וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוטו להתאחדות: קיזזנו מההסכם את המענק של מכבי חיפה

25.12.2008 / 11:13

הקבוצה מחרימה את ההסכם עם ההתאחדות, ובטוטו מאשרים: "קיזזנו מהם 1.5 מיליון שקל". על הפסקת הטיפולים של דוידוביץ': "נקווה שלא טעינו"

ההתאחדות לכדורגל קיבלה בימים האחרונים הודעה מטעם המועצה להסדר ההימורים בספורט כי זו לא תעביר חלק מהסכום שמפורט בהסכם בגלל העובדה שמכבי חיפה החליטה להחרים את ההסכם. הסכום כולל מיליון וחצי שקל, שעל פי ההסכם מגיעים לכל קבוצה שמכבדת את ההסכם לפני משחקי ליגת העל. מכבי חיפה היא היחידה שלא עומדת בפרטי ההסכם. דובר הטוטו, ברוך דגון: "מדובר בהסכם קניית שירותים ולכל דבר יש מחיר. כשקבוצה החליטה לא לכבד את ההסכם, הודענו שאנחנו מקזזים את הסכום, מיליון וחצי שקל. העונה נעביר 58.5 מיליון שקל להתאחדות ולא 60 מיליון, כמסוכם. צריך להבין שזה לא יפגע בקבוצות אחרות. המשמעות היא שרק מכבי חיפה תיפגע מכך". יש לציין כי הכסף מועבר מהטוטו להתאחדות בצורה הדרגתית במהלך העונה.

כזכור, המתיחות בין מכבי חיפה להתאחדות לכדורגל עלתה שלב, לאחר שבמועדון של יעקב שחר החליטו להגיב בחוסר ההסכמה לקיים את ההסדר. בחיפה החליטו לעלות למשחקי הליגה ללא הסמל הרשמי, כפי שמפורט בהסכם. חיפה גם לא ערכה את הטקס המסורתי כפי שהכתיבה ההתאחדות, והבעלים יעקב שחר התנגד להסכם כל עוד הטוטו לא יקבל מספר דרישות שהוא בעצמו הציב. עם או בלי קשר, המנכ"ל איתמר צ'יזיק שלח לאחרונה מכתב לאבי לוזון בו הוא טען כי ההתנהלות של ההתאחדות אינה מקובלת. "שוב נוכחנו לדעת שההתאחדות יוצאת בסיסמאות והכרזות על תוכנית אסטרטגית, ללא דיון מקדים עם הקבוצות ומנסה לכפות תנאים שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות בשטח ונגד רצונן של הקבוצות. כמו ההסכם עם הטוטו, הסכם תכתיבי משפיל ופוגע בכל קנה מידה", כתב.

במכבי חיפה הגיבו הבוקר על הכתבה בוואלה! ספורט אתמול, לפיה גורמים במועדון התבטאו כי הם מביעים חרטה על כך שניר דוידוביץ' יצא לחופשה פרטית בתאילנד על חשבון הטיפולים. כזכור, בחיפה אמרו אתמול: "אם יתברר שניר לא יוכל לחזור לאחר הפגרה, יכול להיות שנסיק מכך שטעינו כששחררנו אותו. נקווה שלא טעינו". בחיפה הבהירו כי הם מקווים שהשוער יצא לחופשה על בסיס הערכת מצב כי הוא יוכל לחזור לאחר הפגרה לשער.

כחלק מההכנה במהלך הפגרה, ביום חמישי הבאה (שעה 17:00) תערוך הקבוצה במתקן האימונים בכפר גלים משחק אימון מול אחי נצרת.

יעקב שחר: "אלישע לוי שיחק אותה"

יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, מספר היום כי גם הוא מופתע מהדומיננטיות של הקבוצה שלו העונה. "הצהרנו בתחילת העונה חד משמעית שיש לנו סגל צעיר, שאמור להשתפשף, אבל קיווינו להילחם על כל התארים", אמר היום שחר ל"עושים ספורט בגלי צה"ל, "לא סימנו את האליפות כמטרה ראשונית. לא התכוונו לוותר על זה בקלות, אבל לקחנו בחשבון שהסגל שלנו מורכב מהרבה שחקנים צעירים. אני סמכתי על אלישע, ולכן הפקדנו בידיו את הקבוצה. גם השחקנים הם חלק לא קטן מהפאזל הזה, וגם הקהל חוזר. ולמרות זאת, אני מקוה שבחצי השני של העונה נשחק אפילו יותר טוב".

שחר נשאל על סוד הקסם של אלישע לוי. "הוא איש מקצוע מנוסה, הוא היה שחקן בעברו, הוא ותיק ועבר הרבה דברים בליגת העל", אומר שחר, "מלבד זאת, גם מבחינה אישית הוא אדם שקט, נינוח, מקצועי, אבל גם לא מוותר בקלות למרות שהוא נראה שקט וילד טוב ירושלים. אני נהנה מהדרך שבה הוא מנהיג את הצוות המקצועי ואת הקבוצה. הוא משחק אותה".

כמו כן, שחר כמובן מביט בסיפוק על הפריחה של יניב קטן. "יניב שחקן מוכשר, ידענו את זה גם בתקופה הפחות טובה שלו", אומר שחר, "הוא מאוד רציני, משקיע הרבה גם מחוץ למשחקים, וכנראה שאחרי התקופה הקשה שלו הוא לקח את עצמו בידיים, קיבל תמיכה מהסביבה, ואני מקווה שבחצי השני של העונה הוא ישחק אפילו טוב יותר".

לסיום התייחס שחר למבנה הליגה החדש לעונה הבאה. "אני רואה קטסטרופה", אמר שחר, "בכדורגל הישראלי אין מספיק שחקנים ברמה ל-16 קבוצות בליגה הראשונה. ברור שהליגה תרד ברמתה, וברור ששחקנים יעברו בין קבוצה לקבוצה וידרשו משכורת גבוהה כי אין מספיק שחקנים טובים. תראה את הקבוצות שיעלו, ותבדוק כמה אוהדים יש להן. אני כבר לא מדבר על מתקנים. האנשים שאישרו את ההחלטה לא ראו את טובת הכדורגל, אלא ראו שיקולים אישיים - אולי כדי לא ללרדת ליגה, אחרים כדי לעלות ליגה ולקבל תקציבים. התוצאות של המהלך הזה יהיו עצובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully