וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסטלגיה, מודל 2009

עו"ד אורי שלף

2.1.2009 / 12:43

למשחק העונה של אוסישקין מול נען יש טעם מתוק של פעם, טעם של זיכרונות ילדות, טעם שרק הקבוצה של אורי שלף זוכה לחוות אותו

2009 שלי נפתחה עם מסיבת הזדהות לתושבי הדרום, החיים בימים אלו בצל האזעקות והקריאות לשוב ולהכנס אל המקלטים והמרחבים המוגנים. "מסיבת הזדהות במרתף המחתרתי", נכתב בהזמנת הס.מ.ס המעורפלת שהעירה אותי משנתי ואני, שבימים כתיקונם מעדיף להישאר בבית בלילות בהם עם ישראל יוצא אל הרחובות, לא יכולתי שלא להתפתות ולבדוק את המרתף המיועד. וכך מצאתי את עצמי מקבל את 2009 במקלט מבוטן אי שם בדרום תל אביב, ללא סוני פלייסטיישן או פתחי איוורור, אבל עם הרבה עשן ואדי אלכוהול.

מיד הבנתי למה התכוון המשורר באומרו "מחתרתי" - בקלות יכול היה המרתף המאיים לשמש את חוקרי "השטאזי" (המשטרה החשאית המזרח גרמנית) בתקופת המלחמה הקרה. "עזוב אותך משטויות אורי, איך האירוע?" פנה אליי המפיק ומעצב האווירה של המסיבה בעיניים מזוגגות ומבולבלות משהייה ממושכת מדי במרתף ההזדהות. "תשמע", עניתי בטון מקטר ואופייני, "אין אוויר וקשה לנשום, המקלט מטונף, מלא טחב ומסריח מזיעה ואלכוהול, המוזיקה דופקת בראש והצפיפות מחרידה. בקיצור, סיוט. אבל מה, איזו אווירה, חבל על הזמן! היה שווה לבוא".

"עזוב אותך משטויות, איך האירוע?", המשיך המפיק בשלו כאילו לא רק עכשיו עניתי. "עזוב אותך אתה משטויות", החלטתי לשנות נושא, "אתה בא יום שלישי לנען?". שאלתי ועוד טרם הספיקותי להשלים את המשפט, הוא ענה נחרצות: "ברור! כולם באים, הקהל בטירוף, אני מביא גם את שייקה, דודה שלו גם באה, היא חברת קיבוץ, היא אמרה שכל הקיבוץ מגיע, היא קראה על זה בערוץ הקיבוץ, הם גם בטירוף הקיבוצניקים האלה, תהיה אווירה אש! ברור שאני מגיע!".

כבר תקופה ארוכה שאוהדיה של הפועל אוסישקין מפנטזים על המשחק בקיבוץ נען נגד הפועל המקומית, משחק חוץ בקיבוץ עם קהל ביתי וחם הוא תמיד יעד מועדף. נציגת התנועה הקיבוצית המאוחדת בליגה א' מחוז מרכז פתחה את הליגה בסערה עם רצף של 8 ניצחונות רצופים, ממוקמת בטבלה שנייה רק להפועל אוסישקין ועדיין לא הפסידה השנה במבצרה הביתי. עד אמצע שנות ה-70 הייתה נען שם דבר בכדורסל הישראלי והקבוצה המאוחדת של הפועל גבעת ברנר/נען הייתה מקבוצות הדגל של הכדורסל בהתיישבות העובדת לצד קבוצות כגון גבת/יגור ומשמר העמק. בחורף 1972 רשמה הקבוצה המאוחדת של נען וגבעת ברנר את אחד מהישגיה הבולטים לאחר שגברה על מכבי תל אביב, אחד מכוכבי הניצחון באותו המשחק היה בן הקיבוץ עודד גינדי, שמאמן כיום את הקבוצה.

2009 של הפועל אוסישקין תיפתח ביום שלישי במשחק העונה עד כה. אומנם "רק" ליגה א', אבל האולם המיתולוגי בנען יהיה דחוס במאות אוהדים כבימים עברו ויספק אווירה של פעם, כזו שאנחנו נוטים להתרפק עליה, מזיכרונות ילדותינו ומסיפורים ששמענו. אנחנו בהפועל אוסישקין גם זוכים לחוות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully