וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים של המחר

30.12.2008 / 13:22

זידאן החדש, ואן דר סאר העתידי וטוטי של העשור הבא. נבחרת המחזור של ענבל מנור אמנם יצאה לפגרה, אבל זו הזדמנות מצוינת לסמן את 11 הילדים שהולכים לפרוץ ב-2009

באירופה כמעט שלא שיחקו כדורגל בסוף השבוע של חג מולד. ערב השנה האזרחית החדשה הוא זמן מצוין להעיף מבט ראשון לעבר 2009, אל השחקנים הצעירים שיהפכו להיות הדבר הבא. רגע לפני שנפתח חלון ההעברות, והליגות חוזרות לפעילות, וואלה! ספורט מגישה לכם נבחרת מסוג אחר. בנבחרת מופיעים 11 שחקנים צעירים שנמצאים בעיצומה של הפריצה מהליגות של אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת. בחרנו שחקנים בני 20 ומטה (לא כולל ליאו מסי), השארנו בחוץ שחקנים שכבר הפכו לכוכבים (כמו סרחיו אגוארו, דייגו קאפל ובוז'אן קרקיץ') וגם ויתרנו על השמות המוכרים שהפריצה כבר מאחוריהם (עיין ערך: סטיבן איירלנד, רנאטו אוגוסטו וחואן מאטה). קבלו את הילדים של המחר.

שוער

סרחיו אסנחו – ויאדוליד

בגיל 19 תפס אסנחו מקום של קבע בהרכב אחת הקבוצות המפתיעות בלה ליגה, והוא השוער הצעיר ביותר שמשחק שם בקביעות. הפוצ'לה יצאו לפגרה במקום השמיני וכבר ניצחו העונה את ריאל מדריד, ויאריאל וסביליה. אסנחו, שכבר הספיק לזכות באליפות אירופה לנוער עם ספרד, נחשב לאחד השוערים המבטיחים ביבשת. מנצ'סטר יונייטד כבר סימנה אותו כיורש העתידי של אדווין ואן דר סאר, וגם ברצלונה לוטשת עיניים. העונה הוא רשם הופעה בלתי נשכחת בניצחון 0:1 על ריאל מדריד, כולל מניעת שער בטוח מראול בדקות הסיום. פציעה בברכו תשבית את אסנחו לתקופה של כחודשיים, אבל בויאדוליד כבר יודעים שתג המחיר שלו, העומד על 5.5 מיליון יורו, לא ירתיע אף אחד בקיץ הקרוב.

הגנה

מגן ימני: רפאל דה סילבה – מנצ'סטר יונייטד

אלכס פרגוסון אף פעם לא פחד לסמוך על צעירים, כשהסיפור של התאומים דה סילבה רק ממחיש את ההתנהלות הנכונה הזו. השניים התגלו על ידי אחד הסקואטים של המועדון ב-2005, עת שיחקו בטורניר בהונג קונג עם פלומיננזה. בינואר 2008 הגיעו רפאל ואחיו פאביו לאולד טראפורד. רפאל המגן הימני הוא זה שעשה את הפריצה הגדולה עד כה. פרגוסון מאמין בילד בן ה-18, שרשם העונה כבר שבע הופעות במדי השדים האדומים, כולל שער מרהיב בהפסד 2:1 לארסנל. לרפאל יש יכולת טכנית משובחת, מהירות ורגל ימין קטלנית. "הפריצה שלו קדימה נדירה", פרגן לו פרגוסון והזהיר: "גארי נוויל ו-ווס בראון צריכים להיזהר, כי הילד מראה יכולת טובה. הוא העתיד שלנו".

בלם: סיימון קיאר – פאלרמו

הבלם הדני בן ה-19 הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים בסיציליה. קיאר נבחר ב-2007 לכישרון השנה בדנמרק. ליברפול וצ'לסי התעניינו בשירותיו, אך מאוריציו זמפאריני היה מהיר יותר, שלף את פנקס הצ'קים והעביר ארבעה מיליון יורו למידטיילנד המקומית. קיאר השתלב מצוין בסריה A. הבלם, שמתנשא לגובה 189 סנטימטרים, מצא את מקומו בסגל של דווידה בלארדיני ולקח את ההזדמנויות בשתי ידיים. הוא כבש והצטיין בניצחון על קייבו 0:3, וכבר מושך תשומת לב רבה כשמילאן וליון סימנו אותו לקראת חלון ההעברות של חודש ינואר. גם הזימון לנבחרת הצעירה של דנמרק לא איחר להגיע.

בלם: ממאדו סאקו – פאריס סן ז'רמן

את הקריירה שלו החל סאקו כחלוץ, אבל במחלקת הנוער של פ.ס.ז' עשו לו את ההסבה. לא ברור אם גם שם צפו את העלייה המטאורית של השחקן הצרפתי-סנגלי. סאקו ערך הופעת בכורה בפארק דה פרינס באוקטובר 2007. באופן מדהים, הוא קיבל את סרט הקפטן באותו משחק, והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הצרפתי ששימש בתפקיד. פציעה לא קלה השביתה את סאקו בתחילת העונה, אך הוא החלים וכעת עומד לככב בחלון ההעברות. תג המחיר שלו עומד על 8 מיליון יורו וקבוצות הפרמיירליג כבר עומדות בתור. ניוקאסל היא המועמדת המובילה לזכות בשחקן, שמוגדר על ידי פרשני הפרמיירליג ככוכב עולה מבין שחקני ההגנה בכדורגל הצרפתי.

מגן שמאלי: אמיליאנו אינסואה – ליברפול

אחת ההפתעות הנעימות במשחק החלש בין ארסנל לליברפול לפני כשבועיים הייתה שילובו של המגן השמאלי הארגנטינאי בן ה-19. אינסואה, תוצר מחלקת הנוער של בוקה ג'וניורס, מעולם לא שיחק בבומבונרה, אבל צד את עיני ליברפול, ולאחר עונה וחצי של השאלה ומשחקים במילואים, קיבל חוזה לשלוש שנים ומקום בסגל של רפא בניטז. בינתיים השידוך נראה כמוצלח והשחקן מראה התקדמות בלתי פוסקת. סמי היפיה כבר התלהב ("הוא שחקן נהדר"), ואינסואה עצמו מפנטז על מקום בהרכב ומאוהב בבניטז: "הוא נותן לי ביטחון". המנג'ר חובב הרוטציה בהחלט מתכוון לתת לארגנטינאי הצעיר הזדמנויות, גם על חשבון פאביו אורליו ואנדרה דוסנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קישור

סרחיו בוסקטס – ברצלונה

כשפפ גווארדיולה הוקפץ לעמדת המאמן הראשי בקאמפ נואו, היה ברור כי הצעירים, אותם אימן בברצלונה אתלטיק, יהיו בראש מעייניו. המהפכה המקצועית ששלחה את רונאלדיניו ודקו הביתה, שינתה את הקו בברצלונה. המפתחות הועברו לידיים של מסי, יחד עם שחקני הבית צ'אבי, אינייסטה, ואלדז ופויול, וכמובן - הילדים. אחרי חצי עונה מדהימה אפשר לסמן בלב שלם את הכוכב הבא: סרחיו בוסקטס. הקשר הדפנסיבי תפס את מקומו בהרכב הבלאוגרנה, הרבה לפני שחקני רכש כמו סיידו קייטה. הוא רק בן 20, אבל משלב חוכמה, חוצפה והבנה מושלמת של המשחק לצד המורים הטובים ביותר שאפשר לקבל. ב"אל קלאסיקו" נכנס בוסקטס כמחליף ושינה את המשחק בדרך לניצחון. הפרס: חוזה לחמש שנים. סעיף השחרור: 80 מיליון יורו.

סופיאן פגולי – גרנובל

כמו כל קשר צרפתי ממוצא אלג'יראי, גם על פגולי בן ה-19 יש לחץ עצום להפוך ל"זידאן החדש". אלא שבמקרה שלו ההבטחה עשויה להתממש. פגולי הפך השנה להיות המנהיג של גרנובל. הקבוצה, שכולם ציפו שתהפוך לבשר התותחים של הליגה, נהנית מעונה מפתיעה והילד הפך לאחד השחקנים המשמעותיים של המאמן בזדארביץ'. מדובר בקשר התקפי עם רגל ימין קטלנית, שנחשב לדבר הבא בכדורגל הצרפתי, אבל צריך לעבוד על הסיומת. אחד האנשים העסוקים בעולם בימים אלה הוא סוכנו. פגולי רשום במחברת של מרבית קבוצות העילית של היבשת, ואחת מהן היא יובנטוס. זידאן החדש, כבר אמרנו?

מרקו מרין – בורוסיה מנשנגלדבאך

מרקו מרין שונה משאר שחקני הנבחרת. מדובר בשחקן מוגמר שהיכולת שלו העונה בבונדסליגה לא מפתיעה אף אחד. יחד עם זאת, פשוט אי אפשר להתעלם ממנו. כבר בעונה שעברה, בגיל 18, הוביל מרין את מנשנגלדבאך לבונדסליגה ונופה רק ברגע האחרון מהסגל של יוגי לאו ליורו - מהלך שגרר ביקורת נוקבת. העונה, מרין, רק 170 סנטימטרים בגוף צנום, הוא השחקן הכי טוב בקבוצה של קולאוטי ואלברמן. מדובר בפליימייקר אמיתי שעושה הכל במגרש, אמן בעיטות חופשיות עם טאץ' מדהים בכדור ויכולת כיבוש שערים. בגרמניה מדברים עליו כעל מי שיוביל את הנבחרת במונדיאל הקרוב. עד אז הוא כבר יהיה בקבוצה גדולה.

פביאן לוסטנברגר – הרטה ברלין

הרטה היא הדבר הכי טוב שיש בבונדסליגה אחרי הופנהיים. הקבוצה של לוסיאן פאברה סיימה את הסיבוב במקום השלישי והמפתיע, רק שתי נקודות פחות מהמוליכות. שם שחובה לשים אליו לב בקבוצה הוא לוסטנברגר, קפטן הנבחרת הצעירה של שוויץ. מי שגידל וטיפח את לוסטנברגר היה צ'יריאקו ספורצה, שאימן אותו בנוער של לוצרן. בעונה שעברה הוא הגיע לקבוצת המילואים של הרטה, אבל מהר מאוד הוקפץ לקבוצה הבוגרת ותפס מקום בהרכב. לוסטנברגר הוא קשר התקפי עם בעיטה מצוינת ממרחק, והוא נמצא חזק בפנקסים של אוטמר היצפלד. לידיעתך, קשטן.

התקפה

פרדריק נימאני- מונאקו

מונאקו בנתה בקיץ קבוצה שמתבססת על ותיקים וצעירים חסרי ניסיון. אחד מהם הוא נימאני, החלוץ בן ה-20 שחזר לסגל לאחר תקופות השאלה לא מוצלחות בסדאן ולוריין. נימאני נכנס מצוין לעונה הזו וכבש שלושה שערים בארבעת המחזורים הראשונים, כולל אחד מרהיב מול סן ז'רמן. במונאקו יודעים כי מדובר ביהלום. ארסן ונגר כבר הרים טלפון להתעניין ובקבוצה מהנסיכות החליטו לא לקחת סיכון. נימאני חתם השבוע על חוזה עד 2013, שעוד צפוי לסדר למונאקו הכנסה נאה.

סטפנו אוקאקה צ'וקה – רומא

באולימפיקו של רומא צומח יהלום אמיתי. אוקאקה בן ה-19 נולד באיטליה לזוג מהגרים ניגרים בעלי אזרחות. בגיל 16 כבר ערך את הופעת הבכורה בבוגרים במסגרת גביע אופ"א. אשתקד, הושאל למודנה מהסריה B על מנת לצבור ניסיון, וקרע רשתות. עונת ההשאלה הפכה אותו למבוקש, ושכנעה את לוצ'יאנו ספאלטי להשאיר אותו בסגל. למרות שהוא סובל העונה מפציעות, אוקאקה רשם מספר הופעות במדי הג'אלורוסי וגם חגג שער בכורה בסריה A. אוקקה הוא חלוץ פיזי, גבה קומה ואתלט מדהים. ספאלטי שכנע אותו לייצג את נבחרת איטליה, ובארץ המגף משוכנעים כי אוקאקה יהיה טוב יותר ממריו באלוטלי.

שווים אזכור

דוד אוספינה (ניס) – שוער נבחרת קולומביה, שהספיק לרשום העונה 6 הופעות מוצלחות בצרפת.

נבן סובוטיץ' (בורוסיה דורטמונד) – בלם אמריקאי שכבש העונה כבר חמישה שערי נגיחה בבונדסליגה.

סוקרטיס פאפאסטטופולוס (גנואה) - המגן היווני כבר מחכה לחלוצי נבחרת ישראל.

סטבן יובטיץ' (פיורנטינה) – פיורנטינה השקיעה 8 מיליון יורו כדי להנחית את החלוץ המונטנגרי, ולא מתחרטת.

פאבלו פיאטי (אלמריה) – לא סתם מכונה היורש של חואן סבסטיאן ורון.

פליפה קאייסדו (מנצ'סטר סיטי) – הלהיט של הכדורגל באקוואדור מחמם מנועים בפרמיירליג.

אנדרה איוו (לוריין) – הבן של עבדי פלה האגדי, מוכשר כמעט כמו אביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully