וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל יש. עכשיו צריך יכולת

19.1.2009 / 15:58

מכבי תל אביב ניצלה מהגרלה בלתי אפשרית בשלב הטופ 16, אבל גם כדי להתגבר על ריאל, ברסה ואלבה, המהפכה של גרשון תהיה חייבת לקפוץ עוד שלב קדימה. הכירו את היריבות

אדריאן הרבשטיין

וידאו ההגרלה באדיבות ערוץ הספורט

ברצלונה: מצאו את התמהיל הנכון

מכבי תל אביב אומנם נחלצה הצהריים (שני) בעור שיניה ממפגש עם צסק"א מוסקבה ומונטפסקי סיינה, אך כדי להשיג את הכרטיס לשלב רבע הגמר תצטרך להשאיר מאחור לפחות שתיים מבין יריבותיה הבאות – ברצלונה, ריאל מדריד ואלבה ברלין, מארחת הפיינל פור.

אין ספק כי ברצלונה הייתה הקבוצה הדומיננטית ביותר בשלב המוקדם, וכלל לא הזכירה את הקבוצה שהפסידה למכבי בקרבות הפלייאוף של העונה שעברה. בקיץ החליטו ראשי המועדון להאריך בעונה נוספת את חוזהו של המאמן צ'אבי פסקוואל, ומיד לאחר מכן ביצעה בארסה סידרה של החתמות מרשימות: חואן קרלוס נבארו שב הביתה לאחר עונה ב-NBA, דיוויד אנדרסן הגיע מאלופת אירופה צסק"א ודניאל סנטיאגו, משחקני הפנים הטובים במפעל, צורף ממלאגה. שניים נוספים שהוחתמו הם הגארד אנדרה בארט ולובוש בארטון הצ'כי. כל אלו הצטרפו לשלד מהעונה שעברה, הכולל את יאקה לאקוביץ', ג'יאנלוקה באזילה, ג'ורדי טריאס, פראן ואסקז, רוג'ר גרימאו וארסן אילייסובה.

אם לשפוט על פי השלב הקודם, נראה כי פסקוואל הצעיר מצא את התמהיל הנכון והצליח להתגבר על כמות האגו העצומה המרפדת את ספסל הקבוצה. בארסה צלחה בקלילות מרשימה את בית המוות, שכלל את פנאתינייקוס וסיינה (אותו סיימה במאזן 1:9, הטוב במפעל). ב"פלאו בלאוגראנה" הביתי חיסלה ברצלונה כל מתחרה, ורמסה את יריבותיה לצמרת ב-26 (סיינה) ו-24 (פאו) נקודות הפרש. גם במשחקי החוץ גילתה ברצלונה אופי מרשים, ולמעט הפסד באיטליה לסיינה שנרשם בתחילת חודש נובמבר (71:61), לא שמטה ולו משחק אחד. בסיום השלב דורגה ברצלונה ראשונה במפעל באסיסטים (15 בממוצע) ומיעטה לאבד כדורים (12 בממוצע, כאשר רק צסק"א מקדימה אותה עם 11 איבודים). בארסה גם דורגה שנייה בנקודות מדד, עם 97 בממוצע.

ריאל מדריד: עוד עונה בינונית

ריאל מדריד צפויה להיות יריבתה העיקרית של מכבי על המקום השני, המוביל לשלב הבא. גם לריאל יש חשבון ארוך עם מכבי: בעונה שעברה, כזכור, נפגשו השתיים בשלב הטופ-16. שלשה גדולה של יותם הלפרין כפתה הארכה במשחק שנערך אז ב"פלאסיו ויסטלאגרה", ובסופו של דבר הצליחה מכבי לחמוק עם ניצחון חוץ גדול שהקנה לה את ראשות הבית וסלל את דרכה לפיינל פור. ריאל לא הצליחה להעפיל לרבע הגמר, וצפתה דרך הטלוויזיה בפיינל פור שנערך אצלה בבית, במדריד.

קבוצתו של חואן פלאזה לא הרשימה בשלב המוקדם. היא סיימה את בית ד' במאזן 4:6, רק נקודה אחת יותר מפרטיזן בלגרד וארמאני מילאנו. ריאל הפסידה בחוץ לפאניוניוס, פרטיזן ומילאנו, ורשמה הפסד ביתי בודד, מול צסק"א (58:54). לעומת זאת, בסיבוב השני גמלה לרוסים עם ניצחון נהדר במוסקבה, 78:82. גם השנה מתבססת ריאל על סגל מקומי, הכולל שמות כמו פליפה רייס, אלכס מומברו, סרג'יו לול וראול לופז, לצד חיזוק אמריקאי (קווינטון הוסלי, ג'רמייה מאסי, ונסון המילטון ולואיס בולוק). אקסל הארוול, מרקו תומאס, פפה סאנצ'ז ותומאס ואן דן שפיגל משלימים סגל עמוק ומאוזן. רייס (13 נק', 6.1 ריב') ומאסי (9.8 נק', 4.7 ריב') מרכיבים יחד קו קדמי סולידי, והם זוכים לתמיכה מהוסלי (9.8 נק', 3.3 ריב') ובולוק (8.2 נק', 1.8 אס'). פלאזה, הדוגל בכדורסל מבוקר, מחלק באופן מדעי כמעט את הדקות בין שחקניו: אין אף שחקן מדרידאי שזוכה ביורוליג למעל 25 דקות בממוצע. 11 שחקנים זוכים לממוצע דקות דו-ספרתי.

אלבה ברלין: הסוס השחור. של עצמה

אלבה ברלין, מארחת הפיינל פור הקרוב, איימה בתחילת העונה להפוך לסוס השחור של המפעל. נכון להיום הדבר בא לידי ביטוי פחות בתוצאותיה (סיימה את בית ג' הבינוני במאזן 6:4, לרבות הפסד ביתי במחזור האחרון ללובליאנה החלשה שכמעט ועלה לה בהדחה מהמפעל), ויותר בקהל הרב שמביאה לאולם O2 החדיש. אלבה מובילה את היורוליג בקטגוריה הזו, בה שלטה מכבי ביד רמה במילניום הנוכחי, עם ממוצע של כ-12,000 צופים. במשחק שסגר את השלב המוקדם, מול לובליאנה, מילאו את היציעים לא פחות מאשר 14,800 מקומיים.

הסגל של אלבה כולל שמות המוכרים פחות לחובב הכדורסל האירופאי הממוצע, כמו אלכסנדר נאדיפיי הסרבי או עמנואל מקלרוי, ג'וליוס ג'נקינס ואדם צ'אב האמריקאים, לצד שמות מוכרים יותר, כגון קייסי ג'ייקובסן (לשעבר בטאו ויטוריה), אנסו ססיי (מילאנו), רשארד רייט (אפס פילזן) והמקומיים פטריק פמרלינג וסטפאן האמן. על כולם מנצח הסרבי לוקה פאביצ'ביץ', לשעבר מאמן המופארם ורסאץ' ופאניוניוס.

חלוקת העבודה באלבה ברורה: מקלרוי (13.6 נק', 2.8 ריב', 4.5 אס'), ג'ייקובסן (6.6 נק', 2.9 ריב'), האמן (5.9 נק'), צ'אב (7.3 נק', 4.2 ריב') וססיי (9.4 נק', 4.9 ריב') מרכיבים את החמישייה הראשונה, כאשר נאדיפיי, ג'נקינס ורייט משמשים כגיבוי עיקרי מהספסל. אלבה איננה קבוצת חוץ מאיימת, אך בבית עשויה להקשות על כל יריבה.

מעבר להגרלה עצמה, נקבע כי הבית של מכבי יוצלב בשלב רבע הגמר עם בית ה', הכולל את טאו ויטוריה, אולימפיאקוס פיראוס, מילאנו ופרוקום סופוט. יריבתה של מכבי בפלייאוף, אם וכאשר, תגיע מהבית הזה, ממנו צפויות להמשיך הלאה טאו ואולימפיאקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully