וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך הכסף

5.1.2009 / 15:45

הפגרה באירופה עדיין בעיצומה, אבל זאת הזדמנות טובה לבחור את 11 הפלופים בחצי השנה האחרונה בכדורגל האירופי. הישג: ההרכב כולל נציג מכובד מישראל

חודש ינואר הגיע ואיתו נפתח חלון ההעברות. רגע לפני שכל הליגות הבכירות חוזרות מהפגרה, הקבוצות עסוקות בחיזוק השורות ומקצה שיפורים לטעויות הקיץ, וכלי התקשורת ברחבי היבשת מתמלאים בספקולציות. במיוחד לקראת פתיחת החלון, וואלה! ספורט מגישה לכם נבחרת מיוחדת. נבחרת שמורכבת כולה משחקנים שזוכים לתואר המפוקפק של ההעברות הגרועות של הקיץ. בנבחרת הזו תמצאו שחקנים מהליגות בספרד, גרמניה, אנגליה, איטליה וצרפת. על חלקם שולמו סכומי עתק לא מוצדקים, חלקם היו מעורבים בהעברות מתוקשרות בקיץ האחרון וכולם לא סיפקו את הסחורה. למרות שרוב השחקנים בנבחרת הם נפלאים ברמה האינדיבידואלית, כולם יכולים להיות מוכתרים כבר עכשיו ככישלון חרוץ בקבוצותיהם החדשות. בעגת הכדורגל שחקנים כאלה מכונים במילה אחת – פלופים.

שוער:

הורליו גומש – טוטנהאם

לחואנדה ראמוס היו בקיץ הרבה שיגעונות, שהובילו אותו להשתוללות רכש בסך כ-70 מיליון ליש"ט. אחד מהם היה בעמדת השוער. המנג'ר הספרדי החליט שנמאס לו מפול רובינסון, שוער נבחרת אנגליה, שלח אותו לבלקבורן ורכש ב-8 מיליון ליש"ט את הברזילאי מאיינדהובן. חצי העונה של גומש באי הבריטי היא אסון. התקשורת האנגלית מכנה אותו "נוטה לטעות" וגם "ידיים לא זהירות". הוא סופג שערים שטותיים שהביאו את הספרס לפטר את מאמן השוערים, אך ללא הועיל. המנג'ר החדש, הארי רדנאפ, הודה לאחר עוד מופע אימים בהפסד 2:1 לפולהאם שיש לו בעיה בעמדת השוער. על פי הדיווחים האחרונים, באיינדהובן ישמחו לקבל את גומש בחזרה. בהנחה משמעותית כמובן. רדנאפ כבר בונה על שיי גיבן מניוקאסל.

הגנה:

מגן ימני: כריסטיאן זקארדו – וולפסבורג

וולפסבורג של פליקס מגאת הייתה המבזבזת הגדולה של הקיץ בבונדסליגה. אחת ההעברות המדוברות הייתה של המגן הימני האיטלקי, שנרכש תמורת 7 מיליון יורו מפאלרמו. לא ברור מה גרם לזקארדו להעדיף את הזאבים על פני שלל הצעות מאיטליה וביניהן אינטר ופיורנטינה, מה שבטוח שהתקופה שלו בוולקסוואגן ארנה לא סוגה בשושנים. המגן מקפיד להיפצע אחת לכמה שבועות, ומתקשה לתפוס מקום של קבע בהרכב. וולפסבורג, למרות הציפיות העצומות, מדשדשת לה במרכז הטבלה ולא יכולה להתפאר בהגנת ברזל. לאחרונה החלה יובנטוס לגשש בכיוונו של זקארדו, שהגיב: "אם תהיה פנייה, אקח את הרכבת הראשונה לטורינו ואברח מכאן".

בלם: ג'וני הייטינחה – אתלטיקו מדריד

בתחילת ביולי 2008, הודיעה הנהלת אתלטיקו מדריד על רכישתם של שני בלמים: ג'וני הייטינחה ההולנדי ותומאס אויפאלושי הצ'כי. בקבוצה שמחזיקה כמה משחקני ההתקפה הטובים בעולם ובאופן מסורתי סובלת מהגנה מחוררת, החתמתם של השניים בישרה רבות. חצי שנה מאוחר יותר אפשר להתחרט. שלא יהיו ספקות, שניהם מגלים העונה יכולת מביכה, אבל הבחירה בהייטינחה נעשתה מסיבה כלכלית, עליו שילם חבייר אגירה 10 מיליון יורו ואילו אויפאלושי הגיע בהעברה חופשית. אתלטיקו ספגה כבר 26 שערים העונה, וההגנה שלה נראית מגוחכת לא פחות מזו של חיחון, נומאנסיה או מאיורקה.

בלם: טל בן חיים – מנצ'סטר סיטי

לפני מספר שבועות, יצאה הסיטי למשחק חוץ חסר חשיבות מבחינתה מול רסינג סנטאנדר בגביע אופ"א. הספרדים היו חייבים ניצחון רב שערים ולחצו על הדוושה. במהלך המשחק, כך פורסם ב"דיילי מירור", פנה הישראלי למיקה ריצ'רדס וביקש ממנו להחליף בעמדות מאחר והוא לא מסתדר עם החלוץ ג'ונתן. 5 מיליון ליש"ט שילם לצ'לסי מארק יוז, פרה עידן אבו דאבי יונייטד, עבור הבלם שהופיע רק 13 פעמים בסגל הבלוז אשתקד. חצי שנה לקח לו להתייאש. השם הטוב של בן חיים מהתקופה בבולטון יסדר לו, ככל הנראה, קבוצת תחתית בפרמיירליג. סם אלרדייס רוצה אותו בבלקבורן. גם ריקי סבארגיה, מנג'ר סנדרלנד, שעבד עם הישראלי בריבוק סטדיום. היכולת של בן חיים בחצי השנה האחרונה לא מספיקה, לצערנו, ליותר מזה.

מגן שמאלי: ג'ון ארנה ריסה – רומא

באיטליה עדיין מנסים להבין מה הביא את המנהל הספורטיבי של רומא, דניאלה פרדה, להנחית באולימפיקו את ג'ון ארנה ריסה. 4 מיליון ליש"ט שולמו לליברפול תמורת המגן הנורבגי, שימיו הגדולים כבר מאחוריו. בניטז שמח להיפטר מהשחקן, שמצידו רצה לשנות אווירה (וליהנות מ-2.8 מיליון יורו לעונה). ההתחלה הייתה זוועתית. רומא לא הפסיקה להפסיד, ריסה נראה נורא והג'אלורוסי הידרדרו לתחתית וגמרו את העונה בליגה מוקדם מהצפוי. לאחרונה, נבחר הנורבגי לנבחרת השחקנים הגרועים בסריה A. גם הצעה מניוקאסל לא שכנעה אותו לחזור לאנגליה. אולי יש לזה קשר לאותם 2.8 מיליון יורו בעונה?

קישור:

ריקרדו קווארסמה – אינטר

כשעלה הרעיון לכתבה הזו, השם הראשון שהבטיח את מקומו בנבחרת היה הקשר הפורטוגלי. קווארסמה מסומן כבר בשלב זה של העונה כפלופ הגדול ביותר של הקיץ באירופה. 20 מיליון יורו הוציאה עליו אינטר לאחר שז'וזה מוריניו התעקש על מי ששיחק תחתיו בפורטו. קווארסמה היה בקיץ ההעברה החמישית היקרה ביבשת, מה שהופך את הכישלון שלו לעצוב עוד יותר. התקשורת האיטלקית כבר העניקה לו את פרס "פח הזהב" ההולך לשחקן הגרוע של השנה. זלאטן איברהימוביץ' כינה אותו "לא ממושמע טקטית" ואפילו למוריניו עצמו נמאס מהטאלנט והוא שלח אותו לאחרונה לקצה הספסל במקרה הטוב וליציע במקרה השכיח.

סרחיו אלמירון – פיורנטינה

פיורנטינה דווקא התנהלה יפה במהלך הקיץ, עם החתמות מוצלחות כמו אלברטו ג'ילארדינו ופליפה מלו, כך שממש לא ברור מה עבר בראשם של מנהלי הויולה כשהחתימו את אחד הפלופים הגדולים בסריה A. הקשר הארגנטינאי ידע באמפולי הקטנה שנתיים נהדרות שסידרו לו העברה בסך 9 מיליון יורו ליובנטוס. הביאנקונרי הבינו מהר את גודל הטעות ושלחו אותו בעונה שעברה לחצי עונת השאלה לא מוצלחת במונאקו. גם בקיץ, הצליחו בטורינו להיפטר מאלמירון, שממשיך להציג יכולת מבישה גם בפירנצה. ביובנטוס פנו לאחרונה לפיורנטינה בהצעה לרכוש את אלמירון בן ה-28 לצמיתות. התשובה הלא מפתיעה שהתקבלה הייתה שלילית.

טיאגו נבס – המבורג

בקיץ, טיאגו נבס נחשב לסחורה חמה. הוא כבש שלושער בגמר הליברטדורס וזכה בתואר שחקן העונה בברזיל. הופעה מצוינת בבייג'ינג רק חיזקה את ההתעניינות. דובר על מילאן, מנצ'סטר סיטי ואתלטיקו מדריד. הברזילאי בחר בהמבורג, שמיהרה להצהיר כי נמצא מחליף לרפאל ואן דר וארט (שבעצמו היה קרוב להיכנס לנבחרת). 6.5 מיליון יורו שילמה המבורג לפלומיננזה עבור הקשר ההתקפי, שמסתמן כאחת הבדיחות של הבונדסליגה. הוא שיחק רק שישה משחקים בהם הציג יכולת עלובה, שהביאה אותו להיבחר ל-11 הגרועים של הסיבוב בתקשורת הגרמנית. על פי הדיווחים, נבס צפוי לעלות בקרוב על המטוס הראשון בחזרה לברזיל.

ג'ובאני דוס סנטוס – טוטנהאם

חידה: איך זורקים קריירה מבטיחה לפח בהחלטה אחת שגויה? עוברים מברצלונה לטוטנהאם כמובן. ג'ובאני דוס סנטוס, עד לא מזמן אחד הכישרונות הגדולים מבית היוצר של ברצלונה, והיום has been בגיל 19, לקח את ההחלטה הגרועה ביותר שהיה יכול לקבל. דווקא בעונה בה לקח פפ גווארדיולה את המושכות על הקבוצה הבוגרת בקאמפ נואו, דוס סנטוס החליט לחפש את מזלו באנגליה. כבר במשחקיו הראשונים, ניכר על המקסיקני הצנום שסגנונו פשוט לא מתאים לפרמיירליג הפיזית. ככל שעבר הזמן וההפסדים החלו להצטבר, דוס סנטוס הפך לשחקן לא רלוונטי בסגל של הספרס. הצהובונים דווקא תפסו תמונה שלו כשהוא שיכור כלוט ונתמך בידי חבריו לקבוצה. בטוטנהאם הבינו מהר את הטעות ומחפשים בדחיפות קונה לאחד הפלופים הגדולים של השנה, שיצטרך לעבוד קשה על מנת להקים לתחייה את שמו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התקפה:

איבן קלאסניץ' – נאנט

הרבה גבות הורמו כשאיבן קלאסניץ', החלוץ הקרואטי שהתאושש משתי השתלות כליה וחזר למגרשים, החליט לחתום דווקא בשורות העולה החדשה לליגה הצרפתית. קלאסניץ' קרע רשתות בורדר ברמן, והמעבר שלו לנאנט הקטנה תפס כותרות והלהיב את אוהדי ואנשי הכנריות. אלא שהתפוקה של הקרואטי בתום סיבוב אחד בצרפת עומדת על שני שערים בלבד, וההתלהבות התחלפה באכזבה רבתי, שגם הורידה את החלוץ לספסל. "השחקנים והמאמן בנאנט פשוט לא טובים מספיק", אמר לאחרונה קלאסניץ' בראיון בגרמניה, מדינה אליה הוא כנראה רוצה לחזור.

אנדריי שבצ'נקו – מילאן

פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים, ובמקרה של אנדריי שבצ'נקו גם זורקים את הזבל שלהם אחד על השני. בדצמבר 2007 נבחר האוקראיני לפלופ הגדול ביותר בהיסטוריה של הכדורגל במשאל אוהדים. מי שהחזיק עד לאחרונה בתואר ההעברה היקרה ביותר באנגליה (30 מיליון ליש"ט) חווה שתי עונות זוועתיות בצ'לסי. שבה התחנן לחזור למילאן, ובהנהלה קיבלו את הבן האובד בזרועות פתוחות במסגרת תהליך "הצערת" הסגל שעברו הרוסונרי בקיץ. חצי העונה במילאן שמה את החותמת הסופית לכך ששבצ'נקו, אחד החלוצים הגדולים בכדורגל האירופי, פשוט גמר את הסוס. הוא פתח רק פעמיים בהרכב, לא כבש שער ליגה, ונראה פשוט כצל של החלוץ האימתני טרם המעבר ללונדון.

שווים אזכור:

גרגורי קופה (אתלטיקו מדריד) – מה היה לך רע בליון?

אנדראה דוסנה (ליברפול) – רגל וחצי מחוץ לאנפילד.

אורלנדו אנגלאר (שאלקה 04) – ההפתעה הנעימה של היורו, אכזבה ענקית בבונדסליגה.

רפאל ואן דר וארט (ריאל מדריד) – חואנדה ראמוס מחפש לו טרייד בדחיפות.

רובי קין (ליברפול) – הכי אוברייטד בפרמיירליג.

ז'ו (מנצ'סטר סיטי) – איך לזרוק לפח 18 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully