וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב עוד לפנינו

1.1.2009 / 14:00

2008 הציבה רף כמעט בלתי עביר של הישגים ספורטיביים, אבל דווקא ל-2009 יש סיכוי להתעלות עם סיפורים מדהימים עוד יותר. ארז מיכאלי עם הרעיונות שייקחו מאיתנו את ההכרה

השמחה חוזרת לאשקלון

הרף של 2008: הפועל חולון זוכה ב-2008 באליפות המדינה.

אחרי שמבצע "עופרת יצוקה" התארך והפך למבצע "פירות יבשים", החליטה מנהלת הליגה להעתיק את משחקיה הביתיים של עירוני אשקלון ליד אליהו. עקב מצבה הקשה של העיר, החליט המיליונר הסוציאליסט אבי שקד לאמץ את הקבוצה, לממן הסעות של אשקלונים להיכל התל אביבי ולתרום כסף למועדון. עדי אזולאי הנחית את רודני ווייט ואלטון בראון, וצירף אליהם את סאני בצ'ירוביץ' שנחתך מרומא. אשקלון שעטה במעלה הטבלה, גברה בפלייאוף על גלבוע/גליל ואחרי משחק דרמטי בחצי הגמר, שלחה את ירושלים להתכונן לעונה הבאה.

"אמרתי לשמעון 'בוא ניתן להם את הצלחת וזהו'”, אמר פיני גרשון לפני הגמר, לאחר שלא נמצא למכבי זמן לקיים אימון, בשל תקלה במערכת החשמל. סגנית האלופה הגיעה לגמר כשהיא טרם התאוששה מההדחה במשחקי ההצלבה של היורוליג וחסרה את פייזר הפצוע. מיירה צ'טמן, הרכז החדש, לא ממש תיקשר עם חבריו לקבוצה, אבל מכבי בכל זאת הובילה ב-10 הפרש במחצית. ברבע השלישי ארויו איבד את הראש, בצ'ירוביץ' הפציץ והמשחק הפך צמוד מרגע לרגע. “סמי, זה היה אופנסיב", זעק גרשון לבכר, אבל קולו נבלע בשאגת הקהל האשקלוני. 6 שניות לסיום, במינוס נקודה, סטיב בארט הוציא כדור לאבי בן שימול. זה חדר על ארויו, וזרק זריקת וו שחלפה מעל ידיהם של פישר ואליהו. ההיכל עצר את נשימתו, הכדור קיפץ פעם אחת על הטבעת וצלל פנימה, 72:73 לאשקלון, שזכתה באליפות. מכבי תל אביב נשארה שנה שניה ברציפות ללא תואר. פיני גרשון: “מישהו כנראה 'בכר' בתוצאה הזו". עדי אזולאי: “אין לי מילים, בחיי, לחמאס יש חלק בצלחת הזו".

הגדרה חדשה של הפתעה

הרף של 2008: ספרד הלוזרית מפתיעה את הפרשנים וזוכה ביורו

כל הפרשנים חיככו ידיהם בהנאה, וציפו לנפילתה של הופנהיים אחרי פגרת החורף הארוכה של הבונדסליגה. הם כבר ראו מספיק קבוצות מחייכות בחורף ובוכות באביב, ועם כל הסימפתיה לכפר הקטן, ראוי שגרמניה תיוצג במפעלים האירופים על ידי הגדולות. הרטה ברלין פינתה את הבמה בצורה ממושמעת, וגם המבורג איבדה גובה, אבל הופנהיים נשארה למעלה. כמו יתוש הטורד את מנוחתו של סוס אצילי, היא נשארה דבוקה לבאיירן מינכן בצמרת, כשהשתיים חולקות את הובלת הליגה לאורך העונה.

המחזור ה-33 הכניס את גרמניה לטירוף. הופנהיים הגיעה למפגש הביתי מול באיירן כשהיא ביתרון נקודה, ויודעת שניצחון שלה יעניק לה אליפות היסטורית ויחולל רעידת אדמה באירופה. הכפר הקטן נשטף המון אדם, שהגיע לחזות בדוד מול גולית, והגרמנים הפכו זאת להפנינג. יממה לפני המשחק עשרות אלפי אנשים חזו בקונצרט מוזיקה בכיכובם של הסקורפיונס, אלפאוויל ומודרן טוקינג, שתו נהרות של בירה וחיסלו טונות של נקניקיות. הלחץ ניכר על פני שחקניו של המאמן רלף ראנגניק, אבל גם שחקני באיירן גילו סימני עצבנות. בסופו של דבר האווירה הביתית וטעות של לוסיו עזרו לאיביסביץ' להבקיע את השער היחיד במשחק, ולהפוך את הופנהיים לקבוצה הקטנה הכי גדולה בעולם. רלף ראנגניק: “סינדרלה זה סיפור עצוב לעומת מה שקרה פה".

הבריכה הצרפתית

הרף של 2008: פלפס זוכה בשמונה מדליות זהב באולימפיאדת בייג'ינג.

האם הוא יצליח לשחזר את ההישג? האם שוב יסיים עם שמונה מדליות על החזה? כל העולם ציפה למופע של מייקל פלפס באליפות העולם בשחייה, שנערכה בחודש יולי ברומא. האמריקאי לא פישל ותלה זהב על הצוואר ב-400 מעורב אישי, אבל אז החלה הדרמה. “לא תהיה כאן הפתעה, האמריקנים יכו את הצרפתים שוק על ירך, אני חותם לכם", צווח משה גרטל אל המיקרופון, אבל באותו זמן אמורי לבו סגר על ג'ייסון ליזאק, נגע בקיר לפני האמריקאי והעניק לנבחרתו זהב ב-4X100 שליחים. פלפס הסתפק בכסף.

למחרת פלפס התייצב לגמר ה-100 פרפר. הוא שחה כתף אל כתף עם מילוראד צ'אביץ', אך הסרבי הקדים אותו במאית שנייה, ונקם בו על ההפסד בבייג'ינג. האמריקאים ראו את הגיבור שלהם לובש צורת אדם, כשרגע לפני גמר ה-200 פרפר נקרעה לפלפס רצועת המשקפת והוא נאלץ, כמו ורד בורוכובסקי, לשחות בעיניים חשופות. זה הספיק לו לעוד מדלית כסף. בזמן שבכל העולם היללו את הישגי אלן ברנאר, פביאן גילו ופרדריק בוסוקה הצרפתים, האמריקאים נכנסו בבחור מבולטימור, שזכה לכינוי "מייקל פלופ". משה גרטל: “הו מייקל, מייקל, איך טבעו גיבורים?”.

כדורסל מודרני

הרף של 2008: ישראל מעפילה לאליפות אירופה אחרי מחזור סיום דרמטי בשלב המוקדמות.

היכולת המחפירה בתבוסה לקרואטיה, העלתה את השאלה האם היה נכון להשאיר את צביקה שרף כמאמן הנבחרת. למחרת ניצחה הנבחרת את מקדוניה הודות לסל בשנייה האחרונה שקלע מאיר טפירו, ולמרות שבהמשך הפסידה ליוון, זה הספיק כדי לעבור שלב ביורובאסקט. הטורניר העביר הילוך בשלב הבתים השני. צביקה פגש את מולי קצורין, וכמות האגו שהסתובבה על הפרקט היתה רבה מדי לאולם בעיר לודג'. על כל שפגט של שרף, ענה קצורין בנפנופי ידיים, ובסוף המאבק המיוזע ישראל ניצחה, והתייצבה מול הפתעת הטורניר עד כה, בולגריה של פיני גרשון.

"כולם יודעים שאלוהים הוא ממוצא בולגרי", התנשף גרשון בזמן ההליכה אל המגרש עם צאת השבת. הבולגרים הציגו משחק נפלא, שוטף, קבוצתי, כזה המנצל את חולשותיה הרבות של הנבחרת. “תגמור את איברהים ג'אבר", לחש שרף לפניני, וזה שלח מרפק אל צלעותיו של כוכב בולגריה. "וואו, וואו, משהו נסדק פה", קרא השדר ניב רסקין, לאחר ששמע את פצפוץ צלעותיו של ג'אבר, אבל השופטים לא השמיעו אפילו מארש. המומנטום השתנה, טפירו נכנס ל"זון", וישראל ניצחה את גרשון. “המשחק הזה גרם לי להתגעגע לשריקות של סמי בכר", אמר מי שהפסיד אליפות עם מכבי באותה עונה. שרף ניצל את המומנטום כדי להחזיר את ישראל לגמר אליפות אירופה, לראשונה מאז 1979, אבל שם הפסיד לבלאט ורוסיה. בכל זאת, יש דברים שלא משתנים. צביקה שרף: “אני לא מאמן מודרני? הנה תראו איך אני שולח לפיני תמונה של המדליה, עם מכשיר מהדור השלישי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נאש קונטרול

הרף של 2008: קווין גארנט עובר לבוסטון ומביא אליפות לעיר, אחרי 22 שנים.

ניו יורק צהלה ושמחה כשנחתמה עסקת העברתו של סטיב נאש לשורותיה, תמורת סטפון מארבורי, ועוד שני שחקני ספסל זניחים. ד'אנטוני התאחד עם שחקנו מימי פיניקס, ועונת הבנייה של הניקס הפכה ללוהטת במיוחד, כשהקבוצה סיימה שישית במזרח. דעת הקהל היתה סקפטית למרות הניצחון על אורלנדו בסיבוב הראשון, אך הניקס לא הורידו רגל מהגז וסחבו את קליבלנד למשחק שביעי בסיבוב השני. 2 שניות לסיום, לברון ג'יימס החטיא זריקה, והשופט שרק לתוקף. סטיב נאש דייק מהעונשין, ושלח את הניקס לגמר מול בוסטון.

חובבי הענף החמיאו לניקס על העונה החלומית, אך ציפו לגמר הקלאסי נגד הלייקרס. במקום זה הם ראו קריסה של הטריו בירוק, ואת נאש דופק טריפל דאבל במשחק השישי בגארדן, בדרך לגמר. פיל ג'קסון וקובי בריאנט ידעו למה לצפות, אך היה זה דייויד לי שהתעלה לאורך הסדרה, ופציעתו של אנדרו ביינום אפשרה לניקס להגיע למשחק שביעי. זה היה משחק מכוער, רווי עבירות, שכלל טכנית מפוקפקת לבריאנט. “נאש לדוהון, זה בפנים, בפנים, זה נגמר!", זעק השדר מארב אלברט, “הניקס אלופים...רגע, באמת אמרתי את זה?”.

בולט על המסלול

הרף של 2008: בולט מדהים את העולם עם שני שיאי עולם ומדליות זהב ב-100 ו-200 מטרים.

אליפות העולם באתלטיקה. על קו הזינוק נע הגורמט של טייסון גיי, השרשר של אסאפה פאוול והצמיד הצהוב של יוסאין בולט. הטריו ראש בראש. יריית הזינוק מצאה את פאוול מוביל, אבל גיי סגר אחרי 30 מטרים. “איפה בולט?”, זעק מאיר איינשטיין, והג'מייקני, כמו נענה לקריאה, פתח צעדים ארוכים. “תראו מה הוא עושה להם", נשבר קולו של איינשטיין, “שיא, שיא". “מאיר תרגע", קרא גלעד ויינגרטן, “אבל אני רוצה להגיד לך שזהו הניצחון הגדול ביותר של אצן ג'מייקני". בולט עצר את השעון על 9.45, ואיינשטיין כמעט נשנק. יומיים אחר כך איינשטיין כמעט התמוטט בשידור חי, כשבולט עצר את השעון על 19:25 שניות אחרי שרץ 200 מטרים. כשבולט זכה בזהב של ה-400 עם שיא עולם, שמחק את מייקל ג'ונסון מהספרים וסידר לאצן הגדול בכל הזמנים זכייה משולשת, איינשטיין איבד את הכרתו בעמדת השידור. את השיא העולמי של ילנה איסינבייבה בקפיצה במוט, 5.10 מטרים, כבר שידר דני לבינשטיין.

תראו מי חזר 1

הרף של 2008: קרלוס ססטרה זוכה בטור, ומשלים שלוש שנים ספרדיות לבושות בחולצה צהובה.

ביולי 2009 צרפת שכחה מהמשבר הכלכלי ומפרעות המהגרים בדרומה, והתרכזה רק בדבר אחד: שובו של לאנס ארמסטרונג לטור דה פראנס. הרוכב האגדי זכה לעמודים שלמים ב"ליברסיון" וב"ל'אקיפ" התווכחו הפרשנים המלומדים אם שובו מציל את הענף שחסר דמות גדולה מהחיים, או הורס אותו לגמרי משום שאינו נותן לרוכבים אחרים להשתלט על הבמה.

בכל אופן, רוכבי הטור נכנסו ללחץ וכבר בקטעים המישוריים נתפסו אנדראס קלודן ואלכסנדר וינוקורוב על סמים. בהרים ארמסטרונג פרץ קדימה, ועטה את החולצה הצהובה. שני קטעים לפני פריס צפה העולם בתמונה בלתי נשכחת: כל הקבוצות רודפות אחרי ארמסטרונג וקבוצתו במטרה להעיפם מהמסלול, ואלה נמלטים על נפשם בראש הטור, כשניצחון הוא הדבר האחרון שמעניין אותם. זה לא עזר. ארמסטרונג חצה את שער הניצחון לבוש צהוב, וביצע את אחד הקמבקים הגדולים בתולדות הספורט. ארמסטרונג: “אני סובל מאבנים בכליות ורכבתי ללא יד שמאל בקטע העשירי, כי היא נרדמה לי בלילה. אין ספק, ניצחתי יריבים גדולים".

תראו מי חזר 2

הרף של 2008: אברהם גרנט מפוטר מצ'לסי לאחר ההפסד בגמר ליגת האלופות.

באוגוסט 2009 החזיר רומן אברמוביץ' את אברהם גרנט לעמדת המנהל המקצועי בצ'לסי, אבל כל מה שקרה אחר כך לא הפתיע אף אחד. כולל ההפסד בגמר ליגת האלופות (וההפסד בגמר הגביע האנגלי, ההדחה מגביע הליגה והפסד האליפות בגלל יחס שערים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully