וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאום בניטז לא כזה אנטישמי

תומר פלג

1.1.2009 / 14:15

ההצדקה להחלטת לאריסה לא להגיע לישראל, הגיעה דווקא מהמלצת המשטרה לבטל את משחקי סופ"ש. יותר אי אפשר לבוא בטענות

אילו היו בינינו מי שחשבו כי ניתן לקיים משחקים תחת אש, אפילו באזור הדרום, באה המציאות וטפחה על פניהם בעוצמה: הגראד שנחת באצטדיון באשקלון הוכיח גם לאסקפיסטים עד כמה האיום מוחשי. נכון להיום, כשטווח הרקטות מתרחב וכבר מגיע לאשדוד ובאר-שבע, דרושה אטימות מוחלטת כדי להמשיך את המשחקים כסדרם. במציאות שבה "צבע אדום" מביא את הסעיף לכל האוהדים במדינה, ולא רק לאלה של מכבי, לא יקרה כלום אם גם הליגות יידחו.

אז איפה בדיוק הבעיה? נסו לפשפש בזיכרון ולחזור שנתיים אחורה, לימי מלחמת לבנון. מכבי חיפה מעפילה לסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות וממתינה לכוכבים מליברפול (עדיין בלי בניון) שאמורים להתארח בקריית-אליעזר. כולם כבר היו מוכנים לחגיגה, חוץ מה"שפנים" האנגלים שסירבו להגיע למדינה שהיתה שרויה עמוק בבוץ המלחמתי. גם הקבוצות האחרות, שהיו צריכות לפגוש את נציגותינו דאז באירופה (בית"ר ירושלים, הפועל ת"א ובני יהודה), הצטרפו ל"עוכרי ישראל" מבריטיניה ודרשו להעביר את המשחקים למדינה אחרת.

החברים הבכירים באופ"א החליטו להיעתר לבקשות ואסרו על ישראל לארח משחקים בתחומה. בקרב עסקני הכדורגל הייתה תמימות דעים כי יש להיאבק בהחלטה, ויו"ר ההתאחדות איצ'ה מנחם יצא בהצהרה: "נגיב בחומרה, לא נוותר ולא נעבור לסדר היום. זו החלטה פחדנית"... גם יו"ר בני יהודה, חזי מגן, נזעק להגן על המולדת ואף רמז למניעים אנטישמים: "מדיף ריח לא טוב בהחלטה הזאת".

ומי היה ממובילי המאבק נגד החלטת התאחדות הכדורגל האירופאית? נכון, אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות שלנו היום (בימים ההם עדיין רק הסגן של איצ'ה). אותו לוזון, שכעת הורה על ביטול המשחקים לאלתר בשל המצב הביטחוני. בכלל, ב-2006, כשכוחותינו לחמו בלבנון, הירבה לוזון להתבטא בגנות הדרישה האנגלית להעתיק את המשחק למדינה אחרת, נשמע זחוח כהרגלו, ואף שיחרר הצהרה לאומה: "אני בטוח שהמשחק יתקיים בארץ, אין לי ספק בכך. אין שום סיבה בעולם שליברפול לא תגיע לישראל".

אז מה השתנה מאז? למען האמת לא הרבה. אז הקטיושות נחתו בצפון הארץ, היום הקסאמים והגראדים נוחתים בדרום. מדוע לקבוצות ישראליות מותר לבטל משחקים במציאות ביטחונית רגישה, אך הקבוצות הזרות חייבות להתייצב בישראל אפילו כשיש מלחמה? אז לכל החברים בהתאחדות, ברור שעשיתם את המוטל עליכם כאשר קיבלתם את המלצת המשטרה והוריתם על ביטול המשחקים בסוף השבוע הקרוב. רק בפעם הבאה כשכמה "אנטישמים" מאירופה יסרבו להגיע לישראל, כמו במקרה לאריסה מהכדורסל, כדאי טיפה להתאפק והרבה פחות להתלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully