וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספירה של נוטרדאם הסתיימה

תומר ספירשטיין

25.12.2008 / 17:06

אחרי 14 שנים ותשעה משחקי בול מאכזבים, זכו הפייטינג אייריש סופסוף, ועשו זאת בסטייל עם 21:49 מרשים על הוואי ב"הוואי בול"

14 שנים ותשעה משחקי בול. זה הזמן שעבר מאז שהאייריש מנוטר דאם ניצחו משחק בול. 14 שנים ו-9 משחקי בול, בהם 89 קבוצות שונות מהליגה (בה קיימות 119 קבוצות) ניצחו משחק בול, מאז שהאייריש ניצחו את טקסס איי.אנד.אם בקוטון בול שלאחר עונת 1993. הבוקר, הצליחו האייריש לנצח משחק בול לראשונה מאז שלו הולץ היה מאמנם. ואיזה ניצחון גדול זה היה – 21:49 על הלוחמים מהוואי בהוואי-בול.

"אמרתי לקבוצה שזה הדבר היחידי שאני רוצה לכריסמס. רק רציתי לנצח משחק בול", אמר מאמן האייריש, צ'רלי וייס, שאימן את הקבוצה מתא המאמנים עקב פציעה בברכיו. אז חג שמח, מר וייס – קיבלת את זה (למרות שבינינו, לא היית ילד טוב השנה). וייס, אגב, לא אימן מתא המאמנים מאז 2001, אז היה שותף לצוות האימון של ניו אינגלנד פטריוטס שזכה בסופרבול.

ג'ימי קלאוסן, שהיה המגוייס מספר אחד באמריקה לפני שנתיים, הראה על מה היה כל ההייפ, כשסיים במספרים מדהימים של 22 מ-26 ל-401 יארדים וחמישה ט"ד, מתוכם 300 יארדים ושלושה כיבושים רק במחצית הראשונה (7:28 לאייריש), ושבר את שיאו של בריידי קווין בפוסט-סיזן, שעמד על 286 יארדים (בפיאסטה בול של 2006 מול אוהיו סטייט). קלואסן אף שבר את שיא הטאצ'דאונים בפוסט-סזין של האייריש (עם חמישה), והיה פנומנלי מול סקנדרי פרוץ לרווחה של הלוחמים מהוואי, שדווקא היו פייבוריטים בנקודה וחצי לפני המשחק.

האייריש שלטו לכל אורך המשחק, והובילו 0:7 בסיום הרבע הראשון אחרי גיחה לאנד-זון של רוברט יוז (17 נשיאות ל-55 יארדים), אך הלוחמים מהוואי עוד הצליחו לחזור לכדי 7:14 באמצע הרבע השני אחרי טאצ'דאון של אארון ביין (8 תפיסות ל-109 יארדים, צמד ופימבול) ממסירה של גרג אלכסנדר (23 מ-39 ל-261 יארד, צמד ואיבוד) שאכל את הדשא שמונה פעמים במהלך המשחק. שלושה מהלכים לאחר מכן מצא ג'ימי קלואסן את הרסיבר גולדן טייט ל-69 יארדים וט"ד (התפיסה של טייט הפכה אותו לשחקן החמישי בהיסטוריית האייריש שמסיים עונה עם מעל לאלף יארדים בתפיסות), ושנייה לסיום המחצית הצמד שוב התחבר לכדי טאצ'דאון.

ברבע השלישי המשיכו האייריש עם המומנטום, כשקלואסן מוסר לארמנדו אלן וטייט, ולמרות עוד טאצ'דאון של ביין, המשחק כבר היה בשליטה טוטאלית של האייריש. את בעיטת הפתיחה לאחר הטאצ'דאון של ביין הצליח אלן להחזיר ל-96 יארדים וטאצ'דאון (שיא נוסף בפוסט-סיזן של האייריש), מה שסגר את המשחק. טייט, שנבחר לשחקן המצטיין של המשחק ביחד עם קלואסן, סיים משחק אדיר של 6 תפיסות ל-177 יארדים ו-3 כיבושים (שיא יארדים בתפיסות לאייריש בפוסט-סיזן), קייל רודולף סיים עם 4 תפיסות ל-78 יארדים, דייויד גריימס תפס 4 ל-34 וט"ד, אלן תפס 2 ל-59 וכיבוש, ומנגד – 6 תפיסות ל-96 יארדים וכיבוש למייקל וושינגטון, שלא ממש עזרו ללוחמים מהוואי, שאת מהלך הריצה הראשון שלהם במשחק הם הריצו 6 דקות לסיום המחצית.

שמות שחקני האייריש הוצגו על חולצותיהם, לראשונה מאז הקוטון בל של עונת 1987 (בו הפסידו האייריש לטקסס איי.אנד.אם), מתוך מחווה למסורת הישנה בתקופת מאמנם דאז ארא פרסיגיאן, לפיה שמות השחקנים לא יופיעו על החולצות במהלך העונה הרגילה, אך כן יופיעו בפוסט-סיזן. לפי המשחק בהוואי, פרסיגיאן יכול היה להתגאות בקבוצה אותה אימן בהצלחה כה רבה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully