וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לא מאמינה בבונקר

12.1.2009 / 14:40

עם שחקני הגנה שמבשלים צמדים וכובשים בצרורות, לענבל מנור אין ברירה אלא ללכת ב-11 של המחזור על הרכב סופר התקפי ולהצדיע לאיש שניצח את הזמן

הליגות הבכירות של אירופה שבו מפגרת חג המולד ועמדו בסימן חלודה של מוליכות הטבלה. בפרמיירליג, ליברפול גמגמה בסטוק, ואפשרה למנצ'סטר יונייטד הנפלאה לסגור פערים לאחר ה-0:3 על צ'לסי המתפוררת. באיטליה, אינטר נעצרה מול קליארי וגם יריבותיה לא הרשימו במיוחד. בצרפת, ליון ממשיכה לשמור על חוסר יציבות עם תיקו מאכזב מול לוריין, ובספרד ברצלונה הציגה שבוע שני ברציפות את הגרסה שלה לגמגום, עם עוד שלישייה לא מרשימה לרשת קבוצת תחתית. לאחר שבועיים של הפוגה, וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור של אירופה בהרכב סופר התקפי, וכוכב אורח שמגיע השבוע מהליגה היוונית.

שוער

פדריקו מרקטי – קליארי

ז'וזה מוריניו לא ציפה לאבד את רצף שמונת הניצחונות הרצופים דווקא במשחק בית מול קליארי. ההרכב החסר לא יכול להוות תירוץ ליכולת בינונית של הנראזורי מול האורחים מסרדיניה, שלא היו רחוקים מניצחון. אינטר לא תקפה בחמת זעם, אבל מרקטי בן ה-25 עשה את העבודה במשחק מצוין ובלם את המצבים אליהם הגיע זלאטן איברהימוביץ'. עבור מרקטי, המושאל מאלבינולפה הקטנה, מדובר בעונה ראשונה בסריה A, ועד עכשיו בהחלט מדובר בהצלחה. אחרי פתיחת עונה קשה, הרוסובלו התייצבו הפסידו רק פעם אחת בשבעת המשחקים האחרונים, בדרך לעוד עונת הישרדות טיפוסית.

הגנה

מגן ימני: מתיו שאלמה – בורדו

לא להאמין, אבל הליגה הצרפתית הופכת העונה להיות אחת הצמודות באירופה. ליון איבדה נקודות שטותיות בבית מול לוריין, ראן ומארסיי ניצחו גם הן במשחקיהן בשבת, והכל נותר מוכן למשחק המרכזי בין בורדו לסן ז'רמן. המארחים, שעדיין לא הפסידו העונה בבית, שלחו מסר הצהרתי לליגה – אנחנו כאן. 0:4 מרשים קלקל את פנטזיות האליפות של סן ז'רמן והעלה את בורדו, שרשמה ניצחון רביעי ברציפות, למקום השני מרחק נקודה מליון. שאלמה, המגן הימני הטכני שהגיע מליל, המשיך בעונה הפנטסטית שלו עם שני בישולים ליוהאן גורקף ופרננדו קבנאגי ועבודה נפלאה על הקו בשני צידי המגרש. אגב, ב-1999 חגגו בבורדו את האליפות האחרונה. אולי 2009 תהיה סימן למהפכה צרפתית נוספת?


בלם: עבדולאי פייה – סטוק סיטי

"לא חושב שדבריי הלחיצו את הקבוצה", מיהר רפא בניטז להתגונן, אולי גם להתנצל על ה-0:0 המאכזב של ליברפול בבריטניה סטדיום של סטוק סיטי. ההצגה העלובה של ליברפול העמידה באור לא טוב את ההתקפה של הספרדי על אלכס פרגוסון, שנהנה לטענתו מיתרון בלוח המשחקים ולא נענש כשתוקף שופטים. אם ליברפול לא תיקח השנה את האליפות, אולי עדיף לבניטז לבוא בטענות לסטוק, שהוציאה 0:0 שני העונה מהקבוצה שלו. לבלם הסנגלי, שהגיע בקיץ מניוקאסל, היה משחק מצוין והוא היה הסיבה העיקרית לכך שליברפול כמעט ולא סיכנה את השער. גלישה שלו לרגליים של סטיבן ג'רארד מנעה שער בטוח והעלתה את סטוק מעל הקו האדום.


בלם: נמניה וידיץ' – מנצ'סטר יונייטד

מה שעוד הופך את האמירה של בניטז לאומללה היא התצוגה המדהימה של מנצ'סטר יונייטד. משחק העונה של השדים היה במעמד צד אחד והציג שוב את צ'לסי במערומיה. יונייטד שלטה במשחק ללא עוררין ונראתה כמו הקבוצה הפנטסטית שזכתה אשתקד באליפות ובליגת האלופות. וידיץ', שכבר רשם כמה הופעות בנבחרת הזו, תופס לעצמו מקום של כבוד ברשימת הבלמים הטובים בעולם. זה לא רק השער שכבש, אלא גם העצירה המוחלטת של דרוגבה ואנלקה והמנהיגות שהפגין בהיעדרו של ריו פרדיננד. וידיץ', 27, עשה השנה קפיצת מדרגה מרשימה, והאיומים שלו לשער במצבים נייחים מהווים את הערך המוסף. ובחזרה לבניטז, זה לא שהוא העיר את הענק הרדום משנתו, אבל אמירות כאלה צריכות תזמון קצת יותר טוב.


מגן שמאלי: מיקאל סיאני – לוריין

מאמן ליון, קלוד פואל היה מודאג מאוד לפני המשחק מול לוריין. הוא חשש מאוד מהחלודה של שחקניו לאחר הפגרה, ובעקבות העובדה שמשחק הגביע שהיה מתוכנן לשבוע לשבת הקודמת, נדחה בשל מזג האוויר. פואל ידע בדיוק למה הוא מתכוון. האלופה פישלה בגדול מול הקבוצה מהמקום התשיעי בליגה. סיאני בן ה-24, אחד המגנים היציבים בליגה בשנים האחרונות, עצר את קארים בנזמה וזכה לציונים גבוהים בתקשורת הצרפתית. בקיץ, העדיף סיאני להישאר בלוריין ודחה הצעות מבולטון וניוקאסל. לקראת העונה הבאה, מעריכים בצרפת, הוא כבר ימצא את עצמו בפרמיירליג. ליון? היא מוצאת את עצמה בסיטואציה לא מוכרת, מאבק אליפות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קישור

חואקין – ולנסיה

המשחק בין ולנסיה לויאריאל היה המשובח שבמשחקי היבשת. הדרבי הפגיש שתי קבוצות שחיפשו רק התקפה, סבלו מהגנות רעועות ונפרדו ב-3:3 דרמטי. חואקין היה האיש של העטלפים במשחק. הוא בישל את הראשון לרובן בראחה, הטריד את חואן קאפדווילה באגף ויחד עם דויד סילבה היה מעורב בכל מהלך התקפי של ולנסיה. האיש שעלה 25 מיליון יורו, מתחיל העונה לשחזר את ימיו הגדולים מבטיס ולצאת מהתקופה הרעה שלו בשנתיים האחרונות, זו שהשאירה אותו מחוץ ליורו 2008. ולנסיה נאבקת העונה על חייה מבחינה כלכלית. המועדון פשוט חייב לעצמו עלייה לליגת האלופות שתאזן את הספרים, אחרת ייאלצו שם לעמוד בפני מכירת חיסול של הכוכבים. חואקין, לפחות כפי שזה נראה כרגע, יהיה אחד מהם.


ריאן גיגס – מנצסטר יונייטד

"ריאן גיגס הוא קלאסיקה אל זמנית" (באנגלית זה נשמע יותר טוב), כתב הבוקר (שני) קווין גרסייד ב"טלגרף". פרגוסון צוטט: "הוא פשוט לא יאומן. שמרתי אותו למשחק הזה. מפגשים כאלה פשוט נוצרו בשבילו". גיגס היה מעל כולם בהפגנת הכוח של היונייטד מול צ'לסי (0:3). ההופעה שלו הזכירה לאנגלים משחקים גדולים אחרים של גיגס, כמו השער שכבש בחצי גמר הגביע מול ארסנל ב-1999. בדקה ה-80, כשגיגס הוחלף, אולד טראפורד רעד. עזבו אתכם מרונאלדו, הוולשי הוא הכוכב האמיתי שיושב עמוק בלב האוהדים האדומים. רק שימשיך לשחק. כמה שיותר.


אריאן רובן – ריאל מדריד

הניצנים הופיעו כבר לפני הפגרה, אבל עכשיו כבר אפשר להגיד בפה מלא: חואנדה ראמוס מצא מנהיג לקישור של ריאל מדריד. המאמן שם את המפתחות בידיים של הקשר ההולנדי, נותן לו חופש פעולה במרכז השדה ורובן מצידו, התעורר לחיים. נכון, הוא עדיין סובל מאנוכיות מרגיזה לפעמים, אבל במשחקים האחרונים של הבלנקוס רואים רובן חדש. שונה. שמח. הוא מנווט נפלא את המשחק, מפרגן בבישולים וכובש. ההולנדי היה הטוב במגרש בניצחונה השלישי ברציפות של ריאל, 0:3 במאיורקה. אגדת הכדורגל, אלפרדו די סטפנו, אמר השבוע: "הוא יהפוך להיות שחקן המפתח של ריאל", ומיד סייג: "במידה ולא ייפצע שוב".

התקפה

אלכסנדרה פאטו – מילאן

מילאן של העונה היא קבוצה של פסטיבלים: זה התחיל ברונאלדיניו, נמשך בשבצ'נקו והסתיים בבקהאם. מרוב תשבוחות לכוכבים מזדקנים, שכחו בסן סירו לשים לב לתופעה האמיתית של השנה – פאטו. הילד בן ה-19 תפס מקום של קבע בהרכב, כבש כבר שמונה שערים ועשה את הפריצה המיוחלת. קרלו אנצ'לוטי משוכנע שהוא יכול להפוך לשחקן הטוב בעולם, ובינתיים הברזילאי מאותת שהוא בכיוון הנכון. פאטו נצץ עם צמד ב-2:2 המאכזב של מילאן ברומא, שמנע ממנה להתקרב ליריבה העירונית. מבט על פאטו מעלה תהיות באשר לאסטרטגיה של הרוסונרי. אולי במקום להנחית עוד ועוד וותיקים, היה עדיף לבנות קבוצה צעירה בדמותו של הילד.


מירקו ווצ'יניץ' – רומא

בהיעדרו של פרנצ'סקו טוטי, העיניים בחלק ההתקפי של רומא הופנו לווצ'יניץ'. החלוץ המונטנגרי, שחווה עד כה עונה מאכזבת, מיהר להצהיר כי הוא יהיה "איברהימוביץ' של רומא". הצהיר ועמד במילה. ווצ'יניץ' העלה את מאזן השערים שלו לשישה עם צמד שהשאיר גם את הג'אלורוסי מאוכזבים. רומא עדיין שקועה במקום העשירי, רחוקה מהמקום שמוביל לליגת האלופות, כשעל הסקודטו אף אחד שם לא חולם. המטרה המוצהרת באולימפיקו היא לסיים את העונה במקום הרביעי, ולכן מחפש לוצ'יאנו ספאלטי חלוץ בדחיפות. ווצ'יניץ' מצידו, מתחיל להיכנס לעניינים בזמן, אבל גם הוא יודע שיהיה קשה לסיים את העונה הזו בכל תוצאה אחרת מלבד אכזבה וכישלון.


גוראן פאנדב – לאציו

גוראן פאנדב מסמל יותר מכל את עידן הבינוניות של לאציו של אחרי הקריסה הכלכלית. הכוכבים נמכרו אחד אחרי השני, המועדון מכסה חובות ענק ומהקבוצה הפנטסטית של אריקסון והאיכותית של מנצ'יני לא נשאר זכר. פאנדב הוא אבן הפינה בפרויקט של קלאודיו לוטיטו – הבאת שחקנים צעירים שלא משתלבים בגדולות, ומתן במה לשחקנים מהדרג השני. יחד עם זאת, גם לוטיטו יודע שפאנדב הוא הקלף החזק שלו במועדון. באיירן מינכן, ליברפול וטוטנהאם כבר התעניינו, אבל הבעלים מסרב למכור. אולי מחכה ליום סגריר מבחינה פיננסית. אולי זו הסיבה שהמקדוני, מכונת שערים מוכחת, הוא אחד השחקנים הכי פחות מוערכים בסרייה A. שלושער של פאנדב סידר ללאציו ניצחון 2:3 ברג'ינה ועלייה למקום השביעי. אחרי פתיחת העונה המופלאה וההמשך הצולע, הביאנקוצ'לסטי מצאו את מקומם הטבעי – מאבק על הכרטיס לגביע אופ"א.

שווים אזכור

סטיב מנדנדה (מארסיי): המצטיין בניצחון 0:2 באוקזר.

לסאנה דיארה (ריאל מדריד) – בכורה חלומית.

מיקאל ארטטה (אברטון) – יככב בחלון ההעברות.

בושקו ינקוביץ' (גנואה) – שער ובישול במדי הפתעת העונה.

ג'וזפה רוסי (ויאריאל) – אחת הפאשלות הגדולות של פרגוסון.

גונזלו היגוואין (ריאל מדריד) – שני בישולים במשחק ענק.

פרננדו קבנאגי (בורדו) – המאזן עלה ל-12 שערי ליגה.

כוכב אורח: ראפיק דג'בור – אא"ק אתונה

המשחק בין אא"ק אתונה לפאוק סלוניקי מכונה "הדרבי של הנשר בעל שני הראשים", בשל העובדה שאותו נשר מופיע בסמלן של שתי הקבוצות. כתוצאה מכך, השתיים הפכו ליריבות היסטוריות. אא"ק רצתה מאוד לקלקל ליריבתה את המסע המוצלח והמפתיע בצמרת. שער אחד של חלוץ נבחרת אלג'יריה הכריע את ההתמודדות והרחיק את פאוק תשע נקודות מאולימפיאקוס המוליכה. השער של דג'בור הפך אותו ליקיר האוהדים הצהובים שחורים (והאדומים של אולימפיאקוס). לפחות עד הדרבי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully