וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאני מחפש לברוח, מגזענות או סתם מגאורגיה?

יצחק סולומון

15.1.2009 / 9:32

קרית שמונה מנסה להחתים את הגאבוני, אבל הקבוצה הגאורגית זסטאפוני לא מאפשרת לו. הוא טוען שסבל שם מגזענות, הם אומרים אחרת

בעירוני קריית שמונה מצפים לשחרור של קשר נבחרת גאבון, פול קסאני. אתמול יצרו ראשי הקבוצה קשר עם פיפ"א, שהבטיחה להעביר את השחרור תוך 48 שעות. בקריה מנהלים מרוץ נגד השעון כדי לאפשר את שיתופו בשבת, במשחק החוץ בטדי נגד בית"ר ירושלים.

עניינו של קסאני הגיע לפיפ"א, לאחר שקבוצתו הגאורגית, זסטאפוני, סירבה לשחררו בטענה שיש לו חוזה חתום עד 2010. השחקן עצמו טען כי נתקל בגאורגיה בבעיית גזענות קשה, וכי הוא אינו מעוניין להמשיך לשחק בקבוצה עם קהל גזעני, שלטענתו באחד במשחקים השליך עליו תפוזים.

אלא שלראשי זסטאפוני יש גירסה אחרת לגמרי. לטענתם, עניין הגזענות לא צץ כאשר היה בגאורגיה, ועלה רק כאשר יצא למשחק של נבחרת גאבון. הגאורגים חושדים כי קיבל הצעה כספית משופרת, וכי חיפש דרך להתיר איתם את החוזה.

התקרית היחידה שלטענת הגאורגים קסאני היה מעורב, אינה קשורה לגזענות. "הוא קילל שחקן בחדר ההלבשה, ובין השניים התפתחה תקרית", נכתב באתר האינטרנט של הקבוצה, תחת הכותרת "למה קסאני באמת עזב". לטענת הגאורגים, הצילומים של גופו החבול בעקבות התקרית בחדר ההלבשה, הועברו לפיפ"א, והשחקן טען כי הותקף על רקע גזעני.

"יש לנו הרגשה שכל הסיפור עם הקבוצה בישראל נועד כדי לשפר את החוזה שלו בזסטאפוני", אומר נשיא הקבוצה, איליה קוקיה, "דיברתי עם בכירים בפיפ"א. הם אמרו לי שהתופעה של שחקנים אפריקנים שמבקשים להשתחרר מחוזים ומספרים על בעיית גזענות מוכרת להם". לאשה קינאבליזה, מראשי חוג האוהדים: "קסאני התקשר אלי בראש השנה להגיד חג שמח. הוא אמר שהוא מת על גאורגיה. היינו חברים טובים, לקחתי אותו למסיבות ולאירועים, הוא היה בן בית אצלנו, זו גזענות? כשהוא ביקש לעזוב בגלל גזענות זה פגע בי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully