וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי: "מסכן אלישע לוי, אם אליי מתייחסים ככה"

18.1.2009 / 9:12

מאמן מכבי פ"ת לא הופתע מיחס אוהדי חיפה כלפיו, למרות שנותיו בירוק: "הם עושים לעצמם נזק". שחר גינה את התנהגות האוהדים

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

"הייתי מרוכז במטרה והיא היתה במגרש. אני שמח שהחבר'ה עשו את העבודה כמו שצריך", כך סיכם הבוקר (ראשון) רוני לוי, את ה-0:2 של קבוצתו, מכבי פתח תקוה, על מכבי חיפה, בראיון שהעניק לגלי צה"ל. לוי התייחס ל"קבלת הפנים" הלא מלבבת שהכינו לו אוהדי הירוקים. "הייתי במערכת של מכבי חיפה כ-17 שנים כשחקן ומאמן. ציפיתי לזה, זו לא הייתה הפתעה. מכבי חיפה זה מועדון גדול ונהדר, ויש לו עשרות אלפי אוהדים אם לא מאות אלפי אוהדים. הקומץ הזה של 'הקופים הירוקים' מובילים את הקהל של הקבוצה למקום לא נכון. בהתנהגות כזו הם עושים לעצמם נזק. במכבי חיפה יש אנשים מספיק טובים שיטפלו בזה. מסכן אלישע לוי, אם אליי מתייחסים ככה אחרי כל כך הרבה שנים ותארים".

רוני לוי התייחס למאמן המאמן בישראל, נוכח התנהגות חלק מאוהדי חיפה כלפיו, ולטענתו ליחס התקשורת יש חלק בכך. "התקשורת עושה את עבודתה ומעבירה ביקורת, אבל אי אפשר להגזים בעניין המאמן. המאמן הוא ראש המערכת ואחראי מקצועית, אבל צריך לתת לו יותר ריספק ויחס. אפשר להחליף מאמן, אבל כל התופעה של קללות ויריקות לא טובה. קצת כבוד".

לוי נשאל אם עבודתו במכבי פתח תקוה, אותה מנהלים בני משפחת לוזון, תסייע למינויו למאמן נבחרת ישראל. "יש לנבחרת מאמן מצוין. כל אחד שואף להגיע לפסגה וזה אומר קבוצות גדולות ונבחרת. אם יום אחד אגיע, זה לא בגלל קשרים אלא בגלל הכישורים שלי. לא חושב שלעניין הזה יש קשר לעתיד שלי".

"רוני לוי הסוס הכי מהיר בליגה"

אחרי המשחק מול מכבי פתח תקוה מכבי חיפה מבינה היטב שזכייה באליפות זה משהו שקצת קשה לדבר עליו עכשיו. שחקניו של אלישע לוי הפגינו יכולת חלשה עד בינונית והפסידה 2:0 במה שקודם כמפגש בין רוני לוי לבין האקסית שלו. אז אחרי שהפיקנטריה הסתיימה, דאג לוי ששחקניו יכבשו פעמיים בהופעת הבכורה שלו על הקווים.

אחרי מחצית ראשונה עם הזדמנויות של שתי הקבוצות הצליחה פתח תקוה לנצל טעות קשה בהגנה של חיפה כדי לכבוש כשליאור אסולין דאג לשמח את מאמנו הטרי. עשרים דקות עברו, עוד טעות של חיפה בהגנה, ובסטיאניני הכפיל והבטיח רשמית את הניצחון בכחול-לבן.

"רוני מכיר את השחקנים שלנו יותר טוב מכל אחד אחר. אין לי פשוט מילים. צריך להוריד בפניו את הכובע", אמר הערב (שבת) גורם בכיר בחיפה לאחר הניצחון של מכבי פתח תקוה. בחדר ההלבשה של פתח תקוה הייתה שמחה גדולה והשחקנים צעקו בשמו של המאמן. הקשר סולי צמח אמר בסיום: "הניצחון הזה הגיע לו בגלל כל מה שהקהל והתקשורת עשו לו". רוני לוי עצמו החמיא במיוחד לפאבלו בסטיאניני, שהיה אחד השחקנים הפעילים בקבוצה ואפילו היה מעורב בשער הראשון של אסולין.

במהלך המשחק גילה יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, מעורבות במשחק כשצעק לעבר כר הדשא לשחקנים: "אל תשחקו אחורה". גם הנשיא, עמוס לוזון, לא נראה רגוע אחרי השער הראשון, אך כשפתח תקוה כבשה את השני השניים נראו מאופקים. לוי החליט לאחר השער הראשון לשנות את המערך מ-2-4-4 ל-1-5-4 וביקש מהשחקנים להחזיק בכדור כמה שיותר.

עוד לפני המשחק הונף שלט על ידי אוהדי מכבי חיפה בגנותו של רוני לוי, בו נכתב "רוני לוי - סוס מת לא ידהר גם באורווה". בפתח תקוה התייחסו לכך ואמרו: "הקהל של מכבי חיפה כנראה התבלבל. רוני הוא הסוס הכי מהיר בליגה והוא הוכיח את זה היום במגרש". לאחר שפתח תקוה כבשה את השער השני, הקהל של פתח תקוה עודד את המאמן, מה שלא מצא חן בעיני חלק מאוהדי מכבי חיפה, שחלקו הגיב בשריקות בוז. לאחר המשחק ניגשו אוהדים של מכבי חיפה לרוני לוי ואמרו לו: "אנחנו אוהדים של חיפה, רצינו לבקש ממך לא להתייחס לקריאות. תודה על שלוש האליפויות שהבאת לנו ועל הזכות לשחק ברמות הגבוהות של אירופה".

אגב, שחקני פתח תקוה פנו לאחר המשחק ליושב ראש הקבוצה, משה זוארץ, וביקשו ממנו להעניק להם בונוס מיוחד על הניצחון. מי שפנה לזוארץ מטעם השחקנים היה סירמנה דמבלה, שאמר לזוארץ: "הבטיחו לנו בונוסים אם ננצח, הגיע הזמן לקיים". זוארץ השיב: "אני אבדוק את זה. יכול להיות שמגיע לכם".

רוני לוי, מאמן מכבי פתח תקוה, סיפר כי עוד לפני המשחק הוא התרכז בניסיון להשיג ניצחון: "היו לי מחשבות לנצח. מגיעות קודם כל מחמאות לשחקנים. הם נתנו משחק עם הרבה הקרבה ומשחק טקטי טוב מול קבוצה מצוינת, מבחינתי היא האלופה שבדרך. יצאנו למתפרצות טובות וסיכנו את השער. אני שמח שהקהל עודד אותי, אבל זה דבר שמשתנה ממשחק למשחק. גם בתקשורת צריך למתן לפעמים את הביקורת, כי המאמן אחראי, אבל אי אפשר לבקר כמו שביקרו אותי".

ליאור אסולין, שכאמור כבש את השער הראשון לפתח תקוה, סיפר: "זו הרגשה מצוינת לחזור מהפגרה ולנצח. השחקנים עשו עבודה מצוינת והגיע לנו לנצח. אנחנו משחקים ממשחק למשחק וכיף לשחק תחת רוני לוי. אני מקווה שנמשיך לעבוד ככה ולנצח".

הקשר הברזילאי פאולו רנאטו, ששיחק בשלוש השנים האחרונות בליגה בקטאר, הוצע למאמן רוני לוי, אך בשלב זה המועדון הודיע לסוכנו כי אין כוונה לצרפו. לוי יבדוק מועמדים אחרים.

רוני לוי: "היו לי מחשבות לנצח"

בחיפה כצפוי התאכזבו מאוד ממשחק ההגנה ומהבלם ליאוניד קרופניק, שמיקומו בהרכב התנדנד במהלך השבוע. לא מן הנמנע שכבר במשחק הבא קרופניק יישב על הספסל, ואלישע לוי ייתן הזדמנות לשי מימון, שלדברי השחקנים מגלה עליונות באימונים ובמשחקי האימון. בלי קשר, חיפה תמשיך לבחון את הבלם ווסט אנדרסון, וההחלטה לגביו תתקבל במהלך השבוע הבא.

מספר שחקנים בחיפה קיבלו בצורה קשה את ההפסד לרוני לוי, בעיקר על רקע המתיחות בינם לבין המאמן בסוף העונה שעברה. אחד השחקנים אמר: "אמרתי כבר אתמול שעל מנת לנצח נצטרך להתרכז במכבי פתח תקוה ולא ברוני לוי. חבל מאוד ששחקנים חשבו אחרת".

"אני חושב ששיחקנו חלש מאוד", הודה אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה, בסיום המשחק. "לא שיחקנו שקט, היינו עצבניים, המסירות לא היו מרגל לרגל. יכול להיות שהפסטיבל של רוני לוי השפיע, אבל זה לא היה אמור לקרות כי לא שיחקנו נגד רוני לוי אלא נגד מכבי פתח תקוה".

אלישע לוי, שרואה את הפועל תל אביב ומכבי נתניה מתקרבות, בעוד קבוצתו פותחת במו רגליה את מאבק האליפות, סיפר מה חיפה צריכה לעשות כדי להישאר במקום הראשון: "צריך לשחק כדורגל טוב כדי לנצח ומכבי פתח תקוה שיחקו טוב וסבלני, כך שהניצחון הזה הושג בצדק. אני חושב שהמאבק היה פתוח כל הזמן. היום לא שיחקנו כדורגל טוב. בכל מקרה, קודם כל צריך להסתכל על עצמנו ואז על אחרים". אגב, גוסטבו בוקולי, שהוחלף במחצית השנייה, כעס על החילוף ובעט בספסל קבוצתו תוך שהוא מוציא הרבה תסכול.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, הגיב בחריפות בתום המשחק כנגד האקט של האוהדים שתלו שלט בגנותו של לוי. "אני מוקיע את התנהגות האוהדים שהניפו את השלט המבזה כנגד רוני לוי. רוני לוי הוא אדם, שחקן ומאמן שהיה שייך למערכת שלנו לאורך 16 שנים. ההתנהגות של אותם אוהדים מבזה, מבישה ופגעה במכבי חיפה ובאותם אוהדים שהניפו את השלט. רוני לוי תרם רבות למועדון וראוי לכל הכבוד על כך".

עדכון ראשון: 19:19, 17/01/09
עדכון אחרון: 09:12, 18/01/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully