וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "אם זה היה מבחן, אז עברנו אותו"

מאמן מכבי ת"א לא יצא מגדרו אחרי הניצחון על אולימפיאקוס. שארפ: "מקווה שהבאנו שמחה". ארויו: "המשחק הראה עד כמה אפשר להיות טובים"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מכבי תל אביב חזרה מהפגרה מגובשת, חדה ובעיקר שמחה והביטוי לכך נראה היטב בהיכל עם השגת הניצחון השישי באירופה 83:96 על אולימפיאקוס, שדווקא הייתה בעמדה טובה לסיים במקום הראשון בבית וכעת כבר לא כל כך תלויה בעצמה.

הצהובים הפגינו משחק קבוצתי יוצא מן הכלל, אותו הוביל קרלוס ארויו, שסיים עם 20 נקודות וכעת הם יודעים שלכל הפחות הם יסיימו במקום השלישי בבית בזכות הפסדה של ציבונה הערב (חמישי) למלאגה. במקביל, במכבי מבינים שהמשחק האחרון בשלב המוקדם מול מלאגה הוא משחק מפתח וניצחון מעל שבע הפרש עשוי לקדם אותם למקום השני, בכפוף למה שיקרה במשחקה של אולימפיאקוס מול לה מאן.

גרשון: "הניצחון היה חשוב לנו ולכל המדינה"

"הבאנו היום הרבה אנרגיה והרבה ריכוז", אמר ארויו בסיום. "התכוננו למשחק הזה הרבה זמן. הפגרה היינו טובה עבורנו, נחנו והשתפרנו. אנחנו עדיין צריכים להשתפר, אבל המשחק הזה הראה עד כמה טובים אנחנו יכולים להיות. בורכנו בהרבה שחקנים טובים וכולם כאן יכולים לתרום. יכולתם לראות את ההתקדמות שעשינו בשני צידי המגרש ונקווה שזה יימשך".

דרק שארפ אמר בסיום: "רואים שאנחנו נהנים יותר, חושבים טוב וחיובי יותר. עכשיו שחקנים כאן מאמינים זה בזה ובמערכת, וזה נראה טוב. שחקנים משחקים עם פחות לחץ על עצמם, סומכים יותר על החברים שלהם ואנחנו משחקים כקבוצה". לגבי המצב במדינה בצילו נערך המשחק אמר שארפ: "נקווה שהבאנו קצת שמחה לאנשים בישראל, הלוואי שכולנו היינו יכולים לחיות בשלום אבל כנראה שזה לא יקרה בקרוב".

פיני גרשון, שחגג ניצחון על האקסית, אמר: "אם הם קלעו 83 נקודות, עשינו כמה טעויות. היו לנו עוד כמה פאולים לתת בכמה מהרבעים ולא עשינו אותם. שמנו דגש על התקפה והצלחנו, וזו הנקודה החשובה יותר. היו לו 16 ריבאונדים בהתקפה ורק שני איבודים במחצית השניה. זה ניצחון חשוב מאוד בשבילנו, הצלחנו לשנות הגנות בלי לטעות, ניצלנו את היתרונות שהיו לנו על כמה מהשחקנים שלהם ועשינו כמה נקודות קלות. אם זה היה מבחן לקבוצה, עברנו את המבחן, אני לא יודע באיזה ציון אבל עברנו וזה חשוב.

"זה היה חשוב לאוהדים שלנו ולכל המדינה בגלל המצב כעת וזה סיפור שונה כשהקהל שר את ההמנון במשחק רגיל והיום. אני שמח בשביל כולם ולא רק בשביל הקבוצה, בשביל כל מי שראה את המשחק, ואני מאמין ששיחקנו אטרקטיבי וכולם מסביבנו שמחים. ננסה לנצח בהפרש הנחוץ במלאגה, ונקווה שהם ישחקו נגדנו כמו שהם שיחקו היום נגד ציבונה, ראיתי את המשחק הזה עד 20:50 היום והם לא שיחקו טוב למרות שהם ניצחו, אבל אין משחקים קלים ברמה הזאת.

"אני מקווה מאוד שתהיה המשכיות כי אלה ניצנים אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים להמשיך לשחק ככה, ואז נוכל להגיד שהצלחנו לשנות ועשינו משהו. אין ספק שלקלוע נגד אולימפיאקוס את מה שעשינו היום, ושיחקנו טוב רוב המשחק, זה טוב. עשינו גם הגנה לא רעה בנוסף להתקפה הטובה.

"אם לא הייתי חושב שהסגל הזה טוב לא הייתי בא לפה. אם השחקנים רוצים להיות שייכים לרמה הזאת, הם צריכים להמשיך לשחק ככה ולתת את מה שהם יכולים. אם זה שינוי כיוון? נדע בשבועות הקרובים. בטופ 16 אין קבוצות כמו אבלינו ולה מאן ונצטרך לשחק ברמה הזאת כל הזמן בלי נפילות".

לגבי דיאור פישר שהיה מצוין במחצית השניה אמר גרשון: "פישר הוא שחקן, יש לו נתונים, אבל אולי זה לא טוב שהוא יידע שהוא שחקן. בינתיים הוא לא כל כך יודע את זה והוא עושה את העבודה וזה מתאים לי".

לגבי האפשרות לחיזוק שיגיע לקו האחורי אמר גרשון: "אנחנו צריכים מישהו שאם קורה חס וחלילה משהו לארויו, נוכל להמשיך את הדרך, אבל לא נביא סתם שחקן, אלא שיחליף אותו ויוכל לשחק יחד איתו. אני לא בטוח שהיום יש שחקן ברמה גבוהה כזו. אולי יבוא שחקן, אבל אין שחקנים. כל שחקן שאנחנו מדברים עליו מיד דופק 30 נקודות ושמונה אסיסטים ומעלים לו את המשכורת ומתחילים לשלם לו בזמן, אז לפחות שישלחו לנו אחוזים".

הלפרין: "מקווה לפגוש את מכבי בגמר"

ליאור אליהו, שסיים עוד משחק משובח עם 18 נקודות, אמר: "נתנו תצוגה בעיקר במחצית השניה, כולם שיחקו טוב בלי יוצא מן הכלל. זה ניצחון חשוב ומשמעותי בשבילנו להמשך. אי אפשר למדוד שינוי במשחק אחד, אנחנו נמדדים לאורך זמן ובמבחן התוצאה. עשינו עבודה טובה בפגרה, ואנחנו מתכוננים הלאה".

עומרי כספי אמר: "דיברנו עם פישר במחצית ורצינו שהוא יותר יחייך, וראינו את זה חצי השני שהוא היה מדהים. אנחנו מרגישים יותר טוב ביחד, יש הרבה כישרון בקבוצה, ברגע שכולם נוגעים בכדור אנחנו משחקים טוב ואני שמח שרואים את זה. ידענו כבר לפני המשחק שיש פה קבוצה שיכולה לנצח ביד אליהו כל קבוצה". גם כספי התייחס למצב ואמר: "אני מיבנה שנמצאת בטווח הטילים, וכל החברים שלי בעזה ואני אוהב אותם ותומך בהם, ומחר בבוקר אנחנו נוסעים כמה חבר'ה מהקבוצה לחזק את החיילים".

פנאיוטיס ינאקיס, מאמן אולימפיאקוס, שבא בטענות במהלך המשחק על השיפוט, הודה בסיום שקבוצתו הייתה חלשה יותר ואמר: "ברור שלא שיחקנו טוב ומכבי שיחקה טוב ועשתה בדיוק את מה שהיא רצתה. שיחקנו רע מאוד ואנחנו צריכים לחזור ולבדוק מה לא עשינו כמו שצריך. מלבד תשבוחות למשחק של מכבי, אין לי מה להוסיף".

יותם הלפרין, שראה את הקהל שורק לו בוז, התאכזב מאוד מהתנהגותו ואמר: "כמובן שכשהקהל שורק לך בוז זה לא משהו כיף. בזמנים כאלה, עם כל מה שקורה במדינה, הייתי מצפה שהקהל יתמקד בדברים אחרים. ניסיתי להתרכז במשחק. אני אוהב את המדינה ואוהב את המועדון מאוד. אני מאחל למכבי בהצלחה העונה ומקווה לפגוש אותה בגמר. כמובן שאני לא מרגיש טוב עם ההפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully