וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכל התהילה מחכה לכם

עידן מסר

7.1.2009 / 15:41

בחלק השלישי והאחרון של סיכום העונה, עידן מסר מתמקד במחזור 2009 שמתכונן לבחירותיו ובאלה שעוד ייכנסו להיכל בעתיד

בניגוד למחזור 2008 שהיה דליל בפורשים "טריים" איכותיים, מחזור 2009, שמועמדי שלב הגמר שלו יפורסמו בשבועות הקרובים, שופע כוכבים שפרשו רק ב-2003: בין 25 מועמדי חצי הגמר נמצאים מלך הסאקס של כל הזמנים, ברוס סמית'; מלך הט"ד בהחזרה של כל הזמנים והחוטף מס' 3, רוד וודסון; הטייט אנד הראשון שחצה את קו עשרת אלפים היארדים, שאנון שארפ; ומחסל הק"ב האימתני ג'ון רנדל. עוד שבעה (!) שחקנים שפרשו ב-03' היו בין המועמדים הראשוניים.

בשנה שעברה החלו בוחרי ההיכל לתקן במעט את העוול המצטבר שנגרם לתופסים ולציידי הק"ב, כשהכניסו להיכל את ארט מונק, אנדרה טיפט ופרד דין. היה קל יחסית לעשות זאת במחזור דל קלוריות שכזה. העונה תהיה מלאכתם קשה יותר, כאשר בין מועמדי חצי הגמר נמצאים גם "ממתינים" בפרופיל גבוה כגון קריס קרטר, קווין גרין, ריצ'רד דנט, רוג'ר קרייג, טרל "בוס הוג" דייוויס, צ'רלס היילי, אנדרה ריד, ג'ון רנדל ודרק תומאס. אם ירצו להמשיך לפצות את התופסים והציידים – הרי ברשימה הזו יש מועמדים טבעיים לכך. עם כל הצער על כך שרק ששה לכל היותר יוכלו להיכנס השנה, אני מעדיף את המצב הזה על הבדיחה ששמה "היכל התהילה של הכדורסל". הקושי הרב בהגעה להיכל הופך את הבחירה לבעלת משמעות עבור השחקנים עצמם, מעבר למשמעותה עבור האוהדים.

המובילים בדירוג

דירוג 20 המוסרים המצטיינים לא השתנה מבחינת הרכבו במהלך העונה, אך שניים מהמדורגים, פייטון מאנינג וקרי קולינס, התקדמו באופן משמעותי. מאנינג, שעליו כבר כתבתי, עקף את דן פאוטס (15 עונות) ודרו בלדסו (14). בעונה הבאה הוא צפוי לעקוף את ויני טסטוורדי (21), פרן טרקנטון (18), ו-וורן מון (17). קולינס, שהמשיך את הקאמבק שלו מהעונה שעברה, עקף את ג'ים אברט (12) וג'ים קלי (11 עונות) ועלה למקום ה-14. בעונה הבאה, אם ימשיך ביכולתו המוכרת, הוא יעקוף את בומר אסיאסון (14) ודייב קרייג (19). מאנינג גם אמור לעקוף את טרקנטון בדירוג הט"ד, ולעלות למקום השלישי, אחרי מרינו ופארב – וכל זאת בתחילת עונתו ה-12 בלבד. כרגע אין שום שחקן פעיל שצפוי להכנס לדירוג בעונה הבאה. מקנאב יעשה זאת אם ימסור ליותר מ-4,000 יארד – וכידוע טרם הצליח להגיע למספר הזה. פציעה של דרו בריס עלולה להכניס להרכב את מחליפו הוותיק, מרק ברונל, שנמצא קרוב בהרבה לטופ-20.

דירוג התופסים המשיך לרחוש חיים כאשר החברים החדשים בו מיהרו לטפס במעלה הטבלה. טוני גונזאלס נתן עונה גדולה, קפץ למקום התשיעי, התקרב ל-11 אלף יארד, עבר את קו 900 התפיסות וגם הוסיף 10 ט"ד לסך כולל של 76. הוא מחזיק כעת בכל שיאי התפיסה המצטברים וברוב השיאים העונתיים בין הטייט אנדס, לאחר שעקף את שאנון שארפ. טורי הולט, צעיר המדורגים, הגיע למקום ה-11 ונמצא על סף עשרת הגדולים. הוא גם הגיע העונה ל-12 אלף יארד, ונמצא במקום ה-14 – ויש לזכור שעשה זאת בעונה איומה של הראמס והק"ב מרק בולג'ר. ואילו רנדי מוס נרגע מעט אחרי עונת השיא שלו, אך עדיין התקדם למקום ה-15. מוס נכנס העונה לטופ-10 בדירוג היארדים לאחר שחצה את קו 13 אלף היארד ועקף את סטיב לרג'נט האגדי ואת אנדרה ריד. מוס עדיין צעיר יחסית, ושובו של טום בריידי לעמדת הק"ב ייתן לו סיכוי מצויין להתברג לצמרת הדירוגים. בתחום הט"ד מוס כבר מדורג שלישי, לאחר שעקף העונה את קריס קרטר.

גם התופסים הוותיקים יותר המשיכו להתקדם: טרל אואנס הגיע ל-900 תפיסות ו-14 אלף יארד, עקף את ארט מונק וניצב כעת במקום השישי בתפיסות. בדירוג היארדים הוא כבר חמישי, ובדירוג הט"ד הגיע למקום השני. מרווין הריסון, בעונה חלשה נוספת עקב פציעות, שמר על המקום הרביעי בדירוג היארדים והגיע למקום השני בתפיסות לאחר שעקף את טים בראון וקריס קרטר. הריסון נותר חמישי בדירוג הט"ד. ואייזק ברוס הזקן נתן עונה טובה עד להפתיע בניינרס, הפך למס' 2 בדירוג הירדים, רשם תפיסה אלף בקריירה – ונמצא במרחק נגיעה מ-15 אלף ירד, מקום אליו הגיע רק ג'רי רייס. האם ימשיך עונה נוספת רק כדי לחצות את הקו הזה? נגלה בפגרה. בעונה הבאה צפויים שלושה תופסים ותיקים – מוחסין מוחמד, היינס וורד ודרק מייסון – להכנס לטופ-20 ולהדיח משם את קישון ג'ונסון, שאנון שארפ והנרי אלרד.

ואם עסקנו בתופסים – הגיע הזמן לבחון את מעללי מחזור 96' העונה. ובכן, בסיום העונה הסדירה עלו לא פחות משלושה נציגים של המחזור לפלייאוף: הריסון, מוחמד וטומר. לכל השלושה סיכוי סביר עד טוב להגיע לסופרבול, וזאת לאחר שהמחזור כבר עקף את הק"ב ממחזור 83' בעונה שעברה, כאשר טומר זכה בסופרבול – התופס השלישי מהמחזור (אחרי ג'ונסון והריסון) שעושה זאת. סופרבול של הקולטס נגד הג'איינטס או קרוליינה יעלה את מספר ההופעות של תופסי מחזור 96' במשחק הגדול ל-11.5, ואת מספר הזכיות – ל-4.5. המחזור מחזיק כעת (ויחזיק גם בעונה הבאה) ב-3 תופסים בטופ-20, וארבעה מחבריו השיגו כבר עשרת אלפים יארד בקריירה. שניים מבני המחזור השיגו לפחות 120 ט"ד.

שנת הרצים? שינת הרצים

כעת הגענו לדירוג הרצים, שידע עונה מאכזבת למדי. פציעתו של פרד טיילור קטעה את הקריירה שלו, אך לא לפני שעקף את קורי דילון ואת או ג'יי "33 בפנים" סימפסון. עוד לפניו עשה זאת טומלינסון, שאמנם עבר עונה חלשה במושגיו – אך הפך למס' 2 בדירוג הט"ד, לאחר שעקף את מרקוס אלן. טומלינסון נמצא בעמדה נוחה לעקוף בעונה הבאה שישה רצים אגדיים: ת'רמן תומאס, פרנקו האריס, אלן, מרשל פולק, ג'ים בראון וטוני דורסט. בתחילת העונה היה אדג'רין ג'יימס בעמדה דומה, אך העונה הגרועה בקריירה שלו הגבילה אותו לעקיפה של שני הראשונים בלבד (וגם אותם רק במחזור הסיום), והשאירה אותו בינתיים מחוץ לטופ-10. השחקן הפעיל הרביעי בדירוג, ווריק דאן, הצטרף העונה לאחר שהדיח את טיקי בארבר הברברן, והמשיך לעקוף גם את ריקי ווטרס. דאן שיחק היטב בהתחשב בגילו, והמצב הנזיל בעמדת הרץ בטמפה ישאיר אותו כנראה בקבוצה לעוד עונה אחת, ה-13 שלו. דאן הוא הנציג האחרון שנשאר ממחזור 97' המצטיין, ועשוי להפוך לנציג השני של המחזור שמגיע ל-11 אלף יארד (אחרי דילון). בעונה הבאה צפוי להצטרף לדירוג ג'מאל לואיס, בעונתו העשירית. הוא חצה השנה את קו ה-10 אלפים יארד.

ובדירוג הבועטים? בשנה שעברה טעיתי בגדול, כשכתבתי שמט סטובר צפוי לברוח לג'ון קרני הזקן, שנראה כמי שגמר את הקריירה. קרני שמע, "התרגז" ונתן את עונתו הגדולה ביותר. הוא הצטיין בשורות הג'איינטס, הקבוצה מס' 1 ב-NFC, קבע שיא נקודות עונתי אישי, הפך למלך הנקודות של ה-NFC ונבחר לפרובול בגיל 44 (השחקן המבוגר ביותר בהיסטוריה שייסע להוואי!). האם קרני ישחזר את הישגו מעונת הפרובול הקודמת שלו (94'), ויחזור לסופרבול? נדע בעוד כשבועיים. יש לציין כי בכל בעיטה של קרני לשער החזיק עבורו את הכדור הפאנטר ג'ף פיגלס – גם הוא בעונתו ה-21 בליגה. הצמד הזה, שגילו הכולל 86 ובעל ותק משותף של 42 עונות, נבחר יחד לפרובול – יש לקוות שלא יסבלו מבעיות פרוסטטה בטיסה הארוכה.

סטובר נתן עונה סולידית וזכה בעוד הופעה בפלייאוף, אך לא היה לו סיכוי להדביק את קרני הלוהט. יש לזכור כי סטובר צעיר מקרני בארבע שנים, כך שלאורך זמן היתרון הוא שלו. עם זאת קשה להאמין שקרני לא יחזור לעונה 22, ולכן ייאלץ סטובר להמשיך ולדלוק אחריו עוד עונה אחת לפחות. ה"צעיר" ג'ייסון אילאם, שעליו כבר כתבתי, שמר על מרחק בטוח משני הזקנים שלפניו, וחצה איתם את קו 1,900 הנקודות. גם אילאם, כמובן, יהיה בפלייאוף. על ג'ייסון הנסון כבר כתבתי בהרחבה, ולכן אציין כי שני הבועטים הפעילים הנותרים בדירוג – ג'ון קייסי ואדם וינטיירי – התקדמו היטב העונה. וינאטיירי עקף את ג'ף ווילקינס, מט באר, ג'ים טרנר, פט לייהי וסטיב קריסטי בדרך למקום ה-15. קייסי עקף את אל דל גרקו, אדי מרי ולו "הבוהן" גרוזה בדרך למקום ה-11. גם שניהם הגיעו לפלייאוף, ויילחמו על חזרה לסופרבול.
בעונה הבאה צפוי ריאן לונגוול להכנס לדירוג ולהדיח ממנו את ג'ף ווילקינס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מבט לעתיד

בעונת 2009 לא צפויים לנו שיאים מצטברים בקטגוריות העיקריות, ושיאים נקודתיים הם כמובן בלתי ניתנים לצפיה (מי חזה את הריצה המדהימה של בריס לכיוון מרינו?). הייתי מסתכן ואומר שיש שחקן אחד העשוי בהחלט להשיג שיא ליגה נקודתי – וזהו כמובן אדריאן "דיקרסון" פיטרסון, שימשיך ליהנות מהמשטח האידאלי של המטרודום, אולי בעונה האחרונה לפני שהווייקינגס עוברים לאצטדיון TCF ההולך ונבנה בסיינט פול.

בתחום השיאים הקבוצתיים צפויות דווקא התפתחויות רבות. טום בריידי, אם יחזור, ייצא מקו הזינוק עם אש בעיניים ויסתער על שיא המסירה של דרו בלדסו. מרק בולג'ר ינסה להתקמבק על חשבון שיאו של ג'ים אברט. גם מט האסלבק ירצה להשכיח את העונה האחרונה ע"י שבירת שיאו של דייב קרייג. אם כל השלושה יצליחו במשימתם, יהיה לנו מצב נדיר עם שישה שחקנים פעילים שהם שיאני המסירה של קבוצותיהם (יחד עם פייטון מאנינג, מקנאב ודלהום).

עוד עונה טובה של קלינטון פורטיס תביא אותו לשיא הריצה הקבוצתי של ריגינס הפטיש, שפרש בעונת 85'. אם יצליח ווריק דאן הקשיש להתקרב לאלף יארד בעונה הבאה, ישבור את שיאו של ג'יימס וויילדר משנות השמונים. בריאן "איז סוויט יו" ווסטברוק צפוי לשבור את שיאו של ווילברט מונטגומרי שפרש ב-84'. לארי ג'ונסון ישבור כמעט בוודאות את שיאו של פריסט הולמס במדי הצ'יפס. גם דיאנג'לו וויליאמס לא ייתקל בקשיים רבים בדרך לשבירת שיאו (העלוב כשלעצמו) של דשון פוסטר. בסך הכל קיימת אפשרות סבירה לשבירת 5-4 שיאי ריצה קבוצתיים בעונה אחת, שיצטרפו לשני השיאנים הפעילים, טומלינסון ומקליסטר.
שיא תפיסה אחד שצפוי ליפול הוא משמעותי ביותר: דונלד דרייבר, דווקא הוא מכולם, אמור להשיג את סטרלינג שארפ ולהפוך למלך התפיסות של גרין ביי (88 עונות, להזכירכם). ספק אם מישהו האמין שדרייבר האלמוני למחצה יעמוד ביום מן הימים בעמדה שבה החזיקו דון הטסון האגדי, ג'יימס לופטון ושרפ. שיא תפיסה נוסף שנמצא בסכנה הוא של אייזק ברוס במדי הראמס, כששותפו לשעבר טורי הולט יכול בהחלט לעקוף אותו. שום שיא נקודות קבוצתי לא נמצא בסכנה בעונה הבאה.

זהו זה, ניקינו שולחן לעונה הסדירה. שיהיה לכולם פלייאוף מהנה, מותח ומטורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully