הקיץ ונתנו לו חוזה של 7.3 מליון דולר לשנתיים.

גרג פופוביץ' קיווה להרוויח עוד שחקן רוטציה עם יד טובה מבחוץ, אבל נאלץ לזרוק את מייסון למים העמוקים כבר מהרגע הראשון, עקב פציעות של מאנו ג'ינובילי וטוני פארקר. בחודש הראשון של העונה מייסון מצא את עצמו בתפקיד המוציא לפועל השני בקבוצה אחרי טים דאנקן, לא פחות ולא יותר, וסיפק 15.1 נקודות עם 2.7 שלשות ב-50 אחוזים. היה לו חלק חשוב בכך שהספרס נשארו עם הראש מעל המים עד חזרתם של הארגנטינאי והצרפתי. במהלך התקופה הזו מייסון עשה דברים שלא ראינו ממנו בישראל.

גם לאחר חזרת הכוכבים מייסון ממשיך לפתוח בחמישייה של הספרס ולקחת לא מעט דקות לברוס בואן ומייקל פינלי, משפט שספק אם היה נשמע הגיוני לפני לא יותר מדי זמן. אם בחודש הראשון הוא הוכיח יכולת מגוונת שגרמה לכל מי שהכיר אותו מהפועל ירושלים לתדהמה, עכשיו הוא שוב מתמקד בקליעה מבחוץ ולא עושה הרבה מעבר לכך. העניין הוא, שזה בדיוק מה שפופ רוצה ממנו. "יש לרוג'ר את הביטחון לעשות דברים כאלה", אמר מאמן הספרס על מייסון, לאחר שזה ניצח את הלייקרס. "יש לו רישיון לעשות את זה, וכולנו סומכים עליו".

תפקיד שתפור עליו

הספרס מתבססים בשנים האחרונות על שלושה כוכבים ורול פליירס שהמטרה שלהם היא לקלוע כשהם חופשיים, ולא לטעות. זה בדיוק מה שמייסון עושה, ויחד עם שיפור מתמיד בהגנה הוא הופך לשחקן הרביעי בחשיבותו בקבוצה גם עכשיו. "הוא קובר זריקות לאורך כל העונה, אז בטחתי בו", אמר טוני פארקר, לאחר שמסר למייסון, וזה ניצח את פיניקס עם הבאזר.

זה לא היה כזה סיפור אם מייסון לא היה מוסיף ממד שכל מאמן ב-NBA מפנטז עליה בלילות - יכולת קלאץ' מדופלמת. "כקלע, אתה חייב להיות מוכן”, אמר מייסון אחרי הסל ההוא בפיניקס. "המאמן בנה את זה, וידעתי שאם אקבל את הכדור, אזרוק". הסל מול הלייקרס היה סל הניצחון השלישי של מייסון בחצי עונה בספרס, הספק שלא מעט שחקנים בליגה לא משיגים בקריירה שלמה. "אפשר לראות שעם כוח רצון והתמדה, אפשר להגיע רחוק, ולשחק באחת הקבוצות הטובות ב-NBA, בה כל שחקן בעל ייחוד יכול להצליח”, טוען מאיר טפירו, ששיחק עם מייסון במדי ירושלים, "במקרה שלו זו הקליעה, וכמות סלי הניצחון שקלע היא מרשימה ונדירה”. הוא ניצח את הקליפרס עם שלשה בשניות האחרונות ובכריסמס קבר שלשה גדולה עם הבאזר כדי לחסל את פיניקס. וכדאי שנזכיר שלידו בקבוצה משחקים MVP לשעבר ואחד השחקנים הטובים בהיסטוריה, כוכב על ארנגטינאי וה-MVP של גמר 2007.

באופן מסורתי, לכוכבים של הספרס אין בעיה להשאיר את הזריקות הגדולות לשחקנים שסביבם והם זקוקים לשחקן שמתעלה בקלאץ', שייכנס לנעליים של רוברט הורי. אל תסתכלו ככה, את ההשוואה הזו ביצע ג'וני לאדן מיאהו, שתהה "האם מייסון ג'וניור מתפתח להיות ביג שוט ג'וניור?". ההשוואה תהיה הגיונית יותר אחרי שמייסון יענוד שבע טבעות, או לפחות יקלע כמה סלים גדולים בפלייאוף, אבל עד אז נשאיר את דני קליין עם התהייה הזו - יכול להיות שהיורש של רוברט הורי היה לך בידיים ו-ויתרת עליו?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully