וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם חוגגים על חשבון מוריניו

19.1.2009 / 15:38

ל-11 של אירופה נכנסו שני שחקנים שהרסו למאמן אינטר את סופ"ש ופתחו את המאבק באיטליה. בהתקפה: החלוץ הטוב בפרמייר-ליג

סוף השבוע בליגות הבכירות של אירופה עמד בסימן סיום הסיבוב הראשון בסריה A ובלה ליגה. באיטליה, הליגה נפתחה מחדש. אינטר חזרה מושפלת מברגמו עם הפסד 3:1 לאטאלנטה, כשהפער מיובנטוס ומילאן צומק לשלוש ושש נקודות בהתאמה. בספרד, לעומת זאת, נשמר הסטטוס קוו לפיו ברצלונה ממשיכה לדרוס. גם המוליכות באנגליה שמרו על מקומן בפסגה, למרות שנזקקו כולן לשערים בדקות הסיום. המאבק הצמוד בצמרת נמשך גם בצרפת עם ניצחונות לליון, בורדו ומארסיי. ובעוד העניינים ממשיכים להתחמם, וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור השבועית הכוללת את מצטייני המחזור מאיטליה, ספרד, אנגליה וצרפת. הכוכב האורח מגיע השבוע מהליגה הסקוטית.

שוער

דיוויד ג'יימס – פורטסמות

המשחק בין טוטנהאם לפורטסמות עמד בסימן ג'רמיין דפו, החלוץ שנמכר לפומפי בינואר 2008 וחזר לספרס כעבור שנה בדיוק (ובמחיר כפול). דפו אמנם כבש את שער השוויון, אבל מי שגנב את ההצגה הוא ג'יימס. השוער הוותיק בן ה-38 רשם מספר הצלות מרהיבות והשאיר את הקבוצה שלו במשחק. גם דפו ידע בסיום מי הכוכב האמיתי של המשחק כשאמר: "הוא שוער פנטסטי שהציל את פורטסמות מהפסד". תוצאת התיקו (1:1) לא משרתת את שתי הקבוצות. שתיהן סגרו משחק שישי ברציפות ללא ניצחון, ושתיהן קרובות מאוד לאזור הסכנה. התחתית בפרמיירליג צמודה לא פחות מהצמרת. כמו שדברים נראים כרגע, פומפי והספרס יהיו שם עד הסוף.

הגנה

מגן ימני – דני אלבס – ברצלונה

האמת, לא נותרו כבר מילים לתאר את ברצלונה, אז נעבור למספרים. 50 נקודות בסיבוב ו-59 שערי זכות יש לקבוצה ששברה את כל השיאים בספרד. דפורטיבו לה קורוניה הייתה בסך הכל הקורבן התורן. אחרי שני תצוגות בינוניות (שהסתיימו בניצחונות ובשלישיות), ברצלונה הופיעה למשחק סולידי וניצחה 0:5. תוצאה שכבר לא מרגשת ולא מפתיעה אף אחד. דני אלבס היה (כרגיל) במיטבו, כשסידר את שני השערים הראשונים. ברצלונה היא קבוצה מושלמת, וההחתמה של המגן הברזילאי, שעלה 30 מיליון ליש"ט מסביליה, היא ההחתמה הכי טובה של הקיץ באירופה. אלבס מתאים כמו כפפה לשיטה של פפ גווארדיולה ומוסיף עוד אלמנט קטלני באגף הימני. בקיץ, ברצלונה דאגה להכניס סעיף שחרור שעומד על 90 מיליון ליש"ט. חבל שאז עוד לא שמעו בקאמפ נואו על מנצ'סטר סיטי.


בלם: אולוף מלברג – יובנטוס

הגברת הזקנה נראתה רע באולימפיקו של רומא. דווקא אחרי ההפסד של אינטר, ציפינו מיובה לשטוף את המגרש, לנצח ולהקטין את הפער לנקודה אחת. אלא שהשחקנים של קלאודיו ראניירי היו פאסיביים ואפשרו ללאציו לשלוט במשחק. מי שהופיע לעבודה ובגדול היה הבלם השבדי הוותיק. מלברג, לשעבר באסטון וילה, נצמד לאס של לאציו, מאורו סראטה, והוציא אותו מהמשחק. בהיעדרו של ג'ורג'יו קייליני הפצוע, מלברג הנהיג את ההגנה והדריך את לורנצו אריאודו הצעיר שערך הופעת בכורה. וביום כל כך אנמי של דל פיירו ואמאורי, עלה השבדי לכדור קרן ונגח את השוויון שפתח מחדש את המרוץ לסקודטו.


בלם: פיליפ מקסס – רומא

נשארים באיטליה. משהו טוב עובר על רומא מאז החזרה מהפגרה. זה התחיל בתצוגה טובה מול מילאן בשבוע שעבר, המשיך ב-0:2 על סמפדוריה במשחק השלמה ולא נעצר גם בטורינו. הג'אלורוסי עבדו קשה מול הקבוצה של וולטר נובלינו, ונזקקו לשער מאוחר של ז'וליו באפטיסטה כדי לנצח 0:1. מקסס היה במיטבו. הוא דאג לעצור את חלוצי טורינו ותמך בהתקפה בלי הפסקה. הגבהה שלו למרכז הרחבה סיפקה את הבישול לשער המדהים שהבקיע החיה במספרת. רומא כבר שמינית, אבל היא רחוקה רק חמש נקודות מהמקום שמוביל לליגת האלופות. בשבוע הבא מחכה לה נאפולי. בסיבוב הראשון זה נגמר בעצורים.


מגן שמאלי: סילבן ארמן – פאריס סן ז'רמן

אל תמהרו להספיד את סן ז'רמן. הקבוצה של פול לה גוון, המתאוששת הגדולה של העונה, שמה בצד את התבוסה לבורדו והשיגה ניצחון חשוב 1:2 על סושו, שהשאיר אותה במרחק סביר של שש נקודות מליון. לארמן, המגן השמאלי בן ה-28, שדחה בקיץ הצעה להצטרף לליון, היה משחק מצוין. לצד עבודה הגנתית טובה מול ההתקפות המעטות של סושו, ארמן תמך גם בהתקפה. התרוממות שלו לכדור קרן בדקה ה-63 סידרה לפגי לוינדולה את שער הניצחון והשאירה את סן ז'רמן בתמונת הצמרת.

קישור

ג'יימס מילנר – אסטון וילה

הנה עוד אחת מההעברות הגדולות והטובות של הקיץ. כבר שנים שג'יימס מילנר הוא אחד הכישרונות הגדולים בפרמיירליג, למרות שהוא רק בן 23. את הבכורה של הוא חגג בגיל 16 במדי לידס, מאז הוא רק הולך ומשתפר. בקיץ נמכר מילנר מניוקאסל לוילה תמורת 12 מיליון ליש"ט, במהלך שהוביל בסופו של דבר להתפטרותו של קווין קיגאן. יחד עם אשלי יאנג וגבריאל אגבונלהור ותחת שרביטו של מרטין אוניל, הוילה מציגה את אחת הקבוצות הצעירות המלהיבות של העונה. וילה לא הפסידה כבר 10 משחקים, מהם ניצחה בשבעה, והיא הפכה להיות חלק לגיטימי מחבורת הצמרת. במשחק רע מול סנדרלנד, היה לוילה את מילנר שהבריק, כבש את השוויון ועזר להשיג ניצחון ב-10 שחקנים.

כריסטיאנו דוני – אטאלנטה

הניצחון של אטאלנטה על אינטר ביום ראשון היה מדהים בעיקר בגלל הקלות בה הושג. אטאלנטה הייתה דומיננטית, שלטה במשחק והייתה צריכה לנצח בתוצאה גבוהה הרבה יותר. ז'וזה מוריניו צריך להיות מודאג. מותר לקבוצה להפסיד פעמיים בסיבוב, אבל אינטר נראית פשוט מחפיר לאחר החזרה מהפגרה וההתפרקות בברגמו מעידה על כך. המנצח על התזמורת במשחק היה דוני. בגיל 35, הקשר נתן הופעה מדהימה, כבש צמד, היה מעורב בכל מהלך התקפי, הטריף את האוהדים המשוגעים של אטאלנטה ומיהר לשפוך שמן למדורה כשאמר בסיום: "יובנטוס יכולה לזכות באליפות".

אפונו – מלאגה

מלאגה היא הקבוצה החמה של המחזורים האחרונים בספרד. הקבוצה האנדלוסית השיגה ארבעה ניצחונות מחמשת משחקיה האחרונים ועלתה למקום השביעי בטבלה. הקשר הספרדי בן ה-24 כיכב בניצחון 0:4 על אספניול. הוא בישל את השער הראשון לאדריאן לופז, שבהמשך נפצע וייעדר כשישה שבועות, כבש בעצמו בפנדל את השני והוכשל ברחבה במהלך שהפך לשער נוסף. אפונו העלה את מאזנו לחמישה שערי ליגה העונה, ומלאגה מוכיחה שיש יותר מרק קבוצת כדורסל בעיר.

התקפה

אנדרה פייר ג'יניאק – טולוז

טולוז איבדה בקיץ את החלוץ המוביל שלה, יוהאן אלמנדר השבדי שנמכר לבולטון. פרשני הכדורגל בצרפת ציפו שהקבוצה שוב תיאבק נגד הירידה, אבל טולוז מדהימה את כולם ורצה בצמרת. הרבה בזכותו של ג'יניאק. החלוץ בן ה-23 היה בעונה שעברה שחקן ספסל, וכבש רק שני שערים. העונה כבר יש לו 13. האחרון ביניהם הובקע בשבת בניצחון 0:3 על נאנסי. ג'יניאק זכה לציון 8 ולתואר כוכב המחזור של ל'אקיפ. מספיק כדי להיכנס גם לנבחרת המחזור שלנו.

רובין ואן פרסי – ארסנל

"הוא היה מדהים", הודה ארסן ונגר בסיום הניצחון 1:3 על האל סיטי. "הוא משלים את הפער היצירתי שנפער בשל היעדרותו של פברגאס" , נכתב ב"טיימס". התקשורת האנגלית היללה ושיבחה את הופעתו המדהימה של החלוץ ההולנדי, שאמנם לא כבש, אבל בישל שלוש פעמים. "כל נגיעה שלו הפכה לשער", נכתב על הפנומן ההולנדי, שרק לפני מספר שבועות היה במרכזה של פרשה סביב ספרו האוטוביוגרפי של וויליאם גאלאס.

בסופה של הפרשה, ונגר בחר צד. הוא העדיף את ההולנדי כמנהיג החבורה הצעירה והלא בשלה שלו, על פני הקפטן הצרפתי שצפוי לעזוב. "סקיי" העניקה למשחקו של ואן פרסי מול האל את הציון 10. בסיכום המשחק נכתב: "הוא החלוץ הטוב ביותר בפרמיירליג".

ליאו מסי – ברצלונה

הפנומן הארגנטינאי מועמד להיכנס לנבחרת הזו בכל מחזור. ההופעות שלו העונה עוצרות נשימה ועל היכולת הוירטואוזית אין מה להכביר מילים. אחרי שעבר את מגני לה קורוניה כאילו הם לא קיימים וקינח בעוד שער ענק, מסי עשה עוד צעד למה שאולי הגיע לו כבר השנה, תואר השחקן הטוב בעולם. עכשיו נותרה לו עוד משימה, להוביל את נבחרת ארגנטינה של דייגו במונדיאל 2010.

שווים אזכור

תומאס סורנסן (סטוק) – הופעה מצוינת לא עזרה לצאת עם נקודות מסטמפורד ברידג'.

דוד רוזנהאל (לאציו) – העלים את דל פיירו ואמאורי.

רוברט קורן (ווסט ברומיץ') – צמד בניצחון על מידלסברו סיבך את התחתית.

אלברט קרוסאט (אלמריה) – הופעה מעוררת השראה ב-1:1 מול אתלטיקו מדריד.

יוהאן גורקוף (בורדו) – השחקן הכי טוב בליגה הצרפתית.

ג'ייסון רוברטס (בלקבורן) – המהפכה של סם אלרדייס ממשיכה להראות תוצאות.

ברחיו גריסה (בטיס) – צמד ובישול בניצחון החוץ 1:3 בויאדוליד.

כוכב אורח

אלכסנדר דיימונד – אברדין

מאז חודש דצמבר 2001, לא ניצחה אברדין את סלטיק בפיטודרי סטדיום, עד שהגיע דיימונד. הבלם בן ה-23, הידוע בכינוי זנדר, התרומם פעמיים בתוך שתי דקות ונגח פנימה כדי לקבוע 2:4 מדהים לאברדין. שני שערי הניצחון נכבשו בדקת 76 ו-78, שלוש דקות אחרי שסקוט מקדולנד קבע שוויון דרמטי לאורחים. סלטיק איבדה נקודות נדירות בפסגה וראתה את הפער מצטמצם לשתי נקודות בלבד. זנדר, לשעבר קפטן נבחרת סקוטלנד הצעירה, הפך לגיבור היום. עכשיו הוא רוצה לעשות אותו דבר לריינג'רס, שתגיע לאברדין בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully