וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוח אולימפיאקוס בסכנה?

29.12.2008 / 21:14

היוונים מודאגים מהמצב הבטחוני בישראל לקראת המשחק שאמור להיערך ב-8.1. דובר המועדון: "אם נראה שתהיה בעיה, נפעל. כרגע אנחנו עוקבים אחרי המצב". גורם במכבי: "משוכנעים שהם יגיעו ארצה". פוצץ משחק האימון מול פרנקפורט

גם אנשי אולימפיאקוס פיראוס, מתברר, עוקבים באדיקות אחר החזית שנפתחה בדרום. בשבוע הבא צפויה הקבוצה היוונית להגיע ארצה, לקראת המשחק מול מכבי תל אביב (8.1) במסגרת המחזור התשיעי של היורוליג, אולם ספק אם אכן כך יקרה. בסביבות הקבוצה מדברים על חשש כבד מהמצב בישראל, וטוענים שאם הלחימה תימשך בימים הקרובים, עשויה אולימפיאקוס לפנות בסוף השבוע ליורוליג בבקשה להעתיק את המשחק למדינה נייטרלית.

לאחרונה נתקלה מכבי בבעיה דומה בעונת 2003/4, בימי האינתיפאדה, אז סירבה פאמסה ולנסיה להגיע ארצה במסגרת המחזור הרביעי של שלב הטופ-16. לספרדים נקבע הפסד טכני (20:0). עונה קודם לכן נאלצה מכבי להעתיק שני משחקים באותו שלב למגרשה של פאוק סלוניקי ביוון, מול וירטוס בולוניה ובנטון טרוויזו, בעקבות המלחמה בעיראק.

"אם המצב יימשך או חלילה יתדרדר, בהחלט נשקול את צעדנו", אמר לוואלה! ספורט דובר אולימפיאקוס, כריסטוס באפס. "כולם מרגישים מאוד לא טוב עם מה שקורה, למרות שבחודש האחרון קרו דברים לא נעימים גם במרכז אתונה. אם נראה שתהיה בעיה, נפעל. כרגע אנחנו עוקבים אחר המצב".

גם העיתונאים שאמורים ללוות את הקבוצה במסעה ארצה הביעו חשש רב. "אנחנו כל הזמן יושבים מול הטלוויזיה ושומעים דיווחים. זה לא נראה טוב", סיפר ניקוס ורלאס, המכסה את אולימפיאקוס עבור היומון "צ'מפיון". "אנחנו יודעים שהטילים לא מגיעים כרגע לתל אביב, אבל שמענו את האיומים של חמאס וארגונים אחרים על ביצוע פיגועים וזה מאוד מרתיע. אנחנו זוכרים היטב את פיגועי ההתאבדות מהשנים האחרונות, וזוכרים שגם תל אביב נפגעה. אפילו במקרה שאולימפיאקוס תגיע, ואנחנו איתה, אני לא חושב שבכלל נצא מהמלון".

מהיורוליג נמסר כי טרם התקבלה כל פנייה בעניין, וכי יעדכנו באם יחולו שינויים. גורם במכבי תל אביב מסר כי במועדון אינם חוששים להעתקת המשחק ומשוכנעים כי אולימפיאקוס תגיע ארצה בסופו של דבר.

בינתיים לאריסה מגיעה

כתבנו אור שקדי מוסר כי קבוצה נוספת מיוון שצפויה להגיע לישראל בימים הקרובים היא אולימפיה לאריסה, שתפגוש את הפועל ירושלים ב-7 בינואר במסגרת המחזור החמישי של היורוצ'אלנג'. המשחק בין השתיים צפוי להיות קריטי לגבי זהות העולה לסיבוב השני, וגם בלאריסה עוקבים אחר המאורעות בישראל. "אנחנו יודעים שהפצצות לא נוחתות באיזור ירושלים, ככה שזה אמור להיות בסדר", אמר הערב בכיר במועדון היווני.

בקבוצה מחכים להחלטה של פיב"א ונמצאים בקשר עם הארגון לגבי קיום המשחקים בישראל, אך בינתיים נמנעים מלהתבטא בצורה רשמית. "שלא יהיו טעויות, אם פיב"א לא יגידו כלום, אנחנו נגיע לישראל", הוסיף אותו בכיר, והבטיח כי "נפעל על פי הוראות פיב"א". שחקני הקבוצה לא נלהבים להגיע לישראל, ובמועדון מבינים זאת. "אם זה היה קורה פה ביוון, אתם הייתם מרגישים אותו הדבר", טען הבכיר בלאריסה. "בכל מקרה, ההחלטה שלנו כקבוצה היא לנסוע, אם יוחלט שאנחנו צריכים לעשות כך. אם שחקן או שניים יבקשו להישאר ביוון, לא נמנע מהם את זה ולא נקנוס אף אחד. אף שחקן לא חתם פה כדי לסכן את החיים שלו".

פוצץ משחק האימון בין מכבי לפרנקפורט

בתוך כך, הערב (שני) פוצץ משחק האימון של מכבי תל אביב בגרמניה מול פרנקפורט, בעקבות ריבים חוזרים בין שחקני שתי הקבוצות ותלונות מצד אנשי מכבי כלפי השיפוט. המשחק הופסק ברבע הרביעי, כשמכבי מובילה 55:65.

רק אתמול הפסידו הצהובים-כחולים לגרמנים 73:70, כשבמשחק לא שותף מרכוס בראון. הערב כבר פתח הגארד האמריקאי בחמישייה לצד קרלוס ארויו, טריי סימונס, ליאור אליהו ויניב גרין. מכבי פתחה חזק, והובילה למן הרגע הראשון. את עשר הדקות הראשונות סיימה ביתרון 17:21. ברבע השני נחלשה מעט, אך ירדה למחצית ביתרון 37:45, בעיקר בזכות יניב גרין, ליאור אליהו וקרלוס ארויו, שהובילו את קלעי הקבוצה. גם מרכוס פייזר זכה למספר דקות משחק, אולם המשיך להיראות חלוד.

את המחצית השנייה המשיכה מכבי מהמקום בו ירדה להפסקה, ועלתה במהירות ליתרון דו-ספרתי. מכבי הובילה 47:63 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון נפתח בריצת 2:7 למארחים, שהגיעה תוך כשלוש דקות. בשלב הזה החליטו אנשי מכבי לפוצץ את המשחק, כאשר הם טוענים לשיפוט לא מאוזן. מכבי הוליכה באותו שלב 55:65.

קלעו למכבי: גרין 13, ארויו 12, בראון 11, אליהו 8, בורשטיין 7, סימונס ופישר 5 כ"א, פייזר 4.

שחקני הקבוצה יזכו ליום חופשי מחר, וישובו ארצה בשעות הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully