וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשער: ארקדי גאידמק

דור בלך

15.1.2009 / 11:37

כל הנתונים האלה לא מאפשרים אפילו רכש בסיסי בעונה הבאה. בעצם, זה מצחיק אפילו לחשוב על זה. בניגוד ליתר קבוצות הליגה, החוזים בבית"ר הם חוזי "פיקס" – הם אינם בנויים על פרמיות, ואינם תלויי הצלחה. בנוסף, גאידמק לא חשב על להצמיד את ערך המטבע למדד, וכל החוזים משולמים עפ"י שער חליפין של ארבעה שקלים לדולר ומעלה (כל אחד, לפי החוזה שלו). סה"כ כ-29 מיליון שקל שכר לשחקנים שלא יכולים להרכיב קבוצה פותחת, ועוד כ-3 מיליון שקל תשלום לגנק עבור יצחקי, תשלום אותו בית"ר אמורה להעביר בעונה הבאה. בקיצור, רכש נראה כמו הזיה.

אבל זה לא נגמר כאן. אם נוסיף לכך את עלות שכירת מתחם בית וגן, שעולה לבית"ר 140 אלף דולר לחודש, לא כולל מע"מ, ומסתכם בכ-7 מיליון שקל, ההוצאות של בית"ר בעונה הבאה מגיעות לכ-60 מיליון שקלים עוד בטרם החתימו שחקן רכש אחד. חשוב לציין כי היו"ר איציק קורנפיין מנסה להעביר את בית"ר מבית וגן בעונה הבאה ולחסוך לא מעט כסף, אבל זה עדיין לא מאזן אפילו במעט את התמונה המעוותת.

איציק קורנפיין, כאמור, שמודע לנתונים המדאיגים, כבר הכין תוכנית התייעלות שתעזור לבית"ר לצאת מהמצב, הכוללת פריסת חובות, ויתור אפשרי על בית וגן ומעבר לאימונים ב"טדי", וקיצוץ בשכר השחקנים. אבל גם עם התוכנית של קורנפיין, בית"ר תצא בשן ועין מהשנים הקרובות, וכעת מכשהגיעו דדש את אזוגי ולא ברור האם היו"ר ימשיך במועדון, העתיד שלו לוט בערפל. חשוב לזכור שבית"ר כבר עכשיו סוחבת גירעון. לפני מספר שבועות פרסמנו על גירעון של כ-4 מיליון שקל, אבל גורמים בקבוצה טוענים כי הגירעון עלול אפילו להיות גדול יותר ולנשוק לכיוון ה-10 מיליון שקל.

גם אם בית"ר אכן תוותר על בית וגן, ותצליח לקצץ את ההוצאות על חוזי השחקנים בצורה בלתי תיאמן בשיעור של כ-50 אחוז לאחר מכירה של חלק מהם וקיצוץ בשכר של אחרים, היא עדיין תחרוג מתקציבה בכ-8 מיליון שקל, וכל זה כזכור לפני שהחתימה שחקן אחד. עם גירעון כל כך עמוק, בית"ר תתקשה לפתוח את העונה אפילו על טהרת שחקניה הצעירים, שכן תתקשה לערוב ל-18 משכורות חייל. יו"ר הבקרה התקציבית, יאיר רבינוביץ', סיפר לוואלה! ספורט לפני כשבועיים שאינו מתכוון לעשות הנחות לבית"ר, ושללא ערבונות הקבוצה לא תפתח את הליגה. כשמציצים שוב בפרטים האלה, האיום של רבינוביץ' בהחלט עלול להתממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully