וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פרויקט למתיאוס

1.1.2009 / 21:33

ע"פ הסטטיסטיקה, מאמן מכבי נתניה יצטרך לעשות קסמים גם עם סיאבונגה נקוסי, כדי ששחקן הרכש החדש ישדרג באופן מיידי את סגנית המוליכה

"סיאבונגה נקוסי הוא מיכאל באלאק של דרום אפריקה", הצהיר בהתלהבות מאמנה הגרמני של ארמיניה בילפלד, ארנסט מידנדורפ, בראיון ל"בילד" לאחר החתמתו של הקשר בקבוצתו. מידנדורפ הכיר מצוין את נקוסי. הוא האיש שהביא אותו לקייזר צ'יפס הדרום אפריקאית, ולקח אותו יחד איתו לבונדסליגה. שנה וחצי ו-9 הופעות מאוחר יותר, נוחת השחקן למשבצת המושיע של מכבי נתניה.

בנתניה משוועים כבר תקופה ארוכה לקשר התקפי נוסף. לותר מתיאוס לא היה מרוצה בתחילת העונה מאלן מסודי, ושלח אותו הביתה לאחר מחנה האימונים. גם דניאל אומברטו הברזילאי לא הרשים את הגרמני, ששם עכשיו את מבטחו בנקוסי. אלא שהקשר הדרום אפריקאי מגיע כמעט ללא דקות משחק העונה, ולאחר מו"מ ארוך ומייגע.

לא ברור עד כמה נקוסי באמת רצה להגיע לליגת העל בישראל. לאחר יומיים של מבחנים בנתניה, אמר השחקן לעיתונאים בדרום אפריקה כי אינו מתכוון לשחק בישראל. נתניה לחצה, ולאחר מסע שכנועים ארוך השחקן סיכם את תנאיו לשנתיים וחצי. גם מבחינת מתיאוס נראה כי מדובר בהחתמה של לחץ. המאמן התבטא בעבר כי קשה להביא לנתניה שחקנים מהבונדסליגה בגלל איכות המתקנים. כעת, מתיאוס יקווה לא לחזור על כישלון פרנסיס קיויו - נער פוסטר בבונדסליגה, שהרגיש שהליגה בישראל קטנה עליו, והתנהג בהתאם.

18 דקות

נקוסי, כמו שחקנים דרום אפריקאיים רבים וביניהם ת'מבניקוסי פנטאני, החל לשחק כדורגל מקצועני בגיל מאוחר. הוא שיחק ארבע שנים רצופות בבלומפונטיין סלטיק המקומית. הפריצה הגיעה בקיץ 2005. נקוסי קיבל זימון בכורה לנבחרת הבפאנה בפאנה, ועבר מבחנים כושלים באוקראינה. הזימון לנבחרת הגביר את העניין סביבו בליגה, וקייזר צ'יפס, המועדון הגדול מיוהנסבורג נכנס לתמונה.

העזיבה של נקוסי את סלטיק הדרום אפריקאית לוותה באקורדים צורמים. השחקן טען כי במועדון לא עשו דבר בשביל להשאיר אותו, וההנהלה מנסה להסיט את הקהל נגדו. בסופו של דבר, לאחר גל הכחשות שמזכיר קצת את המו"מ עם נתניה, נקוסי דחה את ההצעה לחדש את חוזהו בסלטיק והצטרף לקייזר צ'יפס והמאמן הגרמני, מידנדורפ.

העונה שלו נקוסי בצ'יפס הייתה אחת הגרועות בתולדות המועדון. ה'אמאקושי' סיימו במקום התשיעי בלבד תוך הצגת יכולת רעה מאוד לאורך העונה. יחד עם זאת, נקוסי נהנה מהצטרפותו של מידנדורפ לבילפלד. המאמן, שידוע בחיבתו לשחקנים דרום אפריקאיים, שמח לצרף את שחקנו לשעבר.

"הוא לא שחקן אפריקאי טיפוסי. יש לו אמביציות, והוא תמיד יעיל עבור חבריו לקבוצה", אמר מידנדורפ ל"קיקר". בעיתון הגרמני ציינו כי מדובר בקשר התקפי "שהמשמעת הטקטית שלו עולה בהרבה על היכולות ההגנתיות", והוסיפו כי הוא מתאים לשיטת היהלום האהובה על מידנדורפ. הצטרפותו של נקוסי לבונדסליגה העלתה את מניותיו בנבחרת, והוא הפך אט אט לשחקן סגל קבוע.

פיטוריו של מידנדורפ מבילפלד בחודש דצמבר 2007, סימלו את תחילת סוף דרכו של הקשר במועדון. המאמן החדש, מיכאל פרונצק, לא הכיר את השחקן, אך הסכים לתת לו הזדמנות. "הוא הותיר עליי רושם חיובי. אני מתכוון להשתמש בו", אמר פרונצק לאחר מחנה האימונים בספרד במהלך הפגרה, אבל דקות המשחק של נקוסי החלו לרדת בהדרגה. העונה הראשונה בבילפלד הסתיימה עם שמונה הופעות בלבד. בחצי העונה האחרונה הוא צבר 18 דקות משחק כמחליף בתבוסה 4:1 לוולפסבורג.

0 שערים

דווקא מידנדורפ, זה שהרים את הקריירה של נקוסי, כמעט וחיסל אותה בזירה הבינלאומית. המאמן רתח מזעם כשהקשר חזר ממשחק אימון של הנבחרת עם פציעה קשה, שהשביתה אותו לחודש וחצי. מידנדורפ יצא בהתקפה חריפה על ההתאחדות הדרום אפריקאית וסירב לשחרר את השחקן לאימונים, בטענה שהוא אינו כשיר. כתוצאה מכך, לא זומן נקוסי לאליפות אפריקה אשתקד בגאנה. רק לפני כחודשיים החזיר ג'ואל סנטנה את השחקן לסגל. וחטף על הראש.

"איך נקוסי, שרוב הפעמים אפילו לא נמצא ב-18 של הקבוצה ועלה לשחק פעם אחת כמחליף ולא כבש העונה, מועדף על טרור פנטאני שב-29 משחקים כבש 15 שערים?", נכתב לפני כחודש במגזין "סוקר לדומה" הדרום אפריקאי. "נקוסי מוכשר יותר, אבל הוא לא כובש בעוד פנטאני כן. למעשה, נקוסי שיחק השנה בנבחרת יותר מאשר בקבוצה שלו".

בכלל, נקוסי עומד במרכזה של ביקורת תקשורתית כלפי סנטנה על בחירת השחקנים שלו. העובדה שנקוסי מקבל מקום בנבחרת, אבל לא רואה דקות בקבוצה, מסמלת עבור התקשורת הדרום אפריקאית את כישלון המאמן, שלא הצליח להביא את בפאנה בפאנה לאליפות אפריקה.

העובדה שנקוסי לא רואה דקות בגרמניה, באה לידי ביטוי גם במשחקי הנבחרת. כשדרום אפריקה שיחקה מול קמרון לאחרונה, התעקש סנטנה לפתוח עם נקוסי כחלוץ, והאחרון מתח שריר והוחלף עוד במחצית הראשונה. בכלל, נקוסי נחשב לאחד מחביביו של סנטנה, שנוהג להרכיב אותו כחלוץ שני מאחורי הכוכב הגדול, בני מקארתי.

החיסרון הגדול ביותר של נקוסי הוא נושא הבקעת השערים. נקוסי ממעט מאוד לכבוש. בקייזר צ'יפס הוא סיים את העונה עם ארבעה שערים, בבילפלד לא כבש בכלל וגם בנבחרת, למרות התפקוד ההתקפי, הוא רשם רק שני שערים בלבד. נתניה משוועת לקשר התקפי שיודע לייצר מצבים ושערים, לצד שלו מנשה. לא בטוח שנקוסי, לפחות לפי הסטטיסטיקה, הוא האיש.

100 אלף יורו

ראוי לציין כי חוזהו של נקוסי בבילפלד מסתיים בקיץ הקרוב. במועדון הגרמני החליטו כבר שבועות לפני חלון ההעברות כי השחקן ישוחרר. מנג'ר המועדון, דטלף דמייר, הודה כי לשחקן אין הצעות בשוק. לכן, כשהגיעה הצעה מנתניה, הגרמנים מיהרו להגיד כן. למרות ששילמו תמורתו 350 אלף יורו, הסכימו בבילפלד למכור תמורת 100 אלף בלבד. עדיף מכלום.

נקוסי ממש לא התלהב להגיע לישראל. המו"מ התעכב פעם אחר פעם, כשבתקשורת הדרום אפריקאית פורסם כל העת על חוסר רצונו של השחקן לשחק בישראל. מתיאוס נשלח לשכנע, פרנסמן נשלח להרגיע ויאמר פתח את הכיס ובסופו של דבר הקשר השתכנע ללבוש את המדים הצהובים שחורים.

"המטרה האולטימטיבית של חיי היא לשחק עבור הנבחרת במונדיאל", אמר בעבר השחקן. ייתכן שזו גם אחת הסיבות לעיכוב בחתימה, החשש שמעבר לליגה אלמונית כמו ישראל יקטע את החלום ויהפוך אותו ללא רלוונטי עבור סנטנה.

בנתניה התעקשו על נקוסי, מאחר ולא הצליחו למצוא מועמדים ראויים אחרים. שוק השחקנים בינואר הנוכחי די דל, וכבר עם פתיחתו מתיאוס מיהר להמר על נקוסי בתור אחד משחקני הרכש החשובים שאמורים לשדרג את הקבוצה שלו לקראת המאבקים בצמרת. אולי אפילו שחקן הרכש שאמור לעשות את ההבדל בין מאבק בצמרת למאבק אליפות.

הלחץ לחזק את הקבוצה והכישלון של טומי נילסן לצרף שחקנים חדשים, לא משנים את העובדה שנושא הרכש של מתיאוס עדיין לא הוכיח את עצמו. יתרה מזאת, לפי הרזומה של שחקן הרכש מהבונדסליגה - שחקן לגיטימי לישראל ואף יותר, גם עם נקוסי מתיאוס יצטרך לעשות קסמים כפי שהוא עושה עם לא מעט שחקנים בינונים בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully