וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "שישביתו את הליגה"

יצחק סולומון

13.1.2009 / 16:05

חבר הכנסת זועם על רצון ההתאחדות להזיז את משחקה של בני סכנין מדוחא וטוען לאפליה. גנאים: "לוזון לא יכול לשבת בתל אביב ולקבוע שבסכנין לא ישחקו". גורמים בהתאחדות: "בתחילת השנה, כשאירחו מבחירה בקרית אליעזר, הביתיות לא הייתה כזו חשובה להם"

החלטת ההתאחדות להחזיר את משחקי הכדורגל בליגות הבכירות לפעילות, התקבלה בהסכמה על ידי ראשי הקבוצות בליגת העל. בבני סכנין קיבלו בהבנה את הדברים, אך התרעמו על ההוראה שניתנה להם להעביר את משחק הבית מול הכח עמידר רמת גן למגרש אחר במקום דוחא.

חבר הכנסת אחמד טיבי, אוהד בני סכנין ואחד הפטרונים של הקבוצה, אמר היום (שלישי) : "אני דוחה על הסף את ההחלטה הזאת. המגרש הביתי של סכנין הוא אך ורק דוחא - רק שם צריך לשחק את משחקי הקבוצה. אני לא רואה קבוצה יהודית, כמו בני יהודה למשל, מקבלת הוראה להזיז את המשחק. זו בעיניי החלטה תמוהה וצריך לשקול אותה מחדש. מה גם שהיא פוגעת בסיכויי ההישארות של סכנין בליגה.

עוד הוסיף טיבי: "אני מבין שהאווירה בארץ לא קלה כרגע, אבל לדעתי אין שום חשש. גם בגלל הנהלת סכנין וגם בגלל אוהדי הקבוצה. אין להעניש את סכנין. יש בארץ אווירה אנטי-ערבית, אך מכאן ועד להחלטה הזו המרחק הוא גדול. בעיניי, צריך להשבית את כל הליגה או לאפשר לסכנין לארח במגרשה. אין מקום לאפליה".

יושב ראש בני סכנין, חסאן אבו סאלח: "אני בעד להחזיר את משחקי ליגת העל, אבל אני נגד להוציא את המשחק מסכנין, כפי שאני שומע שהמשטרה מתכוונת לבקש. אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן שהמשחק יתקיים במגרש אחר מלבד דוחא. אם יחליטו שבדוחא אי אפשר לארח בשבת, אין לי בעיה שידחו את המשחק בשבוע, בשבועיים, אבל שלא יעבירו אותו למגרש נייטרלי. זה נוגד את רוח הספורט.

סכנין ידועה בקבלת הפנים החמה שלנו והכח יקבלו את הכבוד המגיע להם. לפני שבועיים נפגשתי עם יושב ראש הכח, והוא ציין את קבלת הפנים שלנו, ואמר שזה אחד המגרשים שהוא הכי אוהב להגיע אליהם. סכנין היא חלק ממדינת ישראל, ואם כולם משחקים בבית, גם לסכנין יש זכות לארח במגרשה הביתי".

ראש העיר סכנין, מאזן גנאים: "זו החלטה מוטעית ונעמוד על כך שהמשחק יתקיים בדוחא. אני לוקח אחריות על כל שחקן או אוהד שיגיע לסכנין ואני ערב לשלומו ולביטחונו. אבי לוזון לא יכול לשבת בתל אביב ולקבוע שבסכנין לא יתקיימו משחקים. גם התקנון של ההתאחדות לא מתיר זאת. אפעיל את כל כובד משקלי ואלחם על זכותה של בני סכנין לארח בדוחא".

הנהלת בני סכנין תשלח הערב (שלישי) מכתב החתום על ידי היועץ המשפטי שלה, עו"ד נאשד אבו ריא, בו תדרוש מההתאחדות לכדורגל לקיים את המשחק מול הכח עמידר רמת גן בשבת באצטדיון דוחא. דובר בני סכנין, מונדר חלאילה אמר: "בתקופת מלחמת המפרץ, כאשר קבוצות מחוץ לארץ לא הגיעו לשחק בארץ, אנחנו בסכנין הרגשנו רע מאוד עם זה. לא צריך לתת לאלימות לנצח. צריך לחזק את הנהלת בני סכנין ואת הקהל שלה, שהוכיחו את קבלת הפנים הטובה, הנאותה והמכובדת שלה, כלפי כל קבוצה שהגיעה לסכנין. דווקא מסכנין תבוא הבשורה לחיזוק הדו קיום, ומן הראוי שכל מקבלי ההחלטות יתמכו בהנהלת המועדון". חלאילה מבטיח: "במשחק הביתי הראשון בדוחא הקהל האורח יתקבל בקבלת פנים מיוחדת במינה, על פי מיטב המסורת של בני סכנין".

גם קפטן בני סכנין, מאיר כהן, לא אהב את הרעיון לארח מחוץ לדוחא. "מספיק סבלנו בתחילת העונה, כאשר לא היה לנו מגרש ביתי, ונאלצנו לארח בקריית אליעזר. כדורגל צריך להיות ספורטיבי, וכמו כל קבוצה, זכותנו לארח במגרש הביתי. כל אחד יודע עד כמה אצטדיון דוחא חשוב לקבוצה. לסכנין יש קהל חם ואוהד, אבל ספורטיבי, וחבל שעושים פיל מעכבר".

דוד רוזנטל ממערכת וואלה! ספורט מוסיף כי גורם בהתאחדות אמר בתגובה לדברי סכנין: "זו חוצפה ופופוליזם לשמו שהם מעלים בכלל את הנושא הזה. בתחילת השנה הם אירחו מבחירה בקרית אליעזר, ופתאום הבית כל כך חשוב להם?". גורם אחר ציין כי סכנין לא צייתה להוראות המשטרה לתיקוני הליקויים בתחילת השנה, ורק לאחר ש"ההתאחדות הלכה לפנים משורת הדין, נתנו להם לשחק במגרש חלופי במקום הפסדים טכניים".

קבוצות הליגה האחרות שמחות לחזור

חזי מגן, יו"ר בני יהודה תל אביב וחבר מזכירות ההתאחדות, התייחס אף הוא להחזרת המשחקים: "מזכירות ההתאחדות החליטה היום בעצה אחת ובתיאום עם פיקוד העורף וכוחות הבטחון שחוזרים לשחק כדורגל בשלושת הליגות הבכירות. אני מברך על ההחלטה, זו החלטה במקומה. עיקר העיקרים עדין הוא שאנחנו מאחלים לכל חיילינו שעוד נלחמים לשוב הביתה בשלום למשפחותיהם".

עוד אמר מגן: "הכדורגל הוא חלק משגרת יומנו, אנחנו מנסים לחזור לשגרה גם תחת שגרת הלחימה, אפשר לראות שגם חלק ממוסדות החינוך מנסים לשוב אט אט ובהדרגה לפעילות שגרתית וכך גם אנחנו. הלוואי ועד סוף השבוע כל השאלות והתהיות תהיינה לא רלוונטיות ותושג הפסקת אש ורגיעה".

דובר עירוני קריית שמונה, עדי פרג', מסר: "אנחנו מקבלים ומכבדים את החלטת ההתאחדות לכדורגל, וכבר עסוקים בהכנות למשחק החשוב מול בית"ר ירושלים".

במכבי נתניה, שהתנגדו לדחיית משחקי הליגה מלכתחילה, קיבלו בשמחה את הידיעה על החזרה לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully