וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר לעבור ל"נוח"

20.1.2009 / 9:08

סגל השחקנים שיש למכבי ת"א לא מאפשר לה או לאף אחד להתייחס ליריבות בטופ 16 כקלות. יתרון כלשהו? רק בעמדת המאמן

אתמול בבוקר, קצת לפני הגרלת היורוליג, הצטרף ג'ייסון וויליאמס לעירוני נהריה. ערב קודם לכן לא שותף מרקוס פייזר מול מכבי חיפה, ונראה שניסוי החזרתו לכושר הסתיים בכישלון. גם טל בורשטיין החולה לא שיחק, אבל איש לא הבחין בחסרונו בשל תרומתו המינורית העונה. דרור חג'ג' נמחק כבר מזמן ודריק שארפ אינו פקטור. אחרי ששיחררה ארבעה זרים וייבשה חלק מהישראלים, למכבי ת"א פשוט אין די שחקני כדורסל טובים כדי להגדיר הגרלה כלשהי כ"קלה", ואפילו לא כ"נוחה".

ההשוואה לקבוצות עמן תיפגש מכבי בטופ-16 מלמדת על חומרת המצב. איש משחקני ברצלונה לא משחק יותר מ-26 דקות בערב, ו-12 מהם סוגרים יותר מעשר דקות למשחק. בריאל משחקים עשרה שחקנים בין 15 ל-24 דקות בערב. במכבי, לעומת זאת, נושאים בעיקר הנטל ארבעה - קרלוס ארויו, מרקוס בראון, ד'אור פישר וליאור אליהו - שמשחקים בין 26 ל-34 דקות. אמת, למאמנים הספרדים יש נטייה לרוטציה מוגזמת, בעוד פיני גרשון מאמין בצוות מהודק, אבל חיפושיו אחרי גארד מעידים על הבנתו שכך אי אפשר להמשיך. במחצית השנייה במלאגה התברר מה קורה כשזורקים למגרש כוחות רעננים ומוכשרים מול חמישייה מותשת ומוגבלת, בשל העדרו של גארד-סמול-פורוורד יצירתי נוסף, לצד ארויו ובראון.

בנוסף לכל הצרות, ברצלונה עדיפה על מלאגה, אחרי שטיפלה בקיץ היטב בחסרונותיה בקו האחורי (כשצירפה את נבארו) ובקו הקדמי (דייויד אנדרסן ודניאל סנטיאגו). ריאל מדריד עדיין לא התאוששה מהטראומות של העונה הקודמת ביורוליג ובליגה המקומית, אבל הסגל שלה עדיין חמוש בשמות כפליפה רייס, לואיס בולוק וג'רמיה מסי. על אלבה ברלין הבינונית תהיה מכבי חייבת לגבור פעמיים כדי לשמור על סיכויי ההעפלה.

היתרון הגדול, ואולי היחיד, של הצהובים בבית הזה מצוי על הקווים. גרשון טוב ומנוסה יותר מחאווייר פסקואל ומחואן פלאסה, שהעניקו למכבי מתנות בעונה שעברה. אלא שבצד השני צריך להיות גם מישהו שלוקח, ולא רק בצוות האימון. לכן, הופך דווקא השבוע הקרוב לקריטי ביותר בעונה של מכבי: אם לא תתגבר את הרביעייה הפותחת שלה, אפילו העפלה לרבע הגמר עלולה להתגלות כמשימה גדולה מכפי מידותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully