וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם סוציומטים בסוציומטרי של נתניה

דור בלך

15.1.2009 / 18:45

"בניגוד לאירופה, כולם שמו עצמם בהרכב. החלוצים רוצים שיטה התקפית, והבלמים רוצים רק בלמים", סיפר מתיאוס על התשובות לשאלון שחילק

לותר מתיאוס מאמין שמכל אחד ניתן ללמוד, ובסיום האימון הבוקר (חמישי) ביקש משחקני מכבי נתניה לכתוב לו מה דעתם על צורת המשחק של הקבוצה, ומה לטעמם השיטה הנכונה ביותר עבורם.

בערב קיבל המאמן את המשוב מהשחקנים והתייחס לנושא: "זה משחק נחמד שנהניתי לעשות עם השחקנים. רציתי לדעת איך כל שחקן רוצה לשחק ובאיזו שיטה. גיליתי שחלוצים מעדיפים לשחק עם הרבה חלוצים, קשרים עם כמה שיותר קשרים ובלמים עם הרבה בלמים".

מתיאוס סיפר שעשה את אותו ניסוי גם בקבוצות קודמות והשווה בין המקרים: "באירופה שחקנים בדרך כלל לא רושמים עצמם בהרכב, אבל פה לשחקנים יש ביטחון עצמי והם חושבים שמקומם בהרכב. לפי ההרכבים שבחרו השחקנים, אני יכול לראות גם מי חבר של מי. זה נתן לי ללמוד עוד קצת על השחקנים.

החלטתי שלא לצרף עוד חלוץ זר לאחר שראיתי שאבי כנפו הוא חלוץ מרכזי מצוין", אמר מתיאוס על שחקן הרכש שלו. "כעת יש לנו שלושה מספרי 9 - איתי שכטר, תיירי טאזמטה וכנפו - לכן אין לי צורך בעוד חלוץ ואני אבדוק אופציות אחרות לחיזוק".

על הזר בלאנקו, אמר המאמן: "שמעתי עליו דברים טובים ואני אראה באימונים מה הוא שווה". גם על שאר המצטרפים נתן מתיאוס את חוות דעתו: "ראובן עובד לא שיחק או התאמן תקופה מאוד ארוכה וזה ניכר עליו. אני רואה שהוא מרוכז ורוצה להצליח אני מקווה שזה יקרה. סיאבונגה לא הביא יכולתו לידי ביטוי עדיין. אני מאמין בו, הוא התאמן טוב בגרמניה. ייקח לו זמן להתרגל לסגנון הישראלי".

שטראובר מקבל את הביקורת של מתיאוס

לירן שטראובר, ששוחרר מאימון הבוקר עקב סיבות אישיות, התייחס לקושי של קבוצתו לנצח בביתה. "הרבה זמן ללא ניצחנו בבית, אבל הקופסא עדיין מבצר. רק אנחנו השחקנים יכולים להפוך את המגרש לכזה. אנחנו אלה שעושים את הטעויות שעולות ביוקר. הכל תלוי בנו".

עוד הוסיף השוער: "הפגרה באה בזמן לא טוב, אבל משחקי גביע הטוטו לא אינדיקציה. ידענו שכשנחזור מהפגרה העומסים יהיו שונים וגם מתיאוס אמר לנו את זה. אנחנו מתגעגעים לטעם של ניצחון. מפגש מול מכבי תל אביב כבר לא מרגש אותי, אני רק רוצה לחזור למסלול הניצחונות.

על הביקורת שמותח מתיאוס על חבריו לקבוצה, אמר השוער: "אין אווירה שלילית בקבוצה. הביקורת של המאמן מקובלת ומובנת. אם המאמן לא יכול להעביר ביקורת, אז מי כן?"

שטראובר, תיירי טאזמטה, דדי בן דיין ולואיס מרין נקראו היום לשיחה בחדרו של מתיאוס. המאמן אמר לרביעייה כי הוא רואה בהם המנהיגים ומצפה מהם לקחת אחריות ולהוביל את הקבוצה. זאביק חיימוביץ' שנחת אמש בארץ לאחר סדרת ניתוחי בקע בגרמניה ערך ריצה קלה.

לפנות בוקר נחת הקשר הפנמי אלברטו בלאנקו, שיחל להיבחן בנתניה באימון הערב. בלאנקו, שהגיע לנתניה על תקן קשר התקפי, וההתקשרות איתו החלה עקב התנגדותו של סיאבונגה נקוסי להגיע לקבוצה לפני מספר שבועות, התגלה כקשר אחורי, מה שמקטין עוד יותר את סיכוייו לחתום. אלברטו פיירו הבולביאני נתקל בבעיות להשיג ויזה ארצה, מה שמעקב את הגעתו למבחנים.

אתר אוהדי מכבי נתניה, "הקופסא", יחגוג הערב שמונה שנים להיווסדו באירוע בו ישתתפו שחקני הקבוצה. האימון מחר אמנם יתקיים רק בשלוש אחר הצהריים, אך השחקנים התבקשו לעזוב את האירוע בשעה מוקדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully